Goedemiddag,
Ik heb vier maanden geleden een complete desktop aangeschaft samengesteld uit losse onderdelen inclusief assemblage. Dit bij SiComputers. De computer heeft vier maanden prima gedraaid. Tot op een dag de computer niet meer op wilde starten. Als in: als je hem aanzet krijgt de PC "domweg geen stroom".
Als je de PC een dag met rust laat start deze weer op. Maar knalt er na circa 20 minuten weer uit. De hele groep in het huis trouwens ook. In de meterkast de groep weer aanzetten dus. Lijkt op een soort van kortsluiting dus. Als de PC draait werkt alles goed, hardeschijf en de grafische kaart etc.
Op een andere locatie is (andere woning) is het probleem hetzelfde.
Ik ben zelf niet heel handig met computers. Wat adviseren jullie? Ik kan onderdelen gaan vervangen (voeding?) maar weet niet of dit de oplossing is. Onderstaand het systeem:
Antec GamersGear One Hundred MidiTower Zwart
Western Digital 500GB Caviar Blue (SATA-600, 3.5", 7200RPM, 32MB)
Corsair 500W CX Builder Series V2 Voeding
Club3D ATI Radeon HD7850 2GB DDR5 (PCI-e)
Intel Core i5 2500K (Socket 1155, 3.30Ghz, 6MB, Boxed)
MSI H61MA-E35 (Socket 1155)
Corsair 8GB PC3-10666 DDR3 SDRAM (2x 4GB, 1333MHz, CL9)
Alvast bedankt voor enige hulp!
Groet,
Gefrustreerde PC nitwit
Ik heb vier maanden geleden een complete desktop aangeschaft samengesteld uit losse onderdelen inclusief assemblage. Dit bij SiComputers. De computer heeft vier maanden prima gedraaid. Tot op een dag de computer niet meer op wilde starten. Als in: als je hem aanzet krijgt de PC "domweg geen stroom".
Als je de PC een dag met rust laat start deze weer op. Maar knalt er na circa 20 minuten weer uit. De hele groep in het huis trouwens ook. In de meterkast de groep weer aanzetten dus. Lijkt op een soort van kortsluiting dus. Als de PC draait werkt alles goed, hardeschijf en de grafische kaart etc.
Op een andere locatie is (andere woning) is het probleem hetzelfde.
Ik ben zelf niet heel handig met computers. Wat adviseren jullie? Ik kan onderdelen gaan vervangen (voeding?) maar weet niet of dit de oplossing is. Onderstaand het systeem:
Antec GamersGear One Hundred MidiTower Zwart
Western Digital 500GB Caviar Blue (SATA-600, 3.5", 7200RPM, 32MB)
Corsair 500W CX Builder Series V2 Voeding
Club3D ATI Radeon HD7850 2GB DDR5 (PCI-e)
Intel Core i5 2500K (Socket 1155, 3.30Ghz, 6MB, Boxed)
MSI H61MA-E35 (Socket 1155)
Corsair 8GB PC3-10666 DDR3 SDRAM (2x 4GB, 1333MHz, CL9)
Alvast bedankt voor enige hulp!
Groet,
Gefrustreerde PC nitwit