Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flash1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-09-2024
Hallo Tweakers!

Ik ben opzoek naar een action cam waarmee ik leuke shots mee kan maken. De camera word gebruikt voor lucht fotografie (door montage aan een quadcopter). Ook wil ik de camera gebruiken om hem te monteren aan een helm. Ik heb ooit mijn Samsung Galaxy s2 gemonteerd op de quadcopter, maar dit was helaas geen succes. De beelden waren erg wazig door de vele trillingen.

De eisen zijn:

- Niet zwaar ( < 300gram)
- Full HD (30 fps)
- Slowmotion functie's (hogere fps 60+)
- Waterbestendig
- Moet tegen een stootje kunnen
- Stabiele beelden (met namen op de quadcopter zijn er veel trillingen aanwezig)
- Budget 300 euro + -

Nu is mijn oog gevallen op de nieuwe Gopro Hero 3 silver edition en de Sony action cam. Dit lijken mij kwalitatief goede action cams, maar zijn er nog goede alternatieven?

Alvast bedankt.

[ Voor 9% gewijzigd door flash1 op 20-10-2012 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-07 08:51
Ik ben erg tevreden over mijn Contour Roam. Ik heb hem weliswaar met een ander doel gekocht (wintersport) maar denk dat jij er ook prima mee uit de voeten kan. Ik verkoos hem boven de GoPro omdat hij veel beter aan mijn helm en skibril te monteren was den de GoPro (je lijkt wel een teletubby met dat ding) en omdat ik in de filmpjes die ik zag de beeldkwaliteit bij veel licht beter vond. Bij weinig licht vond ik de GoPro weer beter uit de verf komen maar op wintersport heb je met de felle zon en sneeuw eerder over- dan onderbelichting.
Groot voordeel vond ik ook dat deze camera zonder aparte behuizing al bijzonder waterdicht is.
Hij zit met het skieen direct op mijn helm gemonteerd en heeft geen moeite met het absorberen van trillingen hoe wild ik ook doe. Mijn vriendin had hem deze zomer direct op het stuur van haar racefiets gemonteerd en dat gaf alleen bij afdalingen (+60 km/uur) problemen. Het beeld gaat dan vervormen. Ik denk echter dat wanneer we wat rubber tussen het stuur en de mount hadden gedaan dit al een stuk beter was gegaan.

Als je nog vragen hebt: stel gerust.

[ Voor 4% gewijzigd door jelveen op 20-10-2012 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flash1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-09-2024
jelveen schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 15:29:
Ik ben erg tevreden over mijn Contour Roam. Ik heb hem weliswaar met een ander doel gekocht (wintersport) maar denk dat jij er ook prima mee uit de voeten kan. Ik verkoos hem boven de GoPro omdat hij veel beter aan mijn helm en skibril te monteren was den de GoPro (je lijkt wel een teletubby met dat ding) en omdat ik in de filmpjes die ik zag de beeldkwaliteit bij veel licht beter vond. Bij weinig licht vond ik de GoPro weer beter uit de verf komen maar op wintersport heb je met de felle zon en sneeuw eerder over- dan onderbelichting.
Groot voordeel vond ik ook dat deze camera zonder aparte behuizing al bijzonder waterdicht is.
Hij zit met het skieen direct op mijn helm gemonteerd en heeft geen moeite met het absorberen van trillingen hoe wild ik ook doe. Mijn vriendin had hem deze zomer direct op het stuur van haar racefiets gemonteerd en dat gaf alleen bij afdalingen (+60 km/uur) problemen. Het beeld gaat dan vervormen. Ik denk echter dat wanneer we wat rubber tussen het stuur en de mount hadden gedaan dit al een stuk beter was gegaan.

Als je nog vragen hebt: stel gerust.
Bedankt voor de reactie. Ik heb het een en ander opgezocht en kom tot de conclusie dat de Contour een goed alternatief is. Op de officiële website van Contour zag ik dat ze een tweede generatie op de markt hebben gebracht. Dat zorgt ervoor dat de eerste generatie wat gunstiger is geprijsd. De Contour plus kost nu nog maar 185 euro. Alleen het nadeel is dat je er niet standaard een waterdichte behuizing bij krijgt.

Op youtube kwam ik een filmpje filmpje tegen waar ze een Gopro setup hadden gemaakt zodat je live beelden kon streamen naar een beeldscherm. Is dit ook mogelijk met een Contour camera of een Sony action cam?

Alvast bedankt.

[ Voor 7% gewijzigd door flash1 op 21-10-2012 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-07 08:51
Voor wat betreft het live streamen kan ik je helaas niet helpen, zelf nog nooit de behoefte gehad dus daar zul je zelf google even voor moeten raadplegen. Volgens mij hebben de duurdere camera's wel de mogelijkheid om via een app live te zien wat je filmt dus wie weet...

Voor wat betreft de waterdichtheid is het inderdaad zo dat van de oude generatie alleen de roam al van zichzelf waterdicht is. Bij de nieuwe generatie hebben ze dat volgens mij over de gehele lijn doorgetrokken. Overigens heeft een vriend van mij de oude plus. Deze heeft hij in sneeuw en regen gebruikt zonder case en dat was geen probleem. De roam kan ook echt onder water (niet zo diep) gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-07 09:51
Als je echt goed wil filmen pak je de Black Edition van de GoPro Hero3..
Dan kun je 4K filmen, maar de Silver edition heeft dezelfde beeld stabilisatie als de Black edition.

Ik zeg GoPro.. die dingen zijn zo geweldig.

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT