Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Word een product update van MSE automatisch aangeboden ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers ,

Dit is mijn 1ste bericht. Word de nieuwe product update van MSE
automatisch door MS aangeboden of moet ik deze zelf ophalen ?
Net zoals de defenities updates, wat ik ook nogal vreemd vind.
Heb MSE genomen met een nieuwe PC maar vraag me nog steeds
af, of ik niet beter Avast Free of Antivir Free had kunnen nemen, die
ik op mijn oude PC had/heb.
Maar goed dat is dus weer een hele discussie, nieuwste Antivir Free
met Webguard op oude pc geupdate, te snel met webguard, nu met
zo'n toolbar, nou ja, oude pc word niet zoveel meer gebruikt.

Graag jullie antwoorden ! Heb hier al heel wat gelezen en Petje _/-\o_
af voor zoveel kennis van zaken !

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Wat heb jezelf al gekeken voor antwoorden? Maar goed, de definities van MSE worden automatisch gedownload en geinstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord. Maar ik vroeg naar de Product Update ! Er is een nieuwe maar bied MS deze automatisch aan ? Ik heb nog niks gezien ! De defenities wist ik al wel en als je steeds je geplande scan mist, dan worden de automatische updates NIET binnengehaald ! Nu is dat handmatig een kleine moeite maar automatisch gaat het dus niet echt !

• LnC

LnC

The offending line...

Volgens mij worden nieuwe updates van het programma zelf via windows update geleverd.
Ik lees hier dat de definities elke 24 uur worden opgehaald.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-11 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

De definities worden normaliter 1x per 24h gedownload, of je moet de instelling handmatig uitgezet hebben. Updates van het programma zelf komen via Windows Update.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden ! De Product Update klopt niet, ik heb dat verkeerd begrepen. SORRY !
Ik had dit gelezen maar was van een tijd terug.....beetje { erg } dom dus :s

http://www.security.nl/ar..._Security_Essentials.html

Ik wacht die 24 uur, niet af. Daarom denk ik dat MSE zichzelf zonder geplande scan niet Update.
Heb nog steeds het idee dat ik te snel die MSE erop gedaan heb, op mijn 2de PC zit Avast Free en op mijn oudje zat Avira, die had ik er beter op kunnen zetten. Als ik zo de testen lees ! Nou ja kan altijd nog
en samen met EX 9, MBAM, SAS, CCleaner redden we het misschien zo wel ;-)

Nogmaals SORRY voor de verkeerde vraag over de Versie ! Goed begin voor Tweakers, waar ik al heel
wat op gelezen heb en opgestoken, pas weer Secunia, en zie de bovenstaande. BEDANKT !

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:45
MSE is net zo'n goede en misschien zelfs een betere virusscanner dan Avira of Avast Free. Het programma update zich gewoon minimaal eens per 24u met nieuwe definities. Daarnaast worden nieuwe updates van het programma automatisch via Windows Update binnengehengeld. Makkelijker kan het bijna niet en het lijkt wel alsof je het misschien te makkelijk vind.

Vergeet daarnaast niet dat Microsoft Security Essentials sinds 2008 (4 jaar!) al in ontwikkeling is en al sinds 2009 uitgerold is naar vele tevreden gebruikers. Met zo'n ongeveer 10% marktaandeel in de AV markt.

• LnC

LnC

The offending line...

Domme vragen bestaan niet (uitzonderingen daargelaten :9 ) Ik heb op verschillende machines hier thuis MSE draaien, en ze voldoen naar wat ik ervan verlang. Avast heb ik in het verleden wat problemen mee gehad, maar dan spreek ik over ongeveer 8 jaar (of ouder) geleden.

Pas alleen op dat je machine niet volstouwt met allerlei veiligheidsprogramma's. Deze kunnen elkaar nog wel eens in de weg zitten.

Verwijderd

alex3305 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 02:36:
MSE is net zo'n goede en misschien zelfs een betere virusscanner dan Avira of Avast Free. Het programma update zich gewoon minimaal eens per 24u met nieuwe definities. Daarnaast worden nieuwe updates van het programma automatisch via Windows Update binnengehengeld. Makkelijker kan het bijna niet en het lijkt wel alsof je het misschien te makkelijk vind.

Vergeet daarnaast niet dat Microsoft Security Essentials sinds 2008 (4 jaar!) al in ontwikkeling is en al sinds 2009 uitgerold is naar vele tevreden gebruikers. Met zo'n ongeveer 10% marktaandeel in de AV markt.
Het is leuk en aardig dat je dit zegt maar kun je deze claim ook onderbouwen? Want zonder onderbouwing is het slechts een mening die nergens op gebaseerd is en die minder ervaren gebruikers vervolgens een verkeerd beeld geeft. Ik zie overigens de aantrekkingskracht van MSE wel want het is een programma wat zorgt voor weinig gebruik van resources, het is heel erg overzichtelijk :) en zoals je al aangeeft worden de updates en upgrades automatisch gedownload door Windows.

De volgende onderzoeken geven aan dat MSE (duidelijk) een mindere virusscanner is dan Avast en Avira.:
http://www.av-test.org/en...er/windows-7/mayjun-2012/
http://www.av-comparative...ocs/avc_fdt_201209_en.pdf
http://www.av-comparative...ocs/avc_fdt_201203_en.pdf
https://secure.security.n...st%2C_AVIRA_de_beste.html

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2012 21:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het begrip en de antwoorden/meningen weer eens !
Deze wil ik er uitlichten ;
Pas alleen op dat je machine niet volstouwt met allerlei veiligheidsprogramma's. Deze kunnen elkaar nog wel eens in de weg zitten. { Ik had geschreven....EX 9, MBAM, SAS, CCleaner en MSE dus }
De enigste die Real Time draait, de andere kan ik handmatig geregeld draaien, net als Secunia.

De testen belijk ik ook vaak Chicane en dan lees ik weer, dat wie het meeste betaald. Het hoogste
eindigt, en is dat dan waar ? Ik twijfel nog steeds om MSE in te ruilen voor Avira Free met Webguard.
Maar dat komt meer door alle negatieve verhalen en testen over MSE.
Pagina: 1