Bluetooth op Thinkpad T420 - Hoe werkend te krijgen

Pagina: 1
Acties:

• Dickster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-11 22:18
Ik heb recent een thinkpad T420 aangeschaft.

Ik ben ervan overtuigd dat dit model bleutooth heeft. Om de volgende redenen:
- Staat in de modelspecs.
- Kon bleutooth aanzetten bij de originele installatie (die ik verwijderd heb).
- Heb tijdens al mijn progingen bleutooth 1 keer zo ver werkend gehad dat ik een symbool in de system tray kreeg en ook mijn telefoons zag.

Probleem ik krijg het met geen enkele mogelijkheid werkend. Wat heb ik geprobeerd:
- Vastgesteld dat bluetooth op enabeled staat in bios.
- Herstellen van de standaard installatie (middels herstel cd's), echter geen succes.
- Nieuwe schone installatie echter geen succes.

Wat heb ik gedaan op het moment dat ik het wel werkend heb gekregen:
- Gespeeld met de UEFI / Legacy boot setting.
- USB 3.0 Drivers geinstalleeerd, welke op de website van lenovo staan (hoewel er bij mijn weten geen usb 3.0 op dit systeem zit lijkt dit het moment te zijn dat de bluetooth voor de eerste keer werkte).

Meestal krijg ik met FN+F5 (wireless aan en uitzetten) alleen de netwerkkaart te zien, maar tijdens spelen met de settings verschijnt zo nu en dan ook de bluetooth.

Apparaatbeheer heeft slechts een opvallende melding onder USB Controllers staat zo nu en dan een onbekend apparaat. Enige bruikbare informatie lijkt de gevens over de poort: Port_#0004.Hub_#0003.

Na de nodige uren zoeken echter nog geen oplossing gevonden. Ik heb sterk de indruk dat het iets te maken heeft met UEFI/LEGACY setting in de bios en/of ontbrekende/onjuiste USB drivers.

(zoektocht op intenet toont veel vergelijkbare problemen, echter geen oplossingen).

• Dickster
Na diverse pogingen had ik de hoop bijna opgegeven.

Zojuist de settings in de bios gesteld op legacy only en de firewall gedeactiveerd. Bluetooth drivers installeerde vanzelf en het werkt ook nog.

Helaas geen tijd om alles nu uit te kijken welke van de twee settings het daadwerkelijk probleem veroorzaakte. Mogenavond zet ik een bakup terug en kijk ik of ik met deze wijzigingen weer de bluetooth werkend krijg.

Ik zal dan ook de definitieve oplossing posten (hopende dat deze stappen dan ook het probleem verhelpen).

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik heb ook regelmatig gezeik, met de bluetooth, meestal los ik dit op met de toshoba bluetooth stack of bluesoleil. Ook als Windows geen bt device ziet wil dit nog weleens werken.

• Dickster
Helaas was de bios setting niet de oplossing.

Oplossing/tips/ iedeeën zijn us nog steeds welkom.

• Ikje1979
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-11 19:36

Ikje1979

Never argue with an idiot.

Op mijn T420s een soort gelijk probleem gehad, echter na de installatie van de orginele lenovo bluetoothdrivers weer een werkende bluetooth.
Kan geen verschil merken tussen legacy of uefi als bios setting.

Don't judge me on my creatifity, my genie is mentaly challenged.

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-11 20:27

-36-

Trust me. I'm an amateur

lenovo system update tool wil ook nog wel is helpen voor ontbrekende drivers

[ Voor 3% gewijzigd door -36- op 25-10-2012 10:25 ]

• Dickster
Ikje1979 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 19:20:
Op mijn T420s een soort gelijk probleem gehad, echter na de installatie van de orginele lenovo bluetoothdrivers weer een werkende bluetooth.
Kan geen verschil merken tussen legacy of uefi als bios setting.
Helaas krijg ik bij het installeren van deze drivers ook de melding dat er geen bleurooth apparaat is herkend.
-36- schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 10:24:
lenovo system update tool wil ook nog wel is helpen voor ontbrekende drivers
Ook deze gebruikt, echter aangezien het apparaat niet goed gedetecteerd zijn er geen drivers.

Gisteren een keer alle USB apparaten verwijderd, waarna hij functioneerde. Na het terugzetten van een backup bleek deze oplossing echter niet nog een keer te werken. Hoe ben ik op dit idee gekomen: als ik met tpfancontrol (alleen geinstalleerd om bleutooth aan te zetten) bleutooth aanzet krijg ik een niet functionerend USB apparaat te zien.
Pagina: 1