Toon posts:

VPN & NAT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje.. |:( |:( ik gebruik VPN van Windows ME (Ik weet dat het niet echt goed werkt, het is ook maar tijdelijk).
maar nu wil ik een server, laat zeggen voor quake2, dus moet ik die quakeserver een poort toewijzen.. daar heb ik NAT voor nodig B-) mijn vraag is dus: is dat mogelijk met VPN, zo ja: hoe?? ;) zo nee.. please zeg dat ff dan.. bedankt allemaal *D*D

• eek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04-2020

eek

@MagickNET

waarom vpn je??
wat wil je precies natten?
of wil je gewoon een poort op je
router intern doorverbinden?

Skill is when luck becomes a habit.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het probleem is.. als je een game server wilt draaien en je hebt geen poort voor die server vind niemand hem? of ben ik nu gewoon heel dom aan het lullen?

• eek
  • Laatst online: 06-04-2020

eek

@MagickNET

das niet het antwoord op mijn vragen?

Skill is when luck becomes a habit.

Verwijderd

Topicstarter
okay..

ik vpn om al mijn pc's thuis op internet te krijgen.. en 1 van die computers is een gameserver, daarvoor wil ik dus dat NAT gaan gebruiken

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Gezien je meerdere PC's over een IP gaat gooien gebruik jij dus geen NAT. (Network address translation). Bij NAT worden IP's uit een IP pool uitgedeeld. ALLE POORTEN van een bepaald WAN ip worden dan aan een bepaald LAN ip toegewezen.

Jij hebt het over PAT (port address translation)....of zoals cisco het noemt "overload". Hierbij wordt 1 geregistreerd WAN IP door meerdere LAN IP gebruikt. PAT geeft vaak problemen met quakeservers. VPN zou inderdaad een oplossing kunnen zijn. Ware het niet dat die onder ME niet stabiel is.

Als je echt een FIXED IP wil hebben is http://www.dyndns.com vaak een oplossing.

Misschien dat er op de CISCO site een oplossing te vinden is. Daar is uitgebreide documentatie te vinden over IP problemen. Zoek maar eens op IP OVERLOAD daar.

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt.. dus om een quakeserver te draaine (zodat anderen het kunnen zien) door poorten toe te wijzen moet ik PAT hebben??

en dan kan ik poorten toewijzen.. want hij gebruikt standaart :27901 en die kan niemand zien ofzo |:(

• BitProcessor
  • Laatst online: 22-08 00:03
Hmmm, vpn'nen om op inet te geraken ?

Is dit toevallig je config :

PC1 - PC2 - PC3 - enz

PC1 = 2nic pc (1nic lan, 1nic inet) + software router/nat (winroute, sygate of iets dergelijks, in jouw geval waarschijnlijk ICS van WinME, dat zal het zijn :P )

en bv PC2 is gameserver... Is dat het ?

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Verwijderd

Topicstarter
jajajaja

dat is het :o :o

hoe geef ik die server een poort???
:?

• BitProcessor
Op dinsdag 12 juni 2001 11:59 schreef Geppie het volgende:
jajajaja

dat is het :o :o

hoe geef ik die server een poort???
:?
Ik denk niet dat dat met ICS mogelijk is, ik ben er zelfs bijna zeker van. Je zou een programma als winroute moeten gebruiken. Daar heb je de mogelijkheid om aan 'port mapping' te doen, en kan je bv, connecties die op je internetpc binnenkomen forwarden naar een ip in je lan, op een bepaalde poort. Het is dan mogelijk om bv dit te doen :

internetpc, port 4587 => 192.168.0.2, port 21

om maar even een voorbeeld te geven.

Winroute vind je op
http://www.tinysoftware.com

BTW, je moet er dan ook voor zorgen dat die pc met je server op, een vast ip heeft !

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt.. ik ga het proberen. B-)

maar nog 1 klein dingetje (ik weet t, ben newbie) moet ik winroute apart gebruiken, of gewoon bij dat ICS :) :)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Apart ! ICS uninstallen/uitzetten !

Anders gaan die twee elkaar bijten...

Aannames zijn fataal.

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
G: Weet je eigenlijk wel wat een VPN is? :)

Ze hebben het hier over NAT en PAT (PNAT), allemaal leuk en aardig maar wat je eigenlijk wilt is gewoon een poort die vanaf de PC die op het internet is aangesloten wordt geredirect naar de PC op je 'interne' netwerk die als gameserver moet gaan fungeren?

Ik werk zelf lekker met UN*X machientjes omdat de s/w daarvoor gewoon gratis te krijgen is. Voor Win heb je meteen al weer commerciële proggies nodig of je moet op zoek gaan naar een key of een crack ofzo. Bovendien zijn UN*X proggies vaak veel flexibeler.

• BitProcessor
Op woensdag 13 juni 2001 14:50 schreef GaMeOvEr het volgende:
Apart ! ICS uninstallen/uitzetten !

Anders gaan die twee elkaar bijten...
Mjam-mjam :P

• BitProcessor
Op woensdag 13 juni 2001 13:32 schreef Geppie het volgende:
Hartstikke bedankt.. ik ga het proberen. B-)

maar nog 1 klein dingetje (ik weet t, ben newbie) moet ik winroute apart gebruiken, of gewoon bij dat ICS :) :)
PC's allemaal vaste ip's geven, ics wegkieperen. En op clientpc's (die dus niet rechtstreeks op inet zitten) even bij tcp/ip-instellingen de gateway en dns instellen op het ip van je server.
Bij winroute zelf moet je op je netwerkkaart voor internet (of je adslmodem, of wat dan ook) Perform NAT aanzetten, en exclude this blabla from NAT aanzetten, dus ALLETWEE AAN :) op internetdevice. Op je netwerkkaart voor je LAN alles af ! Die instellingen maak je door op het groene icoontje te klikken in winroute. De portmapping optie vind je in één van de menu's ! Wat dat betreft, ik weet niet precies of je enkel tcp nodig hebt, of ook udp, moet je eens even rondvragen. Ik denk persoonlijk dat enkel TCP voldoet. Maar probeer even hé :)

Verwijderd

Even een reactie op ICS, er is een ICS-configuration utility, waarbij het mogelijk is om poorten te mappen naar interne ip-adressen.
Ik heb hem, maar waar vandaan, dat weet ik niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
Okdan.. door jou progje ben ik erachter gekomen hoe ik gewoon poorten kan toewijzen aan mijn game server.. 8-) ik kan gewoon instellingen maken.. dus heb ik poort en zelfs eigen ip toegewezen aan de game server terwijl die gewoon achter het netwerk op een pc met al een ip draait.. ik kan gewoon ip geven! dankjullie wel allemaal >:) >:)
Pagina: 1