Tijd voor een evaluatie! Maandag moet het af zijn en ik hoopte dat er mensen waren die bereid zijn het programma even te testen? 
Graag wat feedback!
Download: http://users.skynet.be/fa379532/Facturatieprogramma0201.zip
Er moet nog wat aan gesleuteld worden, maar dit zal het voornamelijk zijn!
Graag wat feedback!
Download: http://users.skynet.be/fa379532/Facturatieprogramma0201.zip
Er moet nog wat aan gesleuteld worden, maar dit zal het voornamelijk zijn!
Goedemiddag allen, ik was gisteren al begonnen met dit te typpen, maar toen crashte Safari plots.. Nja, een nieuwe dag en jullie raad is toch wel essentieelIk weet niet of dit echt bij IT Pro hoort, maar naar aanleiding van het 'huiswerktopic' vermoed ik van wel.
Ik zit in het laatste jaar Boekhouden-Informatica en dien een boekhoudprogramma te schrijven welke uit volgende onderdelen bestaat: factuur maken, klantenbestand beheren, producten beheren. Als voorbeeld kregen we een menu met deze 3 onderdelen, ik heb me echter geïnspireerd op involer, de factuur opstellen is i.m.o. de belangrijkste functie en in de Toolstrip vind je wel knoppen die naar klanten- en productbeheer leiden.
Ik werk dit jaar samen met Sadel en dien een van hun facturen na te maken. Dit moet in feite gewoon een window zijn waarin alle elementen van de factuur verschijnen. Dit vind ik nogal belachelijk, ik zou dus graag hebben dat de factuur geëxporteerd kan worden naar een pdf. Dit hebben we afgelopen jaar niet geleerd en het is de bedoeling dat we bepaalde onderdelen die we wensen te implementeren, dat we dit op internet opzoeken. Ik heb al wat opgezocht, maar vind niets nuttig. Is dit relatief eenvoudig te doen? Moet je heel te pagina opstellen in geschreven code of kan op de pagina visueel kiezen op welke plaats elk element dient te verschijnen?
We hebben de basis gezien van VB.net, ADO.net en SQL. Ik heb een Access database aangemaakt en via ADO.net dienen we die gegevens eruit te halen, dit kan zowel via connected toegang als disconnected toegang. We zijn vrij om te kiezen welk we gebruiken. Disconnected lijkt op het eerste zicht het eenvoudigste, maar mogelijk kom ik dan later bedrogen uit? En connected lijkt ook ‘beter’
Ik heb ook het instellingenpaneel van Invoy (zie screenshot 1) ietwat overgenomen voor de volledigheid. Ik vroeg me daarom af of het mogelijk was om variabelen in te stellen welke bij het afsluiten geschreven worden naar een xml(? Of iets dergelijks) file en bij het opstarten opnieuw ingeladen wordt?
Ik zal deze thread regelmatig updaten en binnenkort eens laten zien wat ik tot nog toe heb (staat op de server van school). 3 vraagjes om te beginnen dus
[list=1]
• Is het eenvoudig om VB een PDF document te laten genereren of een printer aan te sturen?
• Disconnected of Connected access bij ADO.net?
• Is het mogelijk dat variabelen behouden blijven na het heropstarten van het programma?
[/list]
Alvast bedankt voor de hulp!
[ Voor 6% gewijzigd door bn326160 op 19-01-2013 19:38 ]
🤞🏻