Computer moet 'opwarmen'..?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 309267

Topicstarter
Mijn computer, die ik zelf in elkaar heb gezet, moet elke keer als hij koud is vijf tot tien minuten aan voor hij echt gaat opstarten. Als ik bijvoorbeeld mijn pc in de ochtend aanzet, krijg ik een blauw scherm, of hij blijft gewoon hangen bij het windows 7 laadscherm. Zodra ik tien minuten later op reset druk, krijg ik de optie om systeemherstel te doen, die overigens altijd in een blauw scherm eindigt, of ik krijg de optie om windows normaal op te starten. Ik kies dan voor windows normaal opstarten, en dan werkt het prima de rest van de dag.

Even snel de computer aan is dus niet meer mogelijk. Wie herkent dit probleem en kan mij helpen?

Even de pc toelichten:
Moederbord: MSI MS-7514
Processor: Intel Core 2 Quad Q9550 (2.83Ghz)
Werkgeheugen: 3Gb van Corsair PC2-6400 (400mhz)
Videokaart: NVIDIA Geforce 9600GT 512mb
Voeding: Ik dacht dat het één van OCZ 500W was.
HDD: 500Gb, merk weet ik niet meer.
Besturingssysteem: Windows 7 Ultimate 64bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik zou beginnen met softwareproblemen uitsluiten. Dus: start eens op met een LIVE-CD naar keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
De BSOD code al nagezocht?

Als je de computer na een tijd gebruiken uitzet, en vervolgens direct weer aan, geeft hij dan ook BSOD? Als dat niet het geval is zou ik zelf software iets onwaarschijnlijker vinden, al kan het nog steeds wel.

Ik neem aan dat die 3GB over meerdere reepjes verdeeld is? Je kan eens proberen daar ééntje uit te halen. (Sowieso zou het kunnen dat er ééntje gewoon slecht contact maakt totdat hij iets warmer wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Verse installatie geprobeerd??

Wat in het allerslechtste geval is gebeurd, is dat er ergens op je moederbord een koperbaantje onderbroken is, dat door de warmte van het moederbord weer verbonden wordt en dan pas doorstart. Maar eerlijk gezegd lijkt me dit een softwareprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat voor voeding zit erin? Klinkt alsof die kaduuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 309267

Topicstarter
Bedankt voor de reacties mensen! Ik heb geen idee wat een BSOD code is maar ik ga het uitzoeken. Over de software, ik heb vorig weekend mijn pc opnieuw geïnstalleerd. Daarvoor had ik hetzelfde probleem. Dus het zou idd iets op het moederbord of de voeding kunnen zijn. Vervelend om zulke dingen te testen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Klinkt inderdaad alsof de capacitoren van het morderbord niet in een keer van de juiste hoeveelheid prik worden voorzien, wellicht door een voeding die moeite heeft om dat voor elkaar te krjgen.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Towap
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-07 14:59
Voeding is meest waarschijnlijke = terug naar de winkel! (heb een laptop met gelijkaardig fenomeen, maar die is al 10 jaar oud en valt niet meer onder garantie :-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

BTW, voeding zonder aarde = vragen om problemen. Zorg dus voor een goede randaarde!

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Pagina: 1