Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
Deze vraag is natuurlijk 1 ziljard keer langsgekomen op het internet maar desondanks kom ik er niet helemaal uit. Maar eerst:

Ik heb een film van 1 uur en een beetje. Die wil ik op DVD zetten en sowieso in de gemiddelde DVD speler kunnen afspelen maar ook in andere media.

Het bronmateriaal is een AVCHD container met H.264 codec (Sony AVCHD dus) De PC is een AMD 9500 quad core, 8GB geheugen en 2 HD's van veel GB, geen idee hoe snel ze zijn. Geen GPU, slechts onboard op het moederbord.

Ik gebruik CS4 maar dan vooral Pre en AE natuurlijk. Het project is af, alles gedaan wat ik wil etc. Het is niet veel meer dan scenes met muziek en overgangen maar dat mag de pret niet drukken natuurlijk. Nu ik het op DVD wil zetten valt het mij een beetje tegen dat Encore alleen Standard Definiton DVD's wil maken. Ik wil een HD DVD!!111. Enige gezoek op Internet leverde wat mogelijkheden op om zoveel mogelijk kwaliteit erin te vrotten. 1 daarvan is dat ik premiere de delen van de film in MPEG-2 laat exporteren met een zo hoog mogelijke bitrate naar noodzaak v/d scene. Een panoramisch overzicht kan dan met wat minder af dan een scene met veel detail bijvoorbeeld. Al met al een soort handmatige VBR aanpak. Een 2e is pielen aan de setting mogelijkheben van een MPEG-2 DVD zodat ie zo'n 40Mb pakt.

Een andere, en dat is wellicht de weg om een HD DVD te maken, is het maken van een H.264 .MP4 bestand en daar op 1ofandere manier een DIVX DVD van maken. Echter heb ik geen DIVX programma wat dat kan. Er moet nml ook nog een DVD menu in ed.

Nu heb ik al gevonden dat op 4,7GB er doorgaans alleen SD staat en zelfs als ik een DVD menu zou maken in AE dan moet ik nog met het menu en de film door Encore om alle links te maken en te zorgen dat het samenwerkt. Hetgeen weer tot een SD film komt.

Wat kan ik doen om een H.264 .mp4 of .mov DVD te maken??

Edit: Blu-Ray DVD maken kan volgens Encore maar ik heb geen Blu-Ray brander en vziw is een Blu-Ray speler niet heel erg populair.

[ Voor 3% gewijzigd door ROFLASTC op 21-10-2012 17:03 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomzh
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-11-2024
Een poos terug was er een strijd tussen HDDVD en Blu-ray. Blu-ray heeft deze gewonnen en dat is de weg die je moet gaan.

Als blu-ray volgens jou niet populair is moet je je even inlezen. (En de populaire alternatieve maken geen gebruik van een schijfje, dus zijn voor jouw doel ook niet veel beter.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Ja kan wel HD materiaal op een DVD zetten, en dan afspelen met een blu-ray speler / ps3 :)
Een interessantere vraag is welke video software kan dat tegenwoordig niet maken? Hoewel echt menu's authoren minder vaak in simple converters zit- dan wil je idd een editor hebben.

Edit: heeft volgens mij geen Blu-ray brander nodig!

[ Voor 10% gewijzigd door jayvol09 op 23-10-2012 19:10 ]

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
jayvol09 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 18:54:
Ja kan wel HD materiaal op een DVD zetten, en dan afspelen met een blu-ray speler / ps3 :)
Een interessantere vraag is welke video software kan dat tegenwoordig niet maken? Hoewel echt menu's authoren minder vaak in simple converters zit- dan wil je idd een editor hebben.

Edit: heeft volgens mij geen Blu-ray brander nodig!
? Een blu-ray bestand wordt met Encore al gauw 22GB. Da'krij'k nie op een DVD nie. Als ik een H.264 bestandje maak van max 4.5 4.6 GB dan werkt het wel maar heb ik weer geen menu functie...

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
Nou het zit zo:
je eist 1 - dat de kwaliteit in HD moet zijn
en dan 2- dat het op een normale DVD speler moet kunnen worden afgespeeld.
Deze 2 zijn per definitie niet met elkaar te passen.
Mag het SD zijn maar met een maximale bitrate, dan kun je idd naar DVD. Je gaf aan zelf je bitrates in filmdelen te kunnen beheren, klinkt goed als je de hele film op 4,7GB wil krijgen.
Een 2e is pielen aan de setting mogelijkheben van een MPEG-2 DVD zodat ie zo'n 40Mb pakt.
Ja maar dan krijg je niet de hele 60 minuten erop (uitgerekend is het dan 18GB) en ik weet niet of een normale DVD speler zulke hoge bitrates aankan.

Voor zover ik weet ondersteunt de gemiddelde dvd speler geen h264 bestanden. Divx / Xvid zullen je de meeste compressie geven, en worden door veel spelers ondersteund. Wil je noodzakelijk een menu, dan ben je denk ik (helaas) aangewezen op MPEG-2. Maar ik kan me vergissen in dat laatste, nooit echt verdiept in .vob en menus.
Wat kan ik doen om een H.264 .mp4 of .mov DVD te maken??
Een nieuwe dvd speler uitvinden denk ik?

[ Voor 3% gewijzigd door jayvol09 op 25-10-2012 14:51 ]

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
jayvol09 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 14:41:

Een nieuwe dvd speler uitvinden denk ik?
Blu-ray brander kopen en doen wat Encore van me verwacht... <+:)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
Ja maar dan is het geen dvd meer :p

Voor de duidelijkheid er is ook nog een optie om een AVCHD format DVD te maken. Doelde ik in mn eerste post op, niet een blu-ray, die idd volgens Encore groter mag zijn. Als het goed is kan je AVCHD format kiezen bij export.

- Voordeel is HD resolutie & h264(meer compressie)
- Beperkte ruimte van DVD geeft misschien alsnog te lage bitrate.
- Niet afspeelbaar op dvd spelers, wel op blu-ray spelers / ps3

succes

Leesvoer:
http://forum.videohelp.com/threads/305085-AVCHD-vs-BD5-BD9
http://www.hv20.com/showt...between-AVCHD-and-Blu-Ray
Wikipedia: AVCHD

[ Voor 20% gewijzigd door jayvol09 op 26-10-2012 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
Encore laat mij idd opteren voor MPEG-2 of H.264 Blu-rays maar DVD blijft DVD. Alleen met Pre kan ik een H.264 of AVCHD bestand op DVD krijgen. Dan is het idd een kwestie van handig de Mbps mikken om alles erop te krijgen.

Pinnacle lijkt nu meer geschikt dan Encore hiervoor :?

[ Voor 11% gewijzigd door ROFLASTC op 26-10-2012 15:02 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Pagina: 1