Toon posts:

HDD vervangen voor een SSD [Acer Aspire V5 - 2012]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Voor mijn studie heb ik een een Acer Aspire V5 V5-571G-53318G50Mass gekocht.
pricewatch: Acer Aspire V5 V5-571G-53318G50Mass

Ik studeer Technische Informatica aan de HvA en elke dag moet ik hem meenemen. Daarom had ik voor een dunne en lichte notebook gekozen. Nu ik een project heb werk ik met Adobe After Effects CS5 en merk ik dat hij niet geschikt is voor video editing. Het reageert net niet snel genoeg en het renderen (RAM preview) duurt lang.

Op dit moment ben ik van plan om de HDD die erin zit te vervangen door een Samsung 830 series 256GB SSD.
pricewatch: Samsung 830 series 256GB

Mijn vragen zijn:
  1. Worden de prestaties van mijn laptop beter, met name video editing met Adobe After Effects CS5?
  2. Komt er binnenkort een betere SSD uit voor deze prijs? Want ik kan wachten voor de upgrade.
  3. Heeft iemand ervaring met het verwisselen van de HDD in deze laptop?
  4. Kan ik de optische drive eruit halen en die vervangen door een HDD/SSD?
Mijn budget is maximaal €200,00

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast bedankt!

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-02 21:45

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Als ik kijk naar de specs van die desbtreffende laptop. Denk ik dat het niet dat het de hardeschijf is die bottleneckt maar eerder je intergraded graphics je gebruikt geen videokaart. Ook is de I5 proccesor die er in zit niet erg geweldig voor de redelijk zware taak die je op hem afstuurd. Maar het probleem is dus de videokaart. Natuulijk zal je wel verschil merken tussen een 5400rpm schijf. En SSD maar het probleem zal blijven voordoen omdat er nog meer zaken niet geschikt zijn voor videoediten.

[ Voor 11% gewijzigd door TVH7 op 20-10-2012 18:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Timo bedankt voor je sneller reactie.

Zelf had ik dat ook een kleine beetje gedacht. Ik ben zelf aan het overwegen om deze laptop proberen te verkopen en geld bij te leggen om en Macbook Pro te halen.

Ik weet dat dit offtopic is, maar zou het (veel) uitmaken als ik voor een van deze ga?
Aangezien Apple computer veel worden gebruikt voor video editing, zou het naar mijn mening beter zijn afgesteld.
  1. pricewatch: Apple MacBook Pro 2012 13.3''
  2. pricewatch: Apple MacBook Pro 2012 13.3"

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Zoals Timo ook al schrijft is inderdaad die laptop niet geschikt voor video-edit en om heel eerlijk te zijn raad ik sowieso laptops af voor video-editing, althans laptops binnen een bepaald prijssegment en zonder los videokaartje.

Niet dat ik anti Apple ben maar beide bovenstaande Macbooks denk ik dat je niet veel mee op schiet en ze qua specs ongeveer gelijk aan de Acer zijn. Sterker nog dat de schermresolutie lager is en je er in feite eigenlijk op dat gebied zelfs achteruit zal gaan.

Ander punt is dat je met de Apple editing software zelf vaak tegen vreemde incompatibiliteitsproblemen op loopt. Nu is er wel Adobe voor Apple maar dan ontstaat toch weer hetzelfde probleem als dat je nu met de Acer hebt.

Trouwens het is tegenwoordig toch niet meer direct zo dat alleen Apple op video-edit gebied nog steeds het beste zou zijn en dit inmiddels toch wel deels al achterhaald is. Een tijdje heb ik met een iMac video-editing gedaan maar het verschil is minimaal met een gewoon Windows systeem.

Persoonlijk denk ik dat je beter uit zou zijn met een gaming laptop en het niet in de kleine en platte notebooks moet gaan zoeken. Het mag dan wel praktisch qua transport zijn maar qua editing blijf je tegen dezelfde problemen op lopen.

Verwijderd

Topicstarter
De tweede Macbook Pro heeft een i7 processor. Zal ik ondanks een betere processor geen verbeteringen zien?

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Vergeet zeker niet naar de Asus N56 series te kijken ;)
bv: pricewatch: Asus N56 Series N56VZ-S4035V-NL
- i7 3610QM
- GT 650m
- 750Gb 7200rpm
- 4x usb 3.0
- 8 gb ram
- top scherm & build kwaliteit
- 1920x1080
- mat scherm (productreview: Asus N56 Series N56VZ-S4035V-NL review door Nark0tiX)

= specs zoals de macbook pro van € 2.166,01 euro (en scherm is dan zelf maar 1440 x 900)

[ Voor 35% gewijzigd door SmokingCrop op 22-10-2012 01:35 ]

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 23:18:
De tweede Macbook Pro heeft een i7 processor. Zal ik ondanks een betere processor geen verbeteringen zien?
Zoals al eerder geschreven is het niet alleen de processor die van belang is maar ook de videokaart en punt is ook bij de 2de Macbook dat ie geen losse videokaart heeft. De videokaart zit dan geintegreerd in de processor en dat is voor normaal gebruik zoals filmpje kijken, office toepassingen en dergelijke prima.

Als je dan met Adobe of welk andere video-editing software gaat werken dan schiet die interne videoprocessor gewoon te kort. Vooral ook wanneer je met After effects en dergelijke gaat werken heb je echt een externe videokaart nodig en zelfs die Asus N56 zal te kort gaan schieten.

Je zal toch echt meer richting de gaming laptops moeten gaan kijken wil je vrij goed uit de voeten kunnen waarvan ik je hieronder dan 2 voorbeelden gezet heb. Ultrabooks en netbooks zijn simpelweg niet geschikt voor video-editing zoals jij wilt en zijn puur bedoeld voor mobiel office gebruik.

pricewatch: MSI Gaming Series GT70 0NC-023NL
pricewatch: Asus G75 Series G75VW-T1031V

Verwijderd

Topicstarter
Dankt voor het advies iedereen!

Er kan een slotje op.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:10

Quad

Doof

En wat heb je gedaan met het advies? Wel ff handig om te vermelden ;)

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

Pagina: 1