Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:46
Ik zit in een dilemma en hoop hier door een aantal onpartijdige meningen te horen wat duidelijkheid te krijgen. Ik heb vier jaar lang in een computerwinkel gewerkt en hier veel geleerd en ervaring opgedaan. Inmiddels ben ik 18 en werk ik daar al een aantal maanden niet meer. Ik werk sinds ik daar weg ben gegaan bij een standbouwbedrijf. Gewoon lekker beun werk en me geld krijgen. Nu zoek ik toch weer een baan waar ik mezelf in kan ontwikkelen en waar uitdagingen in zitten. Ik heb gesolliciteerd bij meerdere telecomaanbieders en heb hier ook op gesprek mogen komen. Bij telecomaanbieder A wouden ze me graag hebben maar hadden ze geen geschikte baan voor het aantal uren dat ik zocht( parttime +/- 12 uur in de week). wel hadden ze me verteld wat ik zou gaan verdienen. 7.20 netto. Dit was voor mij een hele vooruitgang vanaf 5.10(standbouw). Ik ben verder gaan solliciteren en bij telecomaanbieder B mocht ik ook op gesprek komen. Ze wouden me graag hebben en kwamen met de volgende arbeidsvoorwaarden: 4.85 netto en mogelijk tot 8% extra bonus.

Ik vind dit niet passend bij wat zij vragen. Als ik vakken ga vullen bij c1000( waar ze geen ervaring of opleidingsniveau vragen) verdien ik meer dan 4.85 en wordt er minder van mij verwacht. Nu is er bij het sollicitatiegesprek aangegeven dat het wel een baan is waar veel van je gevraagd wordt en dat het soms hard kan zijn. Ik zat daar tenslotte omdat mijn voorganger het niet kon opbrengen.

Ik vind het een moeilijke keuze. De manager ging nog even met zijn baas overleggen wat hij kon doen maar dat zag hij somber in. Ik snap dat niet alles om geld draait maar vind het toch wel heel erg verschillend.

Mijn opleidingen:
5 jaar vwo daarna overgegaan naar 1 examenjaar havo en dat afgerond. (profiel natuur en techniek met informatica en management en organisatie)

nu begonnen aan een HBO media en entertainment opleiding.

Wie kan mij zijn mening over dit geven?

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Als je teveel twijfelt, zou ik gewoon nog even verder kijken naar andere banen als ik jou was.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_the_II
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-12-2020
4 jaar lang in een computerwinkel gewerkt & 18 jaar. Kinderarbeid?

Anyways, Telecomaanbieders.. Helpdesk zeker dan? Ben je bereid om de gehele werktijd gezeik & geklaag aan te horen? Ik niet, dan zou ik persoonlijk vakken vullen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ongeschoold werk heeft zijn bijpassend loon. Werk bij een telecom bedrijf (ik gok winkelverkoop?) is geen werk waar je echt ervaring of kennis voor nodig hebt, een basis opleiding is voldoende. Dit betekent dat iedereen dit werk kan doen na een korte introductie. Voor jou krijgen ze tien anderen.
Ik zou vooral kijken of je in jouw sector werk kan vinden of in de computer branche waar je wat ervaring hebt. Werk waar kennis en ervaring bij komt kijken betaald vaak beter.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-10 20:28
Waarom ben je eigenlijk weg gegaan bij die computerwinkel als je daar toch tevreden was? Verder denk ik niet dat je veel kunt eisen met jouw leeftijd en opleiding, zeker niet als je net bij een werkgever binnen komt mag je blij zijn als je het minimumloon krijgt (wat € 4,02 is uit mijn hoofd).

Ik ben zelf 19 en AV Computer bij de MediaMarkt. Ik ben daar op mijn 16e begonnen en verdien inmiddels iets meer doordat ik mezelf opgewerkt heb en bewezen binnen de organisatie. Alsnog krijg ik een kaal loon van nog geen zes euro wat met toeslag oploopt naar een euro of acht per uur.

Verder kun je natuurlijk ook kijken naar de secundaire arbeidsvoorwaarden, wat staat er in de CAO over toeslagen 's avonds en op zondag? Krijg je personeelskorting, een collectieve ziektekosten verzekering of iets in die trand. Dat zijn ook dingen die je mee moet tellen.

Maar ik denk dat je zonder beroepsopleiding en met jouw leeftijd heel blij mag zijn met een aanbieding van 7,20 euro. Ik ken zat mensen die voor net minimumloon werken en dat is iets meer dan de helft van wat ze jouw biedden. Dat is zo slecht nog niet.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:00
Als ze je weinig betalen en aangeven dat het hard/veel werk is, gewoon lekker doorzoeken.
Davidshadow13 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 17:52:

Ik ben zelf 19 en AV Computer bij de MediaMarkt. Ik ben daar op mijn 16e begonnen en verdien inmiddels iets meer doordat ik mezelf opgewerkt heb en bewezen binnen de organisatie. Alsnog krijg ik een kaal loon van nog geen zes euro wat met toeslag oploopt naar een euro of acht per uur.
Ik werk een kleine 5 jaar bij de Media Markt, maar je loonsverhogingen komen echt niet omdat je jezelf hebt opgewerkt en hebt bewezen hoor ;) Dat zijn gewoon algemene loonsverhogingen omdat je ouder wordt en er langer werkt, dat krijgt iedereen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 08:45

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:14
Hangt af wat de standaard is in je bedrijfstak/CAO, 't gaat om fulltime en dat varieert van 35-40 volgens mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
@Phoenix_the_II het gaat om verkoper niet om helpdeskmedewerker.

@tsurany ik vond eigenlijk dat ze wel wat eisen stelden. Ze waren heel erg gebrand op die verkoopervaring en heb verschillende mensen gehoord dat je er zonder die verkoopervaring niet eens op gesprek hoeft te komen. misschien heb ik dit toch overschat.

@davidshadow13 nee ik krijg bij deze werkgever 4.85. De 7.20 was bij een andere werkgever maar die had op dat moment geen parttime baan voor mij beschikbaar of ik zou iedere dag ver moeten reizen.

@hahn dat is inderdaad mijn struikelpunt. ze geven zelf aan dat ze vrij veel van me zullen vragen en dat het soms hard kan zijn( letterlijke tekst). Ik vind het dan ook meer dan normaal dat je hier dan ook voor betaald wordt. anders kan ik zoals anderen al zeiden net zo goed vakken gaan vullen bij de supermarkt.

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

anders kan ik net zo goed vakken gaan vullen bij de supermarkt
Tja, wat let je? Dit is het aanbod wat ze je doen. Lijkt het je een leuke baan? Gaan met die banaan! Vind je het salaris niets? Doorzoeken... Ik snap niet zo goed wat je hier nu wilt horen.... Zoals al eerder gezegd: een baan waar je geen diploma's voor nodig hebt, zijn doorgaans niet zo lastig in te vullen voor een werkgever. Even cru gezegd: voor jou tien anderen....

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
ze eisen toch minimaal hbo denk/werk niveau en verkoopervaring. Lijkt me niet dat jan alleman dat kan. Ik hoor vandaag of morgen wat ze voor me kunnen doen dus ik wacht het af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:29
Aanbieding A! Waarom? Als techneut is het nooit verkeerd om eens sales te proberen. Daarmee laat je straks na je studie zien dat je sociaal, communicatief en commercieel kunt zijn. Iets wat tegenwoordig erg gewaardeerd wordt bij IT-ers.

Hou er wel rekening mee dat het er inderdaad hard aan toe gaat (targets) maar dat je er ook veel plezier uit kunt halen en de dagen voorbij vliegen.

*r.e.s. heeft na 2 technische bijbanen ook gewerkt als verkoper in een telecom winkel tijdens zijn studie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
@ R.e.s. dat is het probleem.. Aanbieder A heeft op dit moment geen baan in de aanbieding voor het aantal uren die ik zoek. ik ben dus verder gaan zoeken en aanbieder B had eenzelfde soort baan waar ze me graag willen hebben maar ze geven me 4.85 aan uurloon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 08:45
Ik zou dan aanbieder B nemen en in de tussentijd zoeken naar een ander.

Dan heb je wel het geld alvast en kan je ondertussen kijken voor iets beters.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
homemix25 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 16:57:
@ R.e.s. dat is het probleem.. Aanbieder A heeft op dit moment geen baan in de aanbieding voor het aantal uren die ik zoek. ik ben dus verder gaan zoeken en aanbieder B had eenzelfde soort baan waar ze me graag willen hebben maar ze geven me 4.85 aan uurloon.
Hebben ze niet een baan voor een ander aantal uur waar je wel mee uit kunt? Immers als je daar bijvoorbeeld 8 uur gaat werken verdien je al meer dan met 12 uur bij de tweede ;)

Of misschien is het toch wel mogelijk om bijvoorbeeld 16 uur te werken?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
@wylana werk heb ik op dit moment al wat beter betaald dan aanbieder B dus dat is het probleem niet.

@way dat is inderdaad wat mijn idee ook was heb contact met ze gehad en wordt vandaag teruggebeld.

Pagina: 1