Toon posts:

Computer probleem - Kortsluiting? Hulp gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb vier maanden geleden een complete desktop aangeschaft samengesteld uit losse onderdelen inclusief assemblage. Dit bij SiComputers. De computer heeft vier maanden prima gedraaid. Tot op een dag de computer niet meer op wilde starten. Als in: als je hem aanzet krijgt de PC "domweg geen stroom".

Als je de PC een dag met rust laat start deze weer op. Maar knalt er na circa 20 minuten weer uit. De hele groep in het huis trouwens ook. In de meterkast de groep weer aanzetten dus. Lijkt op een soort van kortsluiting dus. Als de PC draait werkt alles goed, hardeschijf en de grafische kaart etc.

Op een andere locatie is (andere woning) is het probleem hetzelfde.

Ik ben zelf niet heel handig met computers. Wat adviseren jullie? Ik kan onderdelen gaan vervangen (voeding?) maar weet niet of dit de oplossing is. Onderstaand het systeem:

Antec GamersGear One Hundred MidiTower Zwart
Western Digital 500GB Caviar Blue (SATA-600, 3.5", 7200RPM, 32MB)
Corsair 500W CX Builder Series V2 Voeding
Club3D ATI Radeon HD7850 2GB DDR5 (PCI-e)
Intel Core i5 2500K (Socket 1155, 3.30Ghz, 6MB, Boxed)
MSI H61MA-E35 (Socket 1155)
Corsair 8GB PC3-10666 DDR3 SDRAM (2x 4GB, 1333MHz, CL9)

Alvast bedankt voor enige hulp!

Groet,

Gefrustreerde PC nitwit

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Voeding lijkt mij ook de meest voor de hand liggende oorzaak. Zeker weten doe je pas als je hem vervangen hebt ;) Maar als het systeem 4 maand oud is heb je nog wel garantie bij het bedrijf waar je hem vandaan hebt neem ik aan?

Desktop | Server | Laptop

• Sniperzkillz
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-02-2023
Ik weet niet echt of het uitmaakt, maar heb je een geaard stopcontact? Je kan ook eens proberen om de voeding te vervangen of om de pc eens op karton te testen om kortsluiting uit te sluiten. Ik denk dat het het stopcontact is, of de voeding.

PC Specs: Asrock B75 Pro-3 M, Intel Core i7 2600, MSI GTX680, Intel 320 40GB SSD, Corsair Builder CX500 V2, Kingston 8GB RAM, Samsung 840 120GB SSD

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:09

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Waarom hier posten? Je hebt een probleem met een apparaat waar je nog gewoon garantie op hebt. Ga niet zelf prutsen of tijd verdoen aan zoeken naar oplossingen. Breng hem naar de leverancier en laat hun het oplossen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04:17
Microkid schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 21:47:
Waarom hier posten? Je hebt een probleem met een apparaat waar je nog gewoon garantie op hebt. Ga niet zelf prutsen of tijd verdoen aan zoeken naar oplossingen. Breng hem naar de leverancier en laat hun het oplossen.
Dat is wel erg kort door de bocht, het is een zelfbouw pc dus moet hij nog wel uitsluiten welk onderdeel het probleem veroorzaakt :)
Rupie schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:45:
[...]

Mwah, gekocht inclusief assemblage dus lijkt mij dat je daar ook gewoon garantie op hebt. Los daarvan zou ik uiteraard ook eerst zelf opzoek gaan naar de oorzaak ;)
Ah, inclusief assemblage, ik lees het nu ook... my bad :P

[ Voor 27% gewijzigd door Beerkeeper op 22-10-2012 10:51 ]

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Beerkeeper schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:15:
[...]

Dat is wel erg kort door de bocht, het is een zelfbouw pc dus moet hij nog wel uitsluiten welk onderdeel het probleem veroorzaakt :)
Mwah, gekocht inclusief assemblage dus lijkt mij dat je daar ook gewoon garantie op hebt. Los daarvan zou ik uiteraard ook eerst zelf opzoek gaan naar de oorzaak ;)

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allen,

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb contact opgenomen met SiComputers. Ik laat weten wat de uitkomst is

Onderstaand wat meer info omtrend het probleem uit mijn e-mail naar Si-Computers:

Ik heb mei dit jaar een systeem bij jullie samengesteld en laten assembleren (60 euro). Dit systeem heeft vier maanden prima gedraaid.

Nu heb ik echter een probleem. Er onstaat kortsluiting in de PC, of iets dergelijks.

Symptomen:
Op een dag startte de PC niet meer op. De PC krijgt "simpelweg geen stroom" als ik op de power knop druk. Zodra je de PC 24-uur met rust laat wil deze weer opstarten als je op de power knop drukt.
Resultaat 1e poging opstarten: Computer start op, gaat zichzelf analyseren "soort systeem herstel". Geeft onherstelbaar probleem aan (niet wat). En sluit af. Vervolgens niet meer op te starten
Resultaat 2e poging opstarten: Na 24-uur wil de PC weer opstarten ik had alles losgekoppeld want gebruikte de oude PC weer. Ik de computer uitzetten en alles aansluiten (beeldscherm, muis etc. etc.). Proberen te starten weer. Maar krijg geen stroom.
Resultaat 3e poging opstarten: 24-uur later wederom proberen. De computer start prima op, ik kom gewoon in Windows. Alles werkt voor 30 minuten, filmpjes werken. Alle apparaten in apparaatbeheer werken correct. Dan start de computer plots opnieuw op (leek wel of de stroom een paar seconden weg was). Ik sluit af.
Resultaat 4e poging opstarten: De computer start op. werkt perfect voor 20 minuten en knalt er dan helemaal uit. (als in geen stroom meer). Hij neemt de hele stroomgroep in het huis mee en ik kan in de meterkast de knop omzetten
Vervolgens niet meer opgestart. Dit probleem gebeurt op twee verschillende locaties met verschillende stekkerdozen en verschillende "power stekkers". Binnen in de computer lijkt alles in orde, geen brandgeur geen zwarte plekken.

De voeding lijkt een logische boosdoener. Maar ik heb er weinig verstand van. Wat adviseren jullie en welke garantie is er nog?

Alvast hartelijk bedankt
Pagina: 1