• PascalvE
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:56
Beste Tweakers,

Voor mijn ouders wil ik een mediaplayer kopen met de volgende eisen:

- Muziek player moet handig en overzichtelijk zijn, mogelijkheid om playlist te maken. (ik heb een AC!Ryan en een Dune Base 3.0, beide niet heel overzichtelijk maar de playlist functie is fijn).

- MKV's met DTS ondersteuning. HD geluid is niet belangrijk, blu-ray playback is niet belangrijk.

- Budget max €150,-

- Interne HDD is niet nodig. Alles zal vanaf een externe USB (2.0 en 3.0) schijf worden afgespeeld.

- Netwerk/wifi functie is niet belangrijk.

Alvast bedankt!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

en wat voor media players had je zelf al gevonden :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• PascalvE
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:56
Nou de eerder genoemde players heb ik dus zelf. En eigenlijk alle bekendere (WD Live, Popcorn Hour, varianten van AC Ryan, Dune) heb ik ook opgezocht. Maar ik kan zo nergens een goed beeld krijgen van de muziekafspeel functie, de normale functies van de mediaplayer lijken me bij alle genoemde merken prima.

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:27
De muziek afspeelfunctie is bij alle spelers beroerd. De 300 serie van popcorn hour lijkt hier beter mee overweg te kunnen. Spelers als Squeezebox en Sonos zijn hier nog weer een stuk beter in. Maar dat is geloof ik niet de de bedoeling.

Mediaspelers zijn allemaal primair gericht op het afspelen van Video. De hele firmware is hier op ingericht. Muziek en Foto's zit er in om het kan.