Overlay alleen op 16bit

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-08 15:48
Hej allemaal,

Voor Fullscreen TV (met me TV kaart) heb ik Overlay nodig... Dat wil ie echter alleen doen met 16bits kleurdiepte in Windows... Kan dit niet op 32 bit? Bij 32 bit doet ie het namelijk niet bij mij...:(

Thx,

Verwijderd

PCTV-Pro zeker?

Heb ik dus ook en bij mij doet ie het ook alleen bij 16-bits kleurtjes. Maar is dat erg dan?

• Martijn
Ja, een hoop dingen in Windows (XP) zien er dan ongelooflijk lelijk uit. Alle backgrounds zijn 32 bit, in 16 bit krijg je van die vlakken erin, heel erg lelijk...:( Is er echt niks aan te doen?? Niemand die hier iets meer van weet?

Verwijderd

Gewoon Win98 terugzetten :?

• Martijn
Nog iemand een zinnige opmerking? Is het de TV kaart die moeite heeft met 32 bit overlay, of kan mijn TNT2 kaart dat gewoon niet?

• Cableboy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
More info?

Wat voor TV-kaart heb je?

Zelf heb ik een Hauppage Theather, en die doet het perfect in 32 bit overlay i.c.m. Powercolor Geforce2 MX. Ik denk dat jij het zou moeten zoeken in de videokaart... Die is verantwoordelijk voor het wel/niet kunnen overlay-en... Alhoewel een TNT2 daar geen problemen mee zou moeten hebben...

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:40
Overlay wil zeggen dat gegevens niet door de videokaart worden verwerkt, maar dat de TV-kaart de gegevens rechtstreeks (maar wel over de videokaart) naar de monitor stuurt. Je moet wel een videokaart hebben die overlay ondersteund, wat nog wel eens een probleem wil zijn.

Zelf heb ik een savage4 die helemaal geen overlay ondersteund... Althans, dat wordt beweerd. Na wat handmatig hacken in de registry heb ik echter perfect (overlay) beeld...

Waarschijnlijk heb je dus te maken met een driver of software probleem. Als het probleem wordt veroorzaakt door een IRQ zou je kunnen proberen om je IRQ toewijzing op "handmatig" te zetten.

Succes

• Martijn
Op vrijdag 01 juni 2001 12:51 schreef Rowwan het volgende:
Overlay wil zeggen dat gegevens niet door de videokaart worden verwerkt, maar dat de TV-kaart de gegevens rechtstreeks (maar wel over de videokaart) naar de monitor stuurt. Je moet wel een videokaart hebben die overlay ondersteund, wat nog wel eens een probleem wil zijn.

Zelf heb ik een savage4 die helemaal geen overlay ondersteund... Althans, dat wordt beweerd. Na wat handmatig hacken in de registry heb ik echter perfect (overlay) beeld...

Waarschijnlijk heb je dus te maken met een driver of software probleem. Als het probleem wordt veroorzaakt door een IRQ zou je kunnen proberen om je IRQ toewijzing op "handmatig" te zetten.

Succes
Ik kan het fout hebben, maar volgens mij draai jij het helemaal om. Overlay wordt door je videokaart gedaan, daarom kun je met overlay ook hogere resoluties aan dan de eigenlijk maximale TV resolutie van 768*579 (?)... BTW, ik heb dus een Miro PCTV Pro... Weet iemand of het toch mogelijk is in 32 bit? Ik heb het nog nooit werkend gekregen, veel verschillende drivers enz geprobeerd, maar het wilde nooit lukken... :'(

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Ja hoor met mijn Pinnacle PCTV Pro (=Miro kaartje) werkt het gewoon in combinatie met mijn Radeon ViVo...

• Martijn
Op vrijdag 01 juni 2001 23:33 schreef Cap het volgende:
Ja hoor met mijn Pinnacle PCTV Pro (=Miro kaartje) werkt het gewoon in combinatie met mijn Radeon ViVo...
32 bit overlay???

• Cap
  • Niet online

Cap

Mijn desktop staat op 1152*864 32 bits en ik heb fullscreen TV met mijn Radeon no problemo. 1280*960 werkt ook, hoger heb ik nog niet geprobeerd maar zal vast ook werken.

Wat ik echter gemist had is het Windows XP stukje... ik draai Windows ME. Ik kreeg echter van jouw laatste posting het idee dat je het nog nooit werkend had gekregen (dus ook niet onder andere versies van windows).

• Martijn
Op zaterdag 02 juni 2001 13:35 schreef Cap het volgende:
Mijn desktop staat op 1152*864 32 bits en ik heb fullscreen TV met mijn Radeon no problemo. 1280*960 werkt ook, hoger heb ik nog niet geprobeerd maar zal vast ook werken.

Wat ik echter gemist had is het Windows XP stukje... ik draai Windows ME. Ik kreeg echter van jouw laatste posting het idee dat je het nog nooit werkend had gekregen (dus ook niet onder andere versies van windows).
Ik heb het inderdaad nog nooit werkend gehad met m'n TNT2, ook niet op andere systemen... Is er iemand die het wel werkend heeft gekregen met een TNT2??

• Martijn
Op donderdag 31 mei 2001 23:57 schreef Lollige_smurf het volgende:
PCTV-Pro zeker?

Heb ik dus ook en bij mij doet ie het ook alleen bij 16-bits kleurtjes. Maar is dat erg dan?
BTW, wat voor videokaart heb jij??

• Cap
  • Niet online

Cap

't is dus duidelijk geen PCTV Pro kwestie naar het hangt af van je videokaart... met de Radeon werkt het dus i.i.g., het zal met een GeForce GTS ook wel werken gok ik? En met een Matrox G450 ook wel?

Verwijderd

Op zaterdag 02 juni 2001 19:13 schreef Martijn het volgende:

[..]

BTW, wat voor videokaart heb jij??
Viper V550
Pagina: 1