Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-04 16:10
Kwam na installatie van OSX 10.8 Moutain Lion tot de verbijsterende conclusie dat ik mijn oudere Airport Express 802.11-g niet meer kon configureren met de versie van Airport Utility 6.0 of 6.1 die meegeleverd wordt met Mountain Lion. :|

Je krijgt doodleuk de melding dat jouw Airport niet meer ondersteund wordt en dat je je mag wenden tot versie 5.6 en een linkje waar je die kunt vinden. :/

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img94/6122/airportnietondersteund.png

Dat linkje stuurt je helemaal niet door naar de juiste plek, en als je Airport Utility 5.6 dan toch gevonden hebt, dan krijg je tijdens de installatie procedure de melding dat deze versie niet ondersteund wordt door Mountain Lion en derhalve je de applicatie niet kunt installeren. |:(

Ik weet niet of dit probleem ook geldt voor oudere Airport Extreme's en Time Capsule's....

Ik vond na wat googlen een oplossing die ik hier graag deel. Een of andere dude blogger Frank Tisellano heeft een Automator scriptje gemaakt om toch Airport Utility 5.6 onder 10.8 te installeren. _/-\o_

N.B. ik dacht; fuk it, ik benader m'n Airport Express wel via de iOS app op m'n iPhone. Daar kreeg ik helaas exact dezelfde foutmelding *heeft spijt van die ge-update app* :X

[ Voor 8% gewijzigd door autoreverse op 21-10-2012 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-04 17:16
Jep. Was ik ook al achter gekomen. Ik was mooi over op ML toen mijn router vervangen werd. Nieuwe ssid dus moest m'n airport expres opnieuw configuren. Mooi niet werken dus. Ik heb de macbook van mijn vrouw die nog op leopard draait maar gebruikt om de airport in te stellen. Daarna werkt het wel gewoon goed zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-04 08:50
Vreemd, mijn express (7.6.1) doet het nog prima. Heb je niet toevallig ergens een update gemist?

[ Voor 4% gewijzigd door cornelisprul op 21-10-2012 16:11 ]

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:31
cornelisprul schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 16:10:
Vreemd, mijn express (7.6.1) doet het nog prima. Heb je niet toevallig ergens een update gemist?
Heb je niet de 'g/n' versie? Welke dus ook een N netwerk heeft? Deze ziet er hetzelfde uit als enkel de G denk ik. Die werkt hier namelijk ook nog met de nieuwste firmware en Airport Utility software.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Zoals je in het screenshot zelf al kan zien, moet je Airport Utility 5.6 even downloaden bij Apple. De link staat zelfs in de melding. Versie 5.6 kan je naast de 'reguliere' draaien, en op die manier kan je dus nog steeds je oude Airport Express beheren.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:41
Whieee schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:34:
Zoals je in het screenshot zelf al kan zien, moet je Airport Utility 5.6 even downloaden bij Apple. De link staat zelfs in de melding. Versie 5.6 kan je naast de 'reguliere' draaien, en op die manier kan je dus nog steeds je oude Airport Express beheren.
Uhhm, in de TS staat:
autoreverse schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 11:59:
Dat linkje stuurt je helemaal niet door naar de juiste plek, en als je Airport Utility 5.6 dan toch gevonden hebt, dan krijg je tijdens de installatie procedure de melding dat deze versie niet ondersteund wordt door Mountain Lion en derhalve je de applicatie niet kunt installeren. |:(
Thanks voor je gevonden oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

RVE_NL schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:52:
[...]

Uhhm, in de TS staat:

[...]

Thanks voor je gevonden oplossing ;)
Spannend... bij mij doet 'ie het gewoon namelijk :D

Edit:
ik heb het even opnieuw geprobeerd in een ML virtual machine, en de installer werkt inderdaad niet. Maar er is een oplossing :)

1. Mount de DMG en sleep AirportUtility.pkg naar je desktop.
2. Open een terminal (Applications -> Utilities -> Terminal)
3. voer uit:
mkdir temp && cd temp

4. voer uit:
xar -x -f ~/Desktop/AirportUtility.pkg Payload

5. voer uit:
tar -zxvf AirportUtility.pkg/Payload

Nu heb je in ~/temp een aantal directories erbij gekregen, namelijk Applications, System, en Library. Ik heb geen tijd om uit te zoeken of je de data in System en Library nodig hebt, maar de app op zich (in ~/temp/Applications/Utilities/) werkt. Deze kan je eventueel hernoemen (je wil de originele Airport Utility bewaren) naar 'Airport Utility 5.6' oid, en dan kopiëren naar /Applications/Utilities.

Airport Utility 5.6 op Mountain Lion (Vmware)

[ Voor 71% gewijzigd door Whieee op 22-10-2012 11:23 ]

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ik De Buurman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-05 19:35
Ik heb vorige week het zelfde gedaan als wat @Whieee adviseert en ik kan weer bij de oude Airport extreme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-04 16:10
ZpAz schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:07:
[...]
Heb je niet de 'g/n' versie?
Nope. Definitely de b/g versie (model A1088). Dude, ik kocht dat ding 2e hands op MP in de tijd dat 802.11n nog niet bestond :P
Het mag een godwonder heten, dat van deze de voeding nog niet doorgefikt is, zoals de meeste van deze serie overkomen is. :7
Ik De Buurman schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:31:
Ik heb vorige week het zelfde gedaan als wat @Whieee adviseert en ik kan weer bij de oude Airport extreme.
Ja. Ehm. Lekker scherp, jongens! :O *O*
Laat deze oplossing nou precies zijn wat die dude van dat blog uit de startpost in een Automator heeft geautomatiseerd voor ons.
O ja, en hij heeft de versie 5.6.1 app hernoemd naar 'old Airport Utility' :*)

[ Voor 56% gewijzigd door autoreverse op 22-10-2012 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-04 17:16
Zojuist via die automator scriptje de oude versie geïnstalleerd. Bij opstarten van de oude versie krijg je melding dat er een nieuwere versie beschikbaar is. Dit annuleren en vervolgens kun je je oude airport configureren. Ik ben er in iedergeval heel blij mee.
Pagina: 1