Echtheid webshop - Phoneshoponline

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyrocky
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-04-2022
Ik heb de zondag een bestelling doorgevoerd via deze website "PhoneShopOnline - De goedkoopste van héél Nederland!" voor een Samsung Galaxy S3. De betaling is gebeurd via overschrijving en dat geld staat van de woensdag al op zijn rekening. Ik heb deze site leren kennen via marktplaats.nl

Nu heb ik die site al gegoogled gehad en kwam ik niet echt veel onveiligs uit. Maar ik heb sinds de woensdag al 4 mails gestuurd en ik heb enkel reactie gehad op de mail waarin ik vraag naar hun iban en bic nummer omdat ik niet via zijn een nederlandse rekening nummer wou overschrijven. Omdat ik zo weinig reactie krijg van de shop heb ik de site terug opnieuw gegoogled met deze sites als resultaat.

Deze site deed me denken dat de shop veilig was:
1. Scamadviser.com

Maar deze sites beweren het tegengestelde:

1. Forum: Te mooi om waar te zijn?

2. www.opgeletopinternet.nl

3. GSM Reparatie Centrum

Een vriend van mij heeft een vriendin van België met een nederlandse bankkaart en zij heeft een gsm van die shop gisteren aangekregen. Dus dat zet me nu tussen 2 vuren.

Kan iemand mij met enige raad bij staan?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101397

Hmm, ziet er niet echt betrouwbaar uit.
Geen KVK nummer
Geen telefoonnummer
Staat niet op de website van het keurmerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ze voeren in elk geval het Webshop keurmerk terwijl ze aldus de stichting Webshop keurmerk daar niet bij aangesloten zijn. Verder staat het op naam van een of ander Duits bedrijf. Genoeg redenen + dat ze niet reageren op e-mail dat ik daar niet zo snel zou bestellen. Waarom richt je je met de aanschaf van een SGS S3 niet op de pricewatch en bijbehorende shops? Desnoods via V&A, maar dan weet je in elk geval dat het wat betrouwbaarder overkomt.

[ Voor 51% gewijzigd door Joosie200 op 20-10-2012 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_O
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:02
Ziet er inderdaad niet heel betrouwbaar uit.

KVK dingen staan trouwens in de Algemene Voorwaarden (http://phoneshoponline.nl...ormation&information_id=5).
1.1 In deze Voorwaarden wordt verstaan onder:
a..PhoneShopOnline.nl: handelsnaam van GSM Reparatie Centrum B.V. (ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 51760355, gevestigd aan de Haarlemmerstraat 226, 2312 GJ te Leiden),;

Alleen nu nog de vraag of het ook wel echt een onderdeel is van GSM Reparatie Centrum BV., want ze zijn voor zover ik kan zien ook niet bij Webshop keurmerk aangesloten, ookal zegt hun logo iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101397

Op de site van GSM reparatiecentrum staat dat zij niks met phoneshoponline.nl te maken hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-03 20:30
GSM Reparatie Centrum is net een paar dagen geleden hier in Leiden geopend. De winkel zit zo'n 20 meter van mijn huis af. Het is dat ze net dicht zijn, anders had ik even voor je binnengelopen om navraag te doen ;)

Kan altijd begin volgende week eens binnenlopen mocht dat gewenst zijn?

Hmm, kijk eens op de site van GSM Reparatie BV.
Daar staat dikgedrukt op de FP het volgende:
- LET OP: er is een oplichter onder onze naam actief op internet phoneshoponline.nl is NIET van ONS, de oprichter hiervan is vooralsnog onbekend maar zal juridisch vervolgd worden. Wij verkopen geen telefoon toestellen en zijn NIET aansprakelijk voor de praktijken van deze oplichter!! Politie onderzoek loopt voor naamsschending en KVK schending.
Voor vragen of opmerkingen bel: 0612349790
offtopic:
Zie ook dat ik het bericht boven mij verkeerd heb gelezen, dus dit bericht was overbodig :+

[ Voor 54% gewijzigd door Haazzz op 20-10-2012 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:43
Het domein en de hosting zijn blijkbaar van Strato, dat verklaart het Duitse adres. AV is gekopieerd van een andere site.
Een vriend van mij heeft een vriendin van België met een nederlandse bankkaart en zij heeft een gsm van die shop gisteren aangekregen. Dus dat zet me nu tussen 2 vuren.
Raar verhaal. Rekeningnummer waarnaar je geld hebt overgemaakt al Gegoogled?
Pagina: 1