Op vrijdag 01 juni 2001 12:51 schreef Rowwan het volgende:
Overlay wil zeggen dat gegevens niet door de videokaart worden verwerkt, maar dat de TV-kaart de gegevens rechtstreeks (maar wel over de videokaart) naar de monitor stuurt. Je moet wel een videokaart hebben die overlay ondersteund, wat nog wel eens een probleem wil zijn.
Zelf heb ik een savage4 die helemaal geen overlay ondersteund... Althans, dat wordt beweerd. Na wat handmatig hacken in de registry heb ik echter perfect (overlay) beeld...
Waarschijnlijk heb je dus te maken met een driver of software probleem. Als het probleem wordt veroorzaakt door een IRQ zou je kunnen proberen om je IRQ toewijzing op "handmatig" te zetten.
Succes
Ik kan het fout hebben, maar volgens mij draai jij het helemaal om. Overlay wordt door je videokaart gedaan, daarom kun je met overlay ook hogere resoluties aan dan de eigenlijk maximale TV resolutie van 768*579 (?)... BTW, ik heb dus een Miro PCTV Pro... Weet iemand of het toch mogelijk is in 32 bit? Ik heb het nog nooit werkend gekregen, veel verschillende drivers enz geprobeerd, maar het wilde nooit lukken...