Kayakyak schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 16:54:
[...]
Waarom überhaupt een i7? Je wint er 0,0 fps mee. (waarschijnlijk weet je het ook,
maar wil je TS laten zien dat alienware sowieso te duur is? 
)
TS, koop nu een pc van zeg 1300-1400 euro, steek die 500-600 euro in je zak en spendeer die over 2 jaar. Dat is een veel betere investering en je hebt veel langer plezier van je systeem

Dat klopt

.
Ik wilde graag laten zien dat je hetzelfde (en beter!) hebt voor heel erg veel minder geld.
Gelukkig is de TS ook tot inkeer gekomen en begrijpt hij nu ook dat je meer of zelfde prestaties hebt voor minder geld.
Wat ik zou aanpassen is dus een i5 3570k erin, waarom de K versie, deze gaat nog wel erg lang mee daar hoef je je geen zorgen over te maken maar mocht je tegen limiet aankomen over een tijd kan je er nog een leuke overclock mee doen (leerzaam + effectief levensduur verlengen).
Ikzelf zal voor een GTX670 gaan in dit geval, over een tijdje heb je voor zelfde geld of minder een veel beter presterende grafische kaart, het is nutteloos om er 100 of 200 euro meer te doen (al helemaal niet voor een GTX690..).
Ik zal straks een mooi lijstje maken, daarna mag de TS gaan kijken hoe en wat hij dan het liefst wilt en kunnen we verder.
@TS:Het bestelproces is leuk en leerzaam, het binnen krijgen van de onderdelen is kickass en het bouwen van een dergelijke PC is erg leuk, vooral als het je eerste keer is en dan geeft het ook gewoon een kick als het uiteindeijk allemaal draait

.
Dit is hem dan, voor mijn aanmerkingen op dit systeem kan je eronder lezen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 197,50 | € 197,50 |
| 1 | Asrock Z77 Pro4-M | € 77,60 | € 77,60 |
| 1 | Asus GTX670-DC2-2GD5 | € 374,- | € 374,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 86,75 | € 86,75 |
| 1 | Antec Eleven Hundred | € 99,97 | € 99,97 |
| 1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 82,50 | € 82,50 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 30,46 | € 30,46 |
| 1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 35,45 | € 35,45 |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 14,38 | € 14,38 |
| 1 | be quiet! Pure Power L8 430W | € 57,70 | € 57,70 |
| 1 | Samsung 830 series 256GB | € 153,- | € 153,- |
Bekijk collectie
Importeer producten | Totaal | € 1.209,31 |
Laten we met het belangrijkste beginnen, de grafische kaart:
De
Asus GTX670 DirectCU II 2GB
Ik heb voor deze gekozen omdat al in deze post en hierboven aangegeven is dat een graka eigenlijk het meeste waarde en prestatie daling heeft, zoals bekend vernieuwen de game engines en wordt het elk jaar lastiger en worden ze opgevolgd door betere series.
Deze kaart kost dan wel 300,- maar zodra hij "op" is heb je voor niet al te veel geld een nieuwe veel betere presterende kaart in huis, tenminste dat mag je verwachten.
Als voorbeeld kan je best nemen de GTX290, een dual chip graka wat echt het beste van alles en iedereen was, maar nu na 4 jaar gewoon minder is als een single pcb/chip GTX670.
Daarom raad ik je dus absoluut niet de GTX690 aan, je weet niet wat er in de toekomst komen gaat, en de kans dat het weggegooid geld is, is gewoon enorm groot, die kan je beter over een paar jaar weer investeren in een upgrade waarmee je weer een flinke tijd mee vooruit kan.
Waarom deze Asus? Omdat de DCII koeling de allerbeste is die je kan krijgen, tevens heeft Asus een paar mooie dingen doorgevoerd waarmee hij de
zuinigste en
stilste kaart is van alle andere topmerken en weet je zeker dat je goed zit.
Intel i5 3570k
Hier hoef ik niet zo veel over te vertellen denk ik, het moge duidelijk zijn dat je doel gamen is voor de komende paar jaar, en daar kan je dus € 100 voor meer gaan betalen, maar je wint er geen prestaties mee. Tevens is deze overclockbaar dus mocht je aan zijn limiet komen over een x jaar kan je gaan overclocken om er meer uit te persen (en dus geld bespaart

). Het moederbord en processorkoeling is hier tevens geschikt voor dus je zit hier wel goed mee.
Be Quiet Pure Power L8 430W
Ik hou er van om alles strak te houden, voor deze setup zit je op minder als 310 watt onder load (zie :
reviews: Zes opgevoerde GTX 670's en 680's in de ring , gebruikte testsysteem:
klik)
Er zijn vast wel betere opties, maar ik ben zelf helemaal weg van modulaire voedingen, je hebt minder kabels nodig en verbeterd de airflow en dus stiller systeem. Met een 80 plus bronze certificaat ben je zeker dat je niet te veel verstookt en is het volledig geschikt voor dit systeem.
Moet erbij zeggen, je prikt er later niet een tweede graka erbij in, maar volgens mij is balans en prestaties veel belangrijker op dit moment.
Overig:
Het geheugen is 8GB, je kan er 16 van maken maar dat ga je never nooit niet vol krijgen en is niet strak en niet in balans vergeleken met de andere componenten.
De behuizing is persoonlijke smaak, je vond de Alienware geweldig (ik dus niet

) maar je gaat meer plezier beleven met iets wat buiten gewoon strak en prestatiegericht is. En met een window erin kan je je bezoekers de ogen uit laten steken met wat je
erin hebt zitten ipv alleen maar een oranjegele metalen kast.
De rest moge duideijk zijn, SSD voor voldoende capaciteit OS/Games/apps en de 2TB voor je data.
Goed! Ik heb nu mijn zegje gedaan, ik laat het graag aan anderen over als ze nog op/aanmerkingen hebben, en van jou longloi, als je vragen hebt, laat het gerust weten maar ga alsjeblieft niet overhaast iets bestellen

.
[
Voor 70% gewijzigd door
Quad op 22-10-2012 00:58
]