Velen hebben waarschijnlijk wel van de pocket wizards gehoord en hun belachelijke prijzen.
Maar nu zijn er een aantal goedkopere alternatieven en de meest indrukwekkende en tegelijkertijd goedkoopste is van Yongnuo. Die hebben sinds kort de YN622C op de markt.
Een zender/ontvanger op 2.4Ghz die de volledige wireless ETTL mogelijkheden biedt.
Inclusief HSS en 2nd curtain!!
En dat voor maar 65 euro.
Daarvoor heb je dan twee units. Eentje voor op je camera en één onder je flits. En voor elke extra flits heb je dan een extra unit nodig.
Met name als je EXII flitsers hebt en een 40D of later zijn dit interessante modellen. Je kunt namelijk al je flitsers volledig via het menu van je camera instellen. Ook als je M mode kiest ipv ETTL.
Twee videos met wat meer info en wat real-life tests:
YouTube: Yongnuo YN-622C E-TTL Wireless Flash Trigger Trans
YouTube: YN622C Tranceiver Review
Ik heb al besloten er een paar te bestellen
Voorlopig zie ik ze alleen op ebay en bij yongnuo zelf.
Maar nu zijn er een aantal goedkopere alternatieven en de meest indrukwekkende en tegelijkertijd goedkoopste is van Yongnuo. Die hebben sinds kort de YN622C op de markt.
Een zender/ontvanger op 2.4Ghz die de volledige wireless ETTL mogelijkheden biedt.
Inclusief HSS en 2nd curtain!!
En dat voor maar 65 euro.
Daarvoor heb je dan twee units. Eentje voor op je camera en één onder je flits. En voor elke extra flits heb je dan een extra unit nodig.
Met name als je EXII flitsers hebt en een 40D of later zijn dit interessante modellen. Je kunt namelijk al je flitsers volledig via het menu van je camera instellen. Ook als je M mode kiest ipv ETTL.
Twee videos met wat meer info en wat real-life tests:
YouTube: Yongnuo YN-622C E-TTL Wireless Flash Trigger Trans
YouTube: YN622C Tranceiver Review
Ik heb al besloten er een paar te bestellen
Voorlopig zie ik ze alleen op ebay en bij yongnuo zelf.