[TEARDOWN] Sanoma's videoplayer in magazine / VIDIPRI Insert

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:23
Wellicht hebben jullie er al elders over gelezen, maar UPC adverteert in aantal bladen voor uitgever Sanoma op een nieuwe manier: een kartonnen insert met videospelertje! Mijn vriendin kreeg de Marie Claire op de mat waar deze kartonnen inlay voor UPC Horizon inzat. Sla hem open en de video begint te spelen, met het logo van VIDIPRI tijdens de paar seconden opstarttijd. Klap hem dicht en het apparaatje staat weer uit, wat geactiveerd wordt door een magneetsluiting.

Het zal je niet verbazen dat dit vast een dure grap is voor UPC. Mij verbaast het me hoe goedkoop de productie van LCD TFT schermpjes en electronica kennelijk is geworden, nu het als wegwerpmateriaal wordt gebruikt. Nu vraag zoiets om een mod of nog beter, mijn eigen video's op het ding!

In het blad, een selectie Playboy abonnees schijnen de insert ook te hebben gehad.

Afbeeldingslocatie: http://actua3cm.files.wordpress.com/2012/10/vidipri.png

De teardown:

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/23sc3s6.jpg

We zien:

- 2.4" LCD scherm en een geweldige 320x240 pixels als native resolutie;

- Main printplaatje achter LCD (niet op de foto) met controllers en Samsung k9f1g08u0c flash-chip, goed voor 128 MB, geschikt voor een aantal H.264(?) clips. Het board heeft verder nog ruimte voor een aantal knoppen of aansluitingen.

- Speakertje, 0,5 W

- Magneetsensor. Tijdens de letterlijke teardown speelde het ding gewoon verder en kon ik hem pas met een
magneetje van mijn memobord uitschakelen.

- 200 mAh accu. Schijnt het een halfuurtje continue vol te houden, zelf nog niet geprobeerd.

- MiniUSB. Tot mijn verrassing zat deze plug ook nog gewoon in de insert. Na het aansluiten helaas geen mass-storage opties, wel stopte de speler heel even op het moment dat ik hem aansloot. Helaas geen zichtbaar USB device, de batterij wordt tijdens het spelen van de video wel opgeladen als ik hem op MiniUSB aansluit.

Iemand die 'm ook heeft gekregen en een idee heeft hoe je je eigen video's erop zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-07 13:44
Het eerste wat in mij op komt: Daar zullen ze bij de papierverwerking niet blij mee zijn. Ik kan me voorstellen dat dit soort spullen in het papierverwerkingsproces nou niet echt helpen. Reken maar dat een hoop mensen (vooral niet-tweakers) het zo weg donderen in de papierbak.

Speakertje is overigens 0,5 W, geen 5 W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
Daarom is het ook zonde, het gros mikt zoiets weg (als ze de video uberhaupt al zien), niet ten gunste van het recyclingsproces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-07 21:29

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Hm die wil ik ook wel, misschien leuk voor mn arduino :)

Zou je een close-up kunnen maken hoe het schermpje aangesloten is?

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:31

SeatRider

Hips don't lie

Ook in de tijdschriftenwinkel of alleen abonnees? Anders ga ik zometeen ff een Playboy^H^H^H^H^Hvideoplayertje halen!

Net ff die teardown bekeken, lachen wel. Alleen de bijdrage van die dame was verwaarloosbaar, ze praatte continu die gast na, danwel die gast liet haar niet uitspreken. Betwijfel alleen of het echt Android was, ziet er meer clone uit eigenlijk. Hoewel ze het voor de kosten in China niet hoeven te laten natuurlijk :)

[ Voor 57% gewijzigd door SeatRider op 21-10-2012 10:47 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:32
Alleen een select gezelschap van abonnees heeft deze ontvangen. In de winkel ga je deze niet vinden.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-07 16:24
Aan de ene kant wel gaaf, aan de andere kant een enorme belasting voor het milieu...

Ik heb ooit eens gelezen over digitale 'wegwerp' fototoestellen en de truuk die ze daar hadden gebruikt is dat ze wat datalijnen hadden omgewisseld. Wellicht is hier ook zoiets gebeurd..?

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:27

Stoney3K

Flatsehats!

SeatRider schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 09:56:
Ook in de tijdschriftenwinkel of alleen abonnees? Anders ga ik zometeen ff een Playboy^H^H^H^H^Hvideoplayertje halen!
Krijg je toch nog een blad met interessante interviews, niet waar? :Y)

Anyway, zou het niet een beter idee zijn om met Sanoma contact op te nemen en een inzamelingsactie voor deze spelers te gaan doen? Want ik denk ook dat het straks een mooie gaat zijn voor iedereen die de Playboy van deze week bij het oud papier zet.

Of je er ander beeld op kan krijgen weet ik zo net nog niet. Je hebt al een flash-chip ontdekt, zit er ook iets van een CPU of ASIC op die naar het scherm communiceert? Als het scherm en de afspeel-chip apart zitten heb je misschien geluk en kun je op de datalijnen inbreken, maar als de afspeel-chip in dezelfde ASIC geïntegreerd zit als de schermcontroller (wat me best logisch lijkt met zo'n goedkoop prul) dan heb je voor het weergeven van je eigen beelden denk ik gewoon pech.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-07 20:39
BLACKBERRY!
BLACKBERRY!
IT LOOKS LIKE A BLACKBERRY!
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrdekker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-07 16:03
Ik heb inmiddels het vidipri spelertje uit elkaar gehaald. Je kunt er eigen video's opzetten door de usb aan je pc te hangen en dan pas het magneetje weg te halen.
Je pc ziet em dan als usb opslag.

Het is mij nog niet gelukt om de juiste video instellingen te vinden waar je je eigen video's in moet opslaan.

Heb er ook een mail naar vidipri zelf gestuurd. Helaas wilde die mij niet helpen (erg jammer!)

Is het een van jullie al gelukt de juiste instellingen te achterhalen? (zou een leuke sinterklaassurprise kunnen opleveren! :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167624

Als je er je eigen videos op kan zetten, kun je de videos die er op staan er dan ook afhalen? Het analyseren van die videos zou aanwijzingen kunnen geven in welke richting je moet zoeken. Als je ze online kunt plaatsen kunnen andere mensen zelfs mee helpen zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
Ok, ik heb even wat research gedaan, bedankt chrdekker voor de tip. Helaas, het ding slikt alleen Motion JPEG (mjpeg), een obscure codec voor wat goedkopere videospelers. De video van UPC is in dat formaat.

3GP en H.264 werken niet. Voor het encoden naar MJEG heb ik weinig succes met Premiere en de codec van Morgan (codec instellingen niet zichbaar?) AVIdemux doet het voor mij niet, SUPER idem.

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/6h2pms.gif

Duitse link met een boel info: http://www.mikrocontroller.net/topic/163428

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-07 16:24
Misschien kan je hier wat mee?
http://mjpeg.sourceforge.net/

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrdekker
Ik had inmiddels gevonden dat het om mjpeg gaat. Alleen blijft het mij een raadsel welke andere instellingen ik moet toepassen. Ik heb een zelfde soort speler gevonden welke wel software aanbied op de website, maar met deze software ook geen geluk. (Honeypeartree.com)

Iemand anders meer geluk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-07 07:27

Sprite_tm

Semi-Chinees

Of misschien ffmpeg gebruiken? Heeft wel ongeveer een miljard instellingen die je kan tweaken, misschien zitten er de goede bij. Mjpeg is an sich niet echt een heel lastig formaat, tho' (feitelijk een hoop jpeg'jes achter elkaar geplakt) dus ik zou denken dat je dat niet echt fout zou kunnen doen...

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrdekker
Helaas met deze instellingen is het mij nog steeds niet gelukt. Ik blijf een Format error op het scherm zien.
Pagina: 1