[2011] Wil SBS 2011 installeren maar krijg blauw scherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 112fan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-07 11:52
Ik wil SBS 2011 installeren vanaf usb maar ik krijg een blauw scherm en als ik SBS 2008 vanaf dvd probeer dan krijg ik geen blauw scherm. Ik heb de (nieuwe) hardeschijf al een keer opgestuurd en heb een nieuwe gekregen maar nog steeds hetzelfde en ik heb dezelfde hardeschijf als er nu inzit besteld maar dat maakt niks uit. Ik heb dit probleem vanaf het moment dat ik SBS 2011 wil installeren. Ik heb al gezocht op google maar ik kon niks vinden wat het oploste. Azerty adviseerde mij om de server op te sturen maar ik kan hem niet missen. Ik gebruik de trail ISO van de Microsoft site maar die heb ik al een paar maanden geleden gedownload. Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:58

_AN

Kun je wat duidelijk zijn met 'Blauw scherm'..De wizard van de Windows installatie is nog niet gestart? USB al geprobeerd in een andere computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 112fan
Als hij begint met WIndows Bestanden uitpakken (0%) dan krijg ik een blauw scherm. En virtueel werkt het wel (VMWare Workstation 8 ). Ik heb de USB nog niet in een andere geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:59

_Arthur

blub

Virtueel installeren vanaf die USB stick bedoel je dan?

En, wat staat er op dat blauwe scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 112fan
Nee, als ik de ISO mount in een virtuele machine werkt het wel gewoon.

Ik zal straks even kijken wat er op het blauwe scherm staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

_Arthur schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 17:09:
En, wat staat er op dat blauwe scherm?
Dat dus :)

En kijk even hier voor de meest voorkomende blue screens en hun mogelijke oorzaken.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc181982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-07 09:20
Voordat je gaat installeren is het aan te raden om een firmware update uit te voeren+ bios update. Dit kan aardig wat vage problemen verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:58

_AN

Ik ben bang dat er toch iets mis is met de installatie-media. Ik zou toch, als je beschikt over een andere machine, het daar eens op proberen. Zo kun je uitsluiten dat het aan de USB stickt ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 112fan
Ik had het ook al geprobeerd met een externe laptop hdd en daar die ISO uitgepakt en er opgezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 112fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 15:51
112fan schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:19:
Ik had het ook al geprobeerd met een externe laptop hdd en daar die ISO uitgepakt en er opgezet
Wat wellicht meerdere zich afvragen: waarom gebruik je de officiële media niet?

En het gaat om een hardware failure, zoals je duidelijk kan zien, maar je post niet specifieke details wat je hardware is, hoe je het hebt aangesloten (raid/ahci/ide bijvoorbeeld) en of het ook getest is (geheugen).

Als je zoekt op die error code, dan krijg je vast wel wat hits. Wat heb je er mee gedaan? Hier staat bijvoorbeeld wat tips betreffende BSODs: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Dat sbs2008 wel installeert zegt wel iets, maar ik denk niet dat je veel verder komt zonder meer onderzoek en informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 112fan
Zijn er programma's om geheugen en de rest te testen zo ja welke???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-07 20:14
Wat voor hardware gebruik je precies?

Er zijn wel geheugentesters beschikbaar. Memcheck en memtest zijn daar voorbeelden van. Google vindt genoeg van dit soort software. Deze zet je dan op een CDtje of USB stick, hiermee even booten en dan begint ie wel te testen. Let wel even op dat je zoekt met de term freeware erbij.. Wel zo makkelijk.
Pagina: 1