Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-06 20:44
Hoi,

Al lange tijd (z'n twee jaar) loop ik met een idee in mijn hoofd voor een Android spel. Ondanks de wildgroei van Kickstarter projecten, heb ik nog steeds geen spel als dit voorbij zien komen. Ondertussen ben ik al redelijk ver met de uitwerking: vele pagina's ideeen en informatie staan al op papier. Ik sta 100% achter deze ontwerpen en weet zeker dat het een succes zou kunnen worden.

Nu is mijn probleem echter dat ik alleen ben (nou ja, een goede vriend doet mee met ideeën en schetsen, mijn vrouw helpt met programmeren). Ik ben zelf programmeur en grafisch zo creatief als een gezonken baksteen. Ik heb dus mensen nodig die mij kunnen helpen. Maar: ik heb een full-time job, en helaas mist mijn bankrekening ook de nodige miljoenen om te stoppen met werken en flink te investeren.

Ik weet niet hoe ik hier nou mee om moet gaan. De ideeen branden in mijn hoofd, ik MOET er echt iets mee doen. Maar stoppen met werken kan ik niet. Ik heb mensen nodig, maar kan ze niet betalen. Vrienden vragen is niet genoeg. Ik moet dus mensen hebben die willen meewerken, hier brood in zien en voorlopig willen meewerken zonder er een cent voor te zien. Met een constructie dat we later, als we wat verdienen, dit delen ofzo.

Waar zou ik dit soort mensen kunnen zoeken? Fora? Briefjes bij Appie? Zijn er graphics artists die zo gek zijn om zo te werken? Of kan dit alleen met een investering (wat ik niet kan doen op het moment omdat ik nog helemaal geen "naam" heb, iets als Kickstarter zou hopeloos falen.)

Overigens woon ik in Huizen, vlak bij Hilversum. Ergens in die buurt zoeken is handiger voor mij dan bijvoorbeeld in Groningen :)

Ik bedoel dit niet als recruiting topic, ik ben puur opzoek naar informatie. Ik heb ook toestemming om dit te plaatsen.

Elk idee of advies waardeer ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Als je echt zo zeker van je zaak bent kun je natuurlijk gewoon een investeringsplan schrijven en een investeerder zoeken.

Verder zou ik niet weten hoe je zonder geld aan goede professionals kunt komen zonder er geld aan uit te geven. Immers zullen die mensen ook moeten investeren ( Tijd ) en dat zonder dat ze zeker zijn dat ze er ooit iets voor terug zien. Die andere mensen zullen immers niet zo zeker van het succes zijn als dat jij dat bent.

Verder gaat dit topic niet over zelf programmeren, dus hoort het hier niet thuis. Het past denk beter in WI dus ik zal hem daar heen verplaatsen.

[ Voor 14% gewijzigd door Woy op 20-10-2012 18:28 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Wat dacht je van een kickstarterproject starten? ;) Als het op de naam al blijft steken, dan geef ik dit project niet veel kans van slagen...geef het desnoods een codenaam.

Als je mensen wil opwarmen en enthousiast wil krijgen zul je toch publiciteit moeten zoeken!

Met name als er geen geld in omgaat in het begin en je mensen gratis wil laten ontwikkelen, zul je toch een soort open-source achtig project moeten starten waarbij mensen hun bijdrage kunnen leveren.

Meestal zet je zelf de basis, en de mensen die het echt wat vinden en enthousiast worden, bieden zich dan vanzelf aan.

[ Voor 37% gewijzigd door Navi op 20-10-2012 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeMoederr
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-08 23:13
Android spellen zijn geen miljoenen projecten. Het klinkt alsof je eigenlijk alleen een grafisch artiest nodig hebt, omdat je vrouw je bijstaat bij het programmeren. Dus: gebruik je netwerk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Battle Bunny
Bedankt voor de reacties.
Als je echt zo zeker van je zaak bent kun je natuurlijk gewoon een investeringsplan schrijven en een investeerder zoeken.
Zou kunnen, maar ik betwijfel of ik in het huidige klimaat dan, als nieuwkomer op de markt, geld los zou kunnen krijgen.

Ik dacht misschien dat er studenten zijn, mensen die - net als ik - ervaring willen opdoen, mensen even between jobs, mensen die zin hebben in een avond- en weekend project, etc.
Wat dacht je van een kickstarterproject starten? ;) Als het op de naam al blijft steken, dan geef ik dit project niet veel kans van slagen...geef het desnoods een codenaam.
Ha :P Met naam bedoelde ik niet zozeer de naamgeving, maar meer het feit dat ik geen eerdere games heb om te tonen. Als je zomaar uit het niets met een verhaaltje komt over je plannen, verwacht ik dat het vrij lastig is om mensen enthousiast te krijgen...
Android spellen zijn geen miljoenen projecten. Het klinkt alsof je eigenlijk alleen een grafisch artiest nodig hebt, omdat je vrouw je bijstaat bij het programmeren. Dus: gebruik je netwerk!
Nou ja, eigenlijk wel, ja. Dan zou ik al een stuk verder komen. Echter heb ik niemand binnen mijn netwerk die hier iets mee kan, dus de vraag blijft staan: waar vind ik zo iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-10 13:14
Woy schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 18:27:
Verder zou ik niet weten hoe je zonder geld aan goede professionals kunt komen zonder er geld aan uit te geven. Immers zullen die mensen ook moeten investeren ( Tijd ) en dat zonder dat ze zeker zijn dat ze er ooit iets voor terug zien. Die andere mensen zullen immers niet zo zeker van het succes zijn als dat jij dat bent.
Zelf ben ik ook betrokken bij een klein indy-projectje (dit betreft een site, en een game) en een van de eerste dingen die wij hebben gedaan is het aantrekken van sales. Doordat we iemand op sales hebben gezet krijgen we de eerste sponsoren al binnen. Verder hebben we al een aantal demo's gebouwd waarmee we op dit moment allemaal feedback inwinnen. Het voordeel hiervan is dat we vanuit de eindgebruikers veel waardevolle feedback krijgen.

Wat betreft grafici. Mijn ervaring is dat grafici er makkelijk te werven zijn. Grafisch vormgeven is voor het overgrootte gedeelte van de grafici gewoon geen vetpot, het zal weliswaar voor een game anders liggen, maar voor een site kom je met een beperkt budget al toch heel erg snel heel erg ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
In wezen heb ik zoiets van : Als je niemand in je netwerk hebt die je kan helpen dan ben je niet serieus bezig.

Standaard wordt er in de indie scene enkel meegeholpen op basis van naam of uit wederzijds respect.

Heb jij al bij 20 indie projecten geholpen dan heb je de contacts om zelf iets op te starten, maar heb jij nog bij 0 indie projecten geholpen en wil je enkel maar dat mensen jou gaan helpen dan wordt je veelal als leech gezien omdat je niets bijdraagt en enkel maar vraagt.
Als je bij 0 projecten heb geholpen dan kan je alsnog in je eentje x maanden proggen zodat je iets hebt om je inzet te laten zien en mensen enthousiast te krijgen.

Maar imho gaan weinig mensen je helpen enkel omdat je "een goed idee" hebt, "goede ideeen" zijn er 100 tot 1000 in een dozijn, maar goede ideeen door mensen die bereid zijn tot doorzetten zijn zeldzaam.
Oftewel bewijs eerst eens dat je het waard bent om tijd in te investeren.

Er zijn ietwat te veel mensen geweest die "een goed idee" hadden om na een half jaar oid geen tijd meer te hebben vanwege school/werk/prive omstandigheden en dan f*ck you te zeggen aan iedereen die er een half jaar ingestoken heeft om te helpen.

Of je moet met geld komen, of je moet een reputatie / netwerk hebben. Anders moet je gewoon je eigen inzet bewijzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Battle Bunny
Gomez, je hebt gelijk. Zolang ik niet iets heb om te tonen, zal het ook zo goed als inmogelijk zijn anderen in mijn project te interesseren. Jammer dat bij mij het belangrijkste zal ontbreken, namelijk geile graphics, maar dat komt dan later wel. Ik ga hier gewoon keihard aan de gang om een demonstreerbaar en speelbare opzet te bouwen.

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Tsja, ik ben net zoals jij TS.. kan van alles programmeren, maar heb het grafische talent van een wc bril.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De game maken met placeholder-art / programmer art. Als het spel werkelijk zo goed is zijn de benodigde mensen met potentie daarmee te overtuigen. Als het spel staat of valt met de graphics kan het nooit zoiets briljants zijn dat het per se gemaakt moet worden, mijns inziens. En wat de programmer art betreft: iedereen kan in paint simpele plaatjes maken. Mocht het om 3d graphics gaan: iedereen die 3d dingetjes kan programmeren kan ook wel eenvoudige dingen modelleren -- mag ik hopen.
Pagina: 1