Toon posts:

Verder upgraden of toch niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
In 2010 heb ik zelf een systeem gebouwd. Dit waren destijds de specs:
Kast: CM Storm Sniper
Voeding: TAGAN Piperock 800W
MB: Gigabyte GA-P55A-UD6
Geheugen: 2 GB GEIL 1333 DDR3
CPU: Intel i7-860@2.80 GHz
CPU koeler: Prolimatech Megahalems Rev. B
GPU: 2x Asus GTX 460 768MB in SLI
HD: 2x Seagate Barracuda 500GB 7200

Upgrades 2012:
GPU: 2x Asus DCU 2 GTX 670 in SLI
Geheugen: 8 GB GEIL 1333 DDR3

Mijn vraag is nu: Moet ik verder upgraden b.v
Ander moederbord Z77, X79
CPU
geheugen
SSD

Of weer 2 jaar wachten?
Graag serieuze antwoorden en/of advies.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:44
Met je huidige setup zal de CPU waarschijnlijk de limiterende factor zijn. Het is zeker geen slechte CPU, maar hij zal niet het maximale uit 2 GTX670 in SLI kunnen persen, zeker niet als ie op stock snelheden loopt. Ook kun je iets aan prestatiewinst halen (hoewel dit niet veel zal zijn) door wat sneller geheugen (1600 of 1866Mhz op CL9 of lager).

De vraag is echter: loopt alles nu nog naar wens? Haal je genoeg FPS in games, gaat videobewerking vlot genoeg of wat je ook met je systeem doet? Zo ja, dan zou ik nog even wachten. Hetgeen wat je wel al zou kunnen upgraden is het toevoegen van een SSD. Afgezien van lagere prijzen zie ik daar voorlopig geen grote verbeteringen in komen. Bij je huidige setup zal dit je waarschijnlijk het meeste plezier opleveren van de genoemde upgrades.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Niets moet. Als je het te traag vind, ga je gang. Ik zou die pc nog snel genoeg vinden (al is een SSD wel een leuke toevoeging) maar dat is puur persoonlijk. Iets nieuws gaat niet veel sneller zijn.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-04 11:27

Singular1ty

EV Evangelist

Áls je nu nog wil upgraden, sluit ik me bij Bwerg aan. Je gaat het meeste merkbare profijt van je SSD hebben. Je CPU is inderdaad een beetje een bottleneck maar niet in dusverre dat je er in de praktijk last van hebt. Er een leuke koeler op zetten en het ding overclocken naar om en rond de 4GHz zou al enorm schelen :)

Verwijderd

Topicstarter
@Moi_in_actie en @bwerg
Bedankt voor jullie snelle reactie.
Ik zat idd te spelen met de gedachte om een SSD + sneller geheugen toe te voegen. De rest laat ik nog een tijdje zitten.
Bij deze bevestigd!

Verwijderd

Topicstarter
@Singular1ty
[b][............Er een leuke koeler op zetten en het ding overclocken naar om en rond de 4GHz zou al enorm schelen :)
Is de huidige niet voldoende dan?
Afbeeldingslocatie: http://www.zonerama.com/Album/43814#2095058

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2012 13:21 ]

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:46
ik heb ook een 860 @3.5ghz maar de gtx570 is de enige bottleneck bij games op hd res.
heb pas nog getest waar de bottleneck zat bij games in mijn systeem.
bf3 op ultra op map met 64 spelers kan de cpu gemiddeld nog 85fps leveren.
de 570 kan er maar 40 van laten zien op hd res.
gtx670 in sli kan mischien 90fps leveren op hd res (gokje)

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-04 11:27

Singular1ty

EV Evangelist

Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 13:13:
@Singular1ty
[...]

Is de huidige niet voldoende dan?
[afbeelding]
Jawel, overheen gelezen :) Overklokken die hap! Sneller geheugen heb je precies niks aan.

Verwijderd

Topicstarter
Singular1ty schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 13:26:
[...]

Jawel, overheen gelezen :) Overklokken die hap! Sneller geheugen heb je precies niks aan.
Nieuw projectje voor de lange winteravonden ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
Sneller geheugen gaat niet zo'n verschil uitmaken. Koop een 256gb SSD, die zal de gebruiksevervaring aanzienlijk versnellen en kan je nog meenemen naar een toekomstig systeem.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-05 15:16
Let wel dat als je gaat upgraden naar een SSD, je bedenkt dat je bord tot SATA-II gaat. Je kan dus wel een SATA-III SSD eraan hangen, maar je doorvoersnelheid is beperkt tot de snelheid van de bus. Als je toch al van plan bent een ander bord erin te zetten kan je dat natuurlijk meteen als "excuus" aanvoeren. Als je tevreden bent over het bord, kan je ook een losse SATA-III controller ervoor nemen, of de snelheid van SATA-II accepteren

iRacing Profiel

Pagina: 1