Nieuw laptop te traag voor games

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346782

Topicstarter
Hey, ik heb deze laptop 1 of 2 maanden geleden gehaald. Ik weet dat het geen gaming laptop is maar alsnog lijkt hij te traag voor de specs.

http://www.mediamarkt.nl/...,10259,350521,332269.html

Een voorbeeld is Dungeon defenders.
Dit zijn de minimale requirements voor de game.
CPU: 1.5 GHz
RAM: 1 GB RAM
VGA: 128 MB DirectX9 Shader Model 2 compatible graphics card or better
DX: DirectX9
HDD: 1 GB free space

Alsnog draai ik dit niet soepel met lage resolutie, lage kwaliteit en postproccesing uit(haalt veel kleur weg en maakt alles een beetje grauw/grijs).

Videokaart drivers kunnen het niet zijn, alhoewel het geeen kwaad zou kunnen ze misschien nog opnieuw te installeren. Ik heb een aantal games geprobeerd te downloaden. Dishonered, prototype 2 en saints row 3.
Alle 3 de games draaiden gewoon niet goed op een lage kwaliteit etc. Ik hoef ook niet alles te spelen op ultra, het gaat mij meer om de gameplay. Ik zou niet weten waar het aan kan liggen aangezien ik de minimale soms recommanded specs wel haal en dat het alsnog niet goed draait.

Ik heb op de laptop dual graphics zitten wat niet altijd positief is voor games las ik ook net. Plus ik las ook dat als ik dual graphics uit zet dat hij dan de verkeerde videokaart pakt om mee te werken. Aangezien ze beide ATI Radeon HD 76xx zijn, zal dat veel verschil maken?

MVG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:25
"laag" en "videokaart drivers" is wel heel specifiek. (not)

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Probeer eens een game vanaf een CD of DVD te spelen, misschien dat het aan je download ligt.

Maak ook eens een nieuw account aan, en probeer het daar. Gooi ook de bloatware eerst weg.

[ Voor 33% gewijzigd door johnkeates op 20-10-2012 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmm oke, je kan ook gewoon vragen of ik iets duidelijker kan zijn...

Maar wat ik met met laag bedoelde is ongeveer 10-15 fps. Het drama word nog groter als ik ga draaien met de camera.

Videokaart drivers is volgens mij niets mis mee. De reden dat ik zei dat die opnieuw geïnstalleerd kon worden omdat ik er eerst twijfels over had.Als ik hem wou installeren dan krijg ik ergens in het midden van het hele proces een zwart beeld en gebeurde er niets. De laatste keer dat ik het probeerde ging het goed en gaf die geen problemen.

johnkeates, bedankt voor je reactie. Helaas heb ik geen games op cd waarvan het de moeite waard is om te testen. Bijna alles gaat nu toch digitaal, tenminste de dingen die ik speel. En met een nieuw account maken bedoel je dus een nieuw account voor windows?

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 346782 op 20-10-2012 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnerQi
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-07 21:16
Toch verdenk ik driver problemen. Open windows taakbeheer/broncontrole als het spel bezig is en check of de CPU/geheugen of harde schijf vol gebruikt worden. Chipset goed geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
Nog steeds zijn de resolutie/kwaliteit en de drivers niet gespecificeerd, zonder deze informatie kunnen wij niks zinnigs zeggen over de "problemen". Voor hetzelfde geld vindt jij 900p en alles op high maar "laag" en heb je alleen de verouderde drivers geinstalleerd die waren meegeleverd bij de laptop.

[ Voor 62% gewijzigd door PCBaas op 20-10-2012 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:30

Bolletje

Moderator Harde Waren
Meer iets voor hardware en spielerij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
PCBaas schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 17:42:
Nog steeds zijn de resolutie/kwaliteit en de drivers niet gespecificeerd, zonder deze informatie kunnen wij niks zinnigs zeggen over de "problemen". Voor hetzelfde geld vindt jij 900p en alles op high maar "laag" en heb je alleen de verouderde drivers geinstalleerd die waren meegeleverd bij de laptop.
Klopt, ik wist niet wat ik er allemaal bij moest zetten. Maar ik zie op de site van HP dat er een nieuwe bios versie is voor de laptop. Kan het daaraan liggen? Ik las ook dat als je computer het goed doet, dat je niet moet gaan klooien met de bios. Ik ga morgen even de laptop formateren en dan de drivers van de HP site proberen. IIg bedankt en ik laat het morgen weten of het is opgelost. (Kan ik beter een nieuwe topic maken of deze blijven gebruiken?)
Bolletje schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 17:58:
Meer iets voor hardware en spielerij :)
Ja, die zocht ik. Wist niet zo waar ik terecht kon met dit probleem. Bedankt.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 346782 op 20-10-2012 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
Succes! :)

Hoogstwaarschijnlijk zien we je morgenavond dan wel weer terug met hetzelfde probleem, die we dan nog steeds niet kunnen oplossen als je niet vermeldt op welke resolutie/settings je probeert te spelen en welke videokaart drivers je momenteel gebruikt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
PCBaas schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 19:10:
Succes! :)

Hoogstwaarschijnlijk zien we je morgenavond dan wel weer terug met hetzelfde probleem, die we dan nog steeds niet kunnen oplossen als je niet vermeldt op welke resolutie/settings je probeert te spelen en welke videokaart drivers je momenteel gebruikt. :)
JAJAJA, als het morgen allemaal lukt zal ik proberen het iets mee uitgebreid te type en iets meer de tijd nemen :P
Pagina: 1