[Photoshop] Willekeurige zwarte schermen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-07 19:44

amas

Law of Nature: Chaos

Topicstarter
Hey tweakers,

ik heb een tijdje geleden Photoshop CS6 geïstalleerd en ik zit nu met een probleem. Af en toe wordt het scherm waarin je werkt (waar de afbeelding inzit) compleet zwart. Dit gebeurt alleen als ik een actie doe. Dus met de pen tool een punt neerzetten, de brush gebruiken etc... Maar ook als ik door de menu's navigeer, elke keer als ik een balk in een menu selecteer is er een kans dat het scherm zwart wordt. Wanneer ik nog zo'n actie doe is het weer goed. Ik heb geen vast patroon kunnen ontdekken oid.

Het is verschrikkelijk irritant en ik krijg er zelfs hoofdpijn van. Ik heb het probleem tijdelijk op kunnen lossen door OpenGL uit te schakelen. Maar AA wordt dan uitgeschakeld wat natuurlijk ook niet de bedoeling is.

Het ligt dus waarschijnlijk aan de videokaart. Het betreft een AMD HD6870 met uiteraard de nieuwste drivers. Ik werk onder Windows 8.

Iemand enig idee wat dit veroorzaakt?

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:10

DeTeraarist

#Boots2Asses

Photoshop CS6 is nog niet klaar voor Windows 8. Ondersteunde OS-en zijn Windows XP en Windows 7. Ook zijn de drivers van AMD nog niet klaar voor Windows 8. Tot nu toe is alleen een release preview verkrijgbaar. Wat je eventueel zou kunnen proberen is om te spelen met de settings van de drivers. Met name AA wil bij AMD nog wel eens roet in het eten gooien(althans, dat is mijn ervaring).

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas

amas

Topicstarter
Volgens de website van AMD (http://sites.amd.com/us/game/downloads/Pages/downloads.aspx) zijn de drivers ook voor Windows 8.

Ik zal even kijken wat ik in de drivers in kan stellen.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist

DeTeraarist

#Boots2Asses

Als je verder klikt op die pagina naar de drivers, dan zijn de vermeldingen van Windows 8 weer weg, dus het is nog een beetje een vraag of de drivers echt geschikt zijn. Volgens mij was het bij de vorige Windows release ook zo dat er eerst een update over Photoshop heen moest voor het allemaal goed werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist

DeTeraarist

#Boots2Asses

Geen idee of het inmiddels is opgelost, maar inmiddels is de driver pagina bij AMD geupdate en is er een losse driver voor Windows 8 verschenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas

amas

Topicstarter
De nieuwe drivers hebben het probleem opgelost. Dank je voor het opmerken.

Pagina: 1