Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvschijndel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-03-2024
Hoi iedereen!

Ik heb een Linksys WRT160N. Nu wilde ik een Access Point aanschaffen, maar ik heb nog nooit zo'n ding gebruikt. De vraag is dus of alle verschillende merken bij elkaar passen.

Ik heb al gezocht en volgens tweakers heeft de TP-Link TL-WA801ND de beste prijs/kwaliteit verhouding. Dat lijkt me dat dus een uitstekend apparaat om mee te beginnen.

Zouden deze kastjes (goed) samen werken?

Alvast bedankt voor het antwoord!

(Had al eerder een topic gemaakt over Access Points in combinatie met de WRT160N, maar deze kan ik nergens terug vinden. Vandaar deze nieuwe topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05-2024
Ik zou voorzichtig zijn met de WA801ND, heb deze in gebruik i.c.m een bedrijfsnetwerk, deze wordt ingezet als Acces-Point voor een printer maar deze valt om de haverklap weg...

Wellicht zal jou ervaring anders zijn maar let hier wel op.

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvschijndel
Hoi Rubén,

Allereerst bedankt voor je reactie! Ik wil in ieder geval thuis het netwerkbereik uitbreiden. Het zal de enige Access Point zijn die in het netwerk zit. Verder zullen er waarschijnlijk maar 1 of 2 (max. 3) computers/mobieltjes zich via de Access Point aan het netwerk koppelen.

Maak jij ook gebruik in het bedrijf van een Linksys router/WRT160N? Of heb je gewoon slechte ervaringen met de WA801ND?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:31
Misschien een domme vraag, maar waarom gebruik je de WRT160N niet als Access Point?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvschijndel
consono_md110 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:33:
Misschien een domme vraag, maar waarom gebruik je de WRT160N niet als Access Point?
Uhhh, kan ik daar dan twee van kopen en ze gewoon achter elkaar plaatsen? Even snel op de Pricewatch gekeken, en de WRT160N is niet echt meer in omloop.

Ik heb de WRT160N nu beneden staan in de meterkast, zodat ik de huiskamer en keuken goed kan bereiken. Nu wil ik voor de bovenverdieping een Access Point aanschaffen, zodat op alle slaapkamers en in de tuin (andere kant van de muur van de slaapkamer zit boven de tuin) ik ook wireless bereik heb. De kabel vanuit de meterkast naar de bovenverdieping ligt er al door de muur heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:10
Het gaat, zolang je een kabel al hebt inderdaad, gewoon prima werken. Verschillende merken zullen dit niet anders maken. Zelfde SSID + WPA2 AES key instellen als op de router en je telefoons / computers / laptops ed zullen automatisch de sterkste kiezen en roamen tussen de acces points :)

Een vriend heeft de WA801ND en het werkt daar gewoon goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvschijndel
Ok! Dan ga ik het gewoon proberen.

Bedankt voor de reacties! Ik laat nog wel weten hoe goed het werkt. (Als er nog meer mensen zijn die kunnen bevestigen dat het werkt, zou dat toch nog fijn zijn :P )

[ Voor 32% gewijzigd door josvschijndel op 28-10-2012 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvschijndel
Hoi Mensen!

Volgens mij werkt het! Ik krijg nu beter bereik boven en er is nog maar één netwerk. Gewoon hetzelfde SSID en wachtwoord invullen als voor de router.

Paar opmerkingen:
- Het IP van mijn router is 192.168.1.1 en van de Access Point was 192.168.0.254. Dit levert problemen. Je moet de Access Point iets geven als 192.168.1.2, zodat de "eerste drie getallen" gelijk zijn. Dan kun je probleemloos op beide apparaten inloggen.
- De Access Point wilde IP-adressen van apparaten die tussen de 192.168.0.100-192.168.0.200 liggen en mijn router (had ik ingesteld) gaf IP's weg die begonnen bij 192.168.0.200. Dat werkt dus niet.

Verder gaat het volgens het boekje. Moest wel even een statisch IP zelf invullen in het begin om voor het eerst op de Access Point te komen, tot ik dus de opmerkingen verwerkt had.
Als iemand nog vragen heeft, benader me gerust.

[ Voor 5% gewijzigd door josvschijndel op 07-11-2012 15:00 ]

Pagina: 1