Intel Xeon E3-1230V2 + MSI B75A-G43 no POST

Pagina: 1
Acties:

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Vanmiddag een PC in elkaar geknutseld voor een vriend, met de volgende onderdelen:

- Intel Xeon E3-1230V2
- MSI B75A-G43
- Corsair DDR3 1600 mhz (2x4GB)
- MSI GTX660 OC
- Samsung 830 128GB
- Seagate 2TB

Aangekoppeld aan het stroom, alles werkt, fans spinnen allemaal (case, CPU, GPU), harddisk spint op etc.

Echter, aangekoppeld aan m'n beeldscherm, geen beeld. Niet via DVI, niet via HDMI, niet via verloop DVI-VGA. Andere videokaart, geen beeld. Geprobeerd met enkel latje geheugen (1x4GB), geen beeld. Andere module, geen beeld.

De BIOS-update waarin de Xeon ondersteunt wordt door dit moederbord is van April (!). Is het mogelijk dat er nog steeds bordjes uitgeleverd worden met een oude BIOS-versie, dat hij gewoon niet wordt ondersteund? Je mag toch verwachten dat na 7 maanden de uitgeleverde bordjes gewoon de laatste BIOS-versie hebben?

Ik heb geen andere 1155 CPU liggen, dus ik kan niet booten, laat staan updaten. :/

[ Voor 7% gewijzigd door BigSmurf op 20-10-2012 16:41 . Reden: Spelfout ]

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Zit er ergens bij de I/O-ports op het mobo een stickertje die de huidige Fabrieks bios-versie aangeeft? Of op/bij de bios-chip zelf?

Grote kans dat er een A0 of A1 BIOS opzit, waardoor hij de Xeon-cpu's niet juist initialiseert, vooral de modellen zonder iGP (E3-12x0 v2).
Wat je kan doen:
- s1155 cpu lenen van iemand om te flashen.
- zelf een goedkope (A0 compatible) cpu halen, evt via V&A.
- mobo laten flashen naar nieuwste versie A3 door je leverancier.

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

• BigSmurf
  • Niet online
Ik zie een stickertje met AMI-Aptio BJ43 1722, dat zou op de BIOS moeten slaan, maar Google maakt me niet veel wijzer.

Enige 1155 CPU die ik weet is de Pentium G620 in de computer van een familielid, maar dat is echt m'n laatste optie. Een goedkope A0 compatible halen zou ik dan nog eerder doen, of laten flashen door de leverancier als dat een optie is.

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-01 22:48
meest logische lijkt mij dat er iets mis gaat bij keuze interne video (en dat werkt niet met jouw E3-1230) en de externe videokaart.
Heb je bekabeling wel op je videokaart aangesloten?

• BigSmurf
  • Niet online
Uiteraard aangesloten op de GTX660, die heb ik niet voor niets aangeschaft. Zoals ook al in de OP aangegeven, zowel DVI, HDMI als verloop DVI-VGA met VGA-kabel werkt niet, ook niet met een andere kaart. Kabels zijn níet stuk, GPU zit goed aangesloten op de voeding, fans spinnen ook gewoon op.

[ Voor 19% gewijzigd door BigSmurf op 20-10-2012 17:36 ]

• BigSmurf
  • Niet online
Inmiddels het moederbord teruggestuurd naar Afuture, terug ontvangen en de BIOS is keurig geupgrade naar de nieuwste versie. Systeem draait als een zonnetje nu. :)

[ Voor 5% gewijzigd door BigSmurf op 08-11-2012 11:20 ]

Pagina: 1