Toon posts:

[MacBook White] CPU % over de 100?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na het zat te zijn dat mijn laptop continue snoeihard aan het blazen was en steeds heter en heter werd heb ik hem even open geschroeft en trof dit aan:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v634/skracingparts/image.jpg

Alle stof zorgvuldig verwijdert en intussen draait de MacBook weer op een wat gezondere temperatuur. Maar 1 ding wat hier helaas nog niet mee opgelost is is het zeer hoge CPU gebruik. Op dit moment ziet het er zo uit, en soms piekt hij richting de 120% alhoewel ik niet helemaal begrijp hoe dat mogelijk is?

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v634/skracingparts/Schermafbeelding2012-10-20om215730.png

Wat zijn concreet de stappen om dit terug te brengen? Ik gebruik Firefox veelvuldig, ook met YouTube. Maar kan me niet voorstellen dat Flash <90% van mijn CPU gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-10 13:14
Al eens een nvram reset gedaan? cmd-alt-p-r tegelijk indrukken en power aan... Wachten tot 3x boing en dan vervolgens normaal starten. Dit wil wel eens helpen. CPU boven de 100% heb ik ook wel eens meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:59
Het cpu gebruik kan gewoon omhoog gaan. Als je 2 cores hebt naar 200% maar mijn macbook pro kan zelf naar 800% toe dan worden alle 4 + de 4 virtuele cores volledig gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ok. Afijn, de truc van hierboven werkt goed want mijn CPU komt nu niet meer boven de 40% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-10 13:14
Dit was precies wat ik bedoelde. Hier staat het wel mooi duidelijk omschreven.En ik zie dat de truc gewerkt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:27
Sowieso is flash een dooddoener op OSX. Het trekt je CPU lekker naar "bijna vol" als je niet uitkijkt, aangezien de ondersteuning niet altijd even best is.
Het is best een leuke stresstest.

Verder zou ik me niet té druk maken over cijfertjes in je beheer-overzicht, RAM, CPU en HDD-acties staan een beetje vaag omschreven in OSX als je er niet teveel tijd in gestoken hebt om te zien wat het nou precies is. Merkte het de eerste keer ook op en eens opgezocht, ze werken heel anders dan zeg, een Windows pc. Laptop stofvrij maken is altijd goed natuurlijk! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 17:32

zAo

GPLv2 Fanboy

Welke GPU zit er in je MacBook? Alleen de latere Nvidia en AMD GPU's doen aan offloading, dus dan is het 'normaal'.

Mijn vrouw raakt haar MacBook 2,1 nooit meer aan omdat het ding in een helicopter veranderd als ze een Youtubeje start, terwijl een iPad het ook prima kan zonder geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn MacBook is voorzien van een NVIDIA GeForce 9400M. Vreemd dat een iPad of iPhone het inderdaad kan zonder op te lijken stijgen, maar een, volgens mij, veel krachtigere MacBook dat niet kan.

Wat bedoel je met offloading?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajero
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-08-2023
Aan je screenshot te zien, heb je een dual-core processor. De maximale CPU load is het aantal cores maal 100%. In jouw geval is dat dus 200%. Bij een belasting van 100 of 120 procent, wordt je CPU nog steeds niet volledig belast. Dat verklaart in ieder geval de hoger dan verwachte belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-10 20:38
zAo schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 09:55:
Welke GPU zit er in je MacBook? Alleen de latere Nvidia en AMD GPU's doen aan offloading, dus dan is het 'normaal'.

Mijn vrouw raakt haar MacBook 2,1 nooit meer aan omdat het ding in een helicopter veranderd als ze een Youtubeje start, terwijl een iPad het ook prima kan zonder geluid.
Je zou kunnen proberen om HTML5 aan te zetten op YouTube. Wie weet helpt het iets :). Dan gebruik je namelijk geen Flash meer.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SanderPS3 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:40:
[...]

Je zou kunnen proberen om HTML5 aan te zetten op YouTube. Wie weet helpt het iets :). Dan gebruik je namelijk geen Flash meer.
Via deze pagina? YouTube: YouTube - Broadcast Yourself.
Pagina: 1