Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke eis knipperlichten auto

Pagina: 1
Acties:
  • 402 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Mede tweakertjes,

Ik heb een vraag en na lang zoeken op internet kwam ik er toch nog niet helemaal uit.
Het probleem zit als volgend, ik heb een auto uit 1990.
Maar in de bumpers zitten de knipperlichten, nu zit er een nieuwe bumper aan te komen maar hier zitten de knipperlichten niet meer op die plek.

Onder in de bumper zitten 2 gaten, deze zitten op dezelfde plek waar normaal de knipperlichten zitten maar dan veel meer naar onder (aan de rand van de bumper aan de onderkant).

Nu is mijn vraag of ik gewoon knipperlichten daar in mag maken (corvette C5 heeft het zelfde concept).
Aangezien ik de bumper moet bestellen en levertijd is nog al lang wil ik eerst zeker weten of het is toegestaan.

Iemand die hier ervaring mee heeft of dit al een keer eerder heeft gedaan of mee gemaakt?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Artikel 5.2.51

1 d. twee richtingaanwijzers aan de voorzijde en twee aan de achterzijde van het voertuig, dan wel één richtingaanwijzer aan elke zijkant indien het voertuig vóór 1 juli 1967 in gebruik is genomen; het licht van de richtingaanwijzers van personenauto’s die na 30 juni 1967 in gebruik zijn genomen moet knipperen;

f. één zijrichtingaanwijzer aan elke zijkant van het voertuig indien het voertuig na 31 december 1997 in gebruik is genomen. Richtingaanwijzers aan de voorzijde van het voertuig worden beschouwd als zijrichtingaanwijzers indien het uitgestraalde licht hiervan duidelijk te zien is vanuit een punt gelegen op 6,00 m achter de voorzijde van het voertuig en 1,00 m zijwaarts;

Lijkt mij dat aan d. voldaan wordt en f. niet van toepassing is gezien het bouwjaar. Verder worden een aantal kleur eisen gesteld die verder niet relevant zijn in deze kwestie en die ik daarom niet noem.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Misschien is het voor de beeldvorming handig als je vermeldt om wat voor auto het gaat?

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-11 20:49
Gokje: richtingaanwijzers in de bumper > Golf

Verwijderd

Topicstarter
FastFred schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 00:10:
Gokje: richtingaanwijzers in de bumper > Golf
Jij moet niet gokken, dat moet je aan mensen overlaten die werkelijk weten hoe ze hun hersenen moeten gebruiken

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
huh?

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 00:30:
[...]

Jij moet niet gokken, dat moet je aan mensen overlaten die werkelijk weten hoe ze hun hersenen moeten gebruiken
Jij kan ook wat normaler reageren. Hij waagt een gokje, en jij bent niemand om hem te verbieden dat te doen.

[ Voor 12% gewijzigd door S_Chief op 21-10-2012 00:35 ]

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11 15:42

Tomatoman

Fulltime prutser

In feite komt het erop neer dat de plaats van de lampen mag veranderen, mits je nog steeds aan alle - voor de hand liggende - regels voldoet: de knipperlichten moeten goed zichtbaar zijn en mogen niet gevaarlijk uitsteken.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Als een TS zo omgaat met mensen die willen helpen, kan het topic maar beter dicht
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.