Toon posts:

Tijdelijk HD op de plaats van brander aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg morgen van een vriend van mij een harddisk te leen om wat dingen op over te zetten. Kan ik deze zolang in plaats van mijn brander aansluiten want m'n 2e hd heb ik zelf nodig en kan er dus niet zomaar tussen uit. De brander hang als slave achter mijn cd-rom speler.

Verwijderd

Je kan 'm gewoon ook buiten je kast laten hangen... Heb ik zelf ook vaak genoeg gedaan.
Leg 'm alleen niet op de bodem van je kast, of op je kast, want dan kan die electronica aan de onderkant kortsluiting maken! Ookal is je hd van onderen mooi dicht, zou ik het nog niet op een metalen ondergrond leggen. Ik zelf stapel altijd een paar boeken naast de kast en leg 'm daarop (anders is die IDE kabel te kort).

Verwijderd

Topicstarter
Dat begrijp ik. Ik was ook niet van plan om hem in te bouwen. Maar ik vraag me dus af of ik mijn CD-brander los kan halen en daar voor in de plaats die harddisk op mijn systeem aansluiten. Werkt dit?

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-04 19:13

ronaz

Wishmaster

Als je de HD als slave jumpert wel.

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

Verwijderd

[offtopic]
blijf moeilijk dat lezen,zal we komen omdat ik een dag het forum gemist heb :)[/offtpoic]

Sorry double post |:(

Verwijderd

argh, sorry... verkeerd gelezen |:(
Maar op zich zou het prima moeten gaan. Je kunt alleen wel wat probleempjes krijgen met je driveletters onder windows... Ik weet niet meer precies hoe windows die organiseert, maar als ik me niet vergis gaat windows eerst hd's zoeken en die deelt hij als volgende in:
C: primary master
D: primary slave
E: secundary master
F: secundary slave

En vervolgens komen achter de hd's de cd-rom drives/branders.

Als ik het dus goed heb, heb je op het moment de volgende situatie:
C: 1e hd (primary master)
D: 2e hd (primary slave)
E: brander (secundary master)
F: cd-romdrive (secundary slave)

Dit zal vervolgens worden:
C: 1e hd (primary master)
D: 2e hd (primary slave)
E: 3e xtra hd van vriend (secundary slave)
F: brander (secundary master)

Je brander krijgt dus een andere letter, maar dat is geen probleem zolang je 'm maar niet gebruikt. Want dan kan de software problemen geven omdat ze de brander niet meer kunnen vinden op de letter waarop hij voorheen stond... Het kan ook zijn dat de software al zo slim is dat het ziet dat de brander verplaatst is.

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan moet het wel lukken.

Alleen is volgens mij mijn brander momenteel secondary slave en de cd-rom secondary master. Ik las net ook al ergens dat dit dus beter andersom kan zijn zo als PsyFlux zegt. Heeft het nut om als ik klaar ben met die 3e HD dit te veranderen of moet ik het zo maar laten want het werkt gewoon goed?

Bedankt trouwens voor de snelle reacties :)
Pagina: 1