mijn systeem: asus p5q pro / E8400/ win 7 64 / geil 4x2 Gb ddr2 pc6400 800 mhz / ATI radeon HD 4870 512 Mb gddr5 / zalman ZM600-HP.
Wat voor resolutie beeldscherm heb je, en wat voor games speel je?
Ik heb zelf bijna dezelfde PC, en ik merk dat mijn HD4850 in grafisch mooie games wel flink tekort begint te komen (the witcher 2 bijvoorbeeld). 512MB videogeheugen is vaak niet genoeg meer. De CPU trekt de meeste games nog wel redelijk. Ik zou dus beginnen met het vervangen van de videokaart.
Ik heb zelf bijna dezelfde PC, en ik merk dat mijn HD4850 in grafisch mooie games wel flink tekort begint te komen (the witcher 2 bijvoorbeeld). 512MB videogeheugen is vaak niet genoeg meer. De CPU trekt de meeste games nog wel redelijk. Ik zou dus beginnen met het vervangen van de videokaart.
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
ik heb een 20" scherm met een resolutie van 1680x1050.
ik kijk uit naar de nieuwe far cry (zoals mijn naam al doet vermoeden).
ik zou een tweede hd 4870 kunnen plaatsen, of kan ik dan beter een geheel nieuwe kaart kopen?
en is er geen winst te halen met meer geheugen?
ik kijk uit naar de nieuwe far cry (zoals mijn naam al doet vermoeden).
ik zou een tweede hd 4870 kunnen plaatsen, of kan ik dan beter een geheel nieuwe kaart kopen?
en is er geen winst te halen met meer geheugen?
mijn systeem: asus p5q pro / E8400/ win 7 64 / geil 4x2 Gb ddr2 pc6400 800 mhz / ATI radeon HD 4870 512 Mb gddr5 / zalman ZM600-HP.
4GB intern geheugen is wel genoeg om fatsoenlijk op te kunnen gamen. Een extra videokaart is leuk, maar dan blijf je met 512MB grafisch geheugen zitten (dat wordt niet verdubbeld met crossfire). Dat is niet meer genoeg om mooie textures te kunnen laden in moderne games, en dat is niet te compenseren met intern geheugen. Ik zou dus eerder gewoon een nieuwe kaart kopen. Nou is 1680x1050 geen hoge resolutie meer tegenwoordig, dus 1GB zou al een behoorlijke verbetering zijn. Maar grafisch geheugen is natuurlijk niet het enige dat telt, de GPU moet ook wel wat sneller zijn dan wat je nu hebt om verschil te kunnen maken.
Heb je een bepaald budget in gedachten? Een HD7850 of iets dergelijks zou een leuke upgrade zijn.
Heb je een bepaald budget in gedachten? Een HD7850 of iets dergelijks zou een leuke upgrade zijn.
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Een SSD kan ook een verbetering opleveren, maar niet zoveel als een betere grafische kaart dit kan.
Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.