Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Het fenomeen begon bij Tringg vorig jaar. Ik had een nieuw abonnement bij hun afgesloten, met een nieuw nummer. Het probleem heeft altijd gespeeld sinds 2011, ook toen ik mijn oude telefoon gebruikte.

Na het wisselen van provider naar Hi (overname) en daarna naar Vodafone, is het probleem niet verholpen. Ik heb al contact opgenomen met Vodafone, maar na het nakijken van veel instellingen, wisten zij het ook niet.

Ik kan wel smsjes ontvangen van vrienden, ING, iDeal, DigiD.
Ik kan geen smsjes ontvangen van internationale internetdiensten zoals Google Calendar, Facebook, Pointshop, SMSCity, Voipbuster, etc.

Daarvoor had ik nooit problemen en kon ik smsjes ontvangen van Google Agenda, Facebook, SMSCity, Voipbuster, etc. Het is alsof ik alleen smsjes kan ontvangen van Nederlandse bron. Ik heb op internet gezocht, maar er zijn weinig probleem die dit probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Hetzelfde probleem met WebMoney en Hotmail, het is gewoon erg vervelend. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Ik ben vandaag langs geweest bij de Vodafone Shop. Zij hebben de simkaart vervangen en nu kan ik gewoon alle smsjes ontvangen. Ik heb net een test gedaan via zowel Google Agenda als Voipbuster.

Ik heb geen idee hoe de simkaart de reden kon zijn, maar het werkt weer! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Bizar inderdaad. Zij konden dus ook geen reden aangeven? Het was wel een bekend probleem, of was de oplossing een shot in the dark?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Ik heb 15 minuten gewacht om eindelijk geholpen te worden. Toen suggereerde hij om een nieuwe simkaart te proberen. Ik vroeg hem tot 2x toe... en wat als dit niet werkt? Omdat ik de connectie niet zag... ik kreeg er niet echt een reactie op en iemand anders hielp mij met het vervangen van de simkaart.

Ik was ook verbaasd toen de smsjes vervolgens wel aankwamen met de nieuwe simkaart. Ik heb nooit gedacht dat de simkaart het probleem zou kunnen zijn geweest, maar de jongen van de Smartphone Crew blijkbaar dus wel en hij had gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
chronoz schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 02:19:
Ik heb 15 minuten gewacht om eindelijk geholpen te worden. Toen suggereerde hij om een nieuwe simkaart te proberen. Ik vroeg hem tot 2x toe... en wat als dit niet werkt? Omdat ik de connectie niet zag... ik kreeg er niet echt een reactie op en iemand anders hielp mij met het vervangen van de simkaart.

Ik was ook verbaasd toen de smsjes vervolgens wel aankwamen met de nieuwe simkaart. Ik heb nooit gedacht dat de simkaart het probleem zou kunnen zijn geweest, maar de jongen van de Smartphone Crew blijkbaar dus wel en hij had gelijk.
Het klinkt mij wel een beetje als een shot in the dark wat toevallig is gelukt. Ik heb zelf juist hele slechte ervaringen met Vodafone winkels. Vriend van mij heeft ooit zijn Android (HTC Desire bij release) er heen gebracht omdat 3G niet werkte, na 2 uur door het hele personeel te zijn geholpen zeiden ze dat het onmogelijk was op die telefoon. Ik was er in 10 minuten uit :')

Maar dit is echt een vreemd voorval :P Je zou zeggen dat smsjes van vrienden of van een site niet uitmaken, ik weet niet of er een medetweaker is die hier meer van weet?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Fijn om te horen dat het probleem is opgelost. Ik heb voor u nagevraagd hoe dit kan maar het is een geheel technisch verhaal. Het blijkt in ieder geval toch met een combinatie van de registratie op het netwerk en de centrale te maken.

Ik wens u een hele fijne dag toe.
Met vriendelijke groet,

Vodafone Klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Lees:
Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Fijn om te horen dat het probleem is opgelost. Ik heb voor u nagevraagd hoe dit kan maar niemand had zin om het uit te typen.

Ik wens u een hele fijne dag toe.
Met vriendelijke groet,

Vodafone Klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:07
Belachelijk toch dat je met zo'n antwoord wordt afgedaan?
Je bent toch klant bij hun? Gebruikt toch hun diensten en betaalt er toch voor?
Dan kunnen ze je toch wel redelijk en volwaardig te woord staan?
Vind ik tenminste.

Ik zou gewoon terug mailen dat jij toevallig zeer technisch onderlegd bent en dus wel nieuwsgierig bent naar de oorzaak.
En dat je het dus vrij denigrerend vind dat ze maar zeggen "nou meneer, zoiets zult u vast en zeker toch niet snappen dus doen wij ook geen moeite".

[ Voor 17% gewijzigd door NeutraleTeun op 31-10-2012 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
NeutraleTeun schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 10:24:
Ik zou gewoon terug mailen dat jij toevallig zeer technisch onderlegd bent en dus wel nieuwsgierig bent naar de oorzaak.
En dat je het dus vrij denigrerend vind dat ze maar zeggen "nou meneer, zoiets zult u vast en zeker toch niet snappen dus doen wij ook geen moeite".
Ja dat inderdaad :P Zo komt het inderdaad over. Ik zou inderdaad ook terugmailen en doorvragen, but that's me.

Pagina: 1