[adsl] aansluitprobleem grote IS/RA

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:45

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Hey,
in mijn appartement, gelegen in een appartementencomplex met nog 5 andere appartementen, zit een IS/RA punt met 10 aansluitmogelijkheden (rood/blauwe kabel). Sinds gister heeft T-Mobile Online een adsl verbinding op mijn adres opgeleverd, maar mijn modem kan nog geen DSL signaal vinden. Nu is mijn vraag kan dit te maken hebben met de plek waar ik mijn appartement aangesloten heb op het IS/RA punt? Kan het zijn dat ik alle 10 de aansluitmogelijkheden af moet gaan omdat er maar op 1 van deze 10 punten ADSL is aangesloten? Of maakt dit niet uit?

Ik vraag dit omdat ik liever niet alle andere appartementen ga afkoppelen om te zien op welke lijn mijn adsl zit terwijl dit misschien niet nodig is 8)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-07 08:48
Hangt allemaal af van hoe dat IS/RA in de administratie staat.

Is het één adres met één IS/RA met 10 lijnen?
Zijn het aparte adressen met eigen IS/RA maar zit er een centraal verdeel punt in het pand?

Bij de eerste optie kan het één van de 10 zijn waarop geleverd. Dan zou je bij je provider kunnen vragen welke het is of even nalopen allemaal.

Met de 2de heb je ook specifiek aangevraagd op je apartement en hebben alle apartementen een eigen huisnummer(+toevoeging). Dan zou het onjuist kunnen zijn gekoppeld in het centrale verdeelpunt naar jouw aansluiting in je appartement of de verbinding werkt niet en is niet juist opgeleverd.

Makkelijkste weg, als je zelf niets wilt proberen, is nog bij je provider een oplever storing melden dat de verbinding het niet doet. Meestal stuurt je provider dan een monteur die de verbinding naloopt en het probleem herstelt.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
bjck schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 12:14:
Hangt allemaal af van hoe dat IS/RA in de administratie staat.

Is het één adres met één IS/RA met 10 lijnen?
Zijn het aparte adressen met eigen IS/RA maar zit er een centraal verdeel punt in het pand?

Bij de eerste optie kan het één van de 10 zijn waarop geleverd. Dan zou je bij je provider kunnen vragen welke het is of even nalopen allemaal.

Met de 2de heb je ook specifiek aangevraagd op je apartement en hebben alle apartementen een eigen huisnummer(+toevoeging). Dan zou het onjuist kunnen zijn gekoppeld in het centrale verdeelpunt naar jouw aansluiting in je appartement of de verbinding werkt niet en is niet juist opgeleverd.

Makkelijkste weg, als je zelf niets wilt proberen, is nog bij je provider een oplever storing melden dat de verbinding het niet doet. Meestal stuurt je provider dan een monteur die de verbinding naloopt en het probleem herstelt.
Het is 1 adres met 1 centraal IS/RA punt. Dat wil zeggen: er komt 1 dikke kabel uit de grond met daarin kleine kabeltjes, het IS/RA splitst deze vervolgens uit in 10 punten waar je met een schroevedraaier 3 draadjes in kan draaien. Hiervan wordt van elk appartement steeds alleen rood en blauw aangesloten. Hoe kan mijn provider zien welke het is? Ze zijn verder niet genummerd ofzo het is een behoorlijk houwtje touwtje aansluitpunt in ieder geval.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
dubbelpost

[ Voor 98% gewijzigd door DeNachtwacht op 20-10-2012 12:41 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:32
Misschien is het handig om plaatjes te posten? Aan de hand daarvan kunnen veel tweakers snel zien wat voor soort ISRA het is.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2nbfs3p.jpg

Bijkomend probleem is dat ik niet weet welke van de 5 kabels van mijn appartement is. Er hangt ook een losse kabel aan maar die heb ik al aan alle mogelijke plekken verbonden zonder resultaat.

En om de verwarring compleet te maken bevindt zich ook nog een tweede ISRA in de meterkast. Die ziet er ongeveer zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/2qv3u3n.jpg
Verder zit hier niks op aangesloten, neem dus ook aan dat deze ongebruikt hoort te zijn.

[ Voor 108% gewijzigd door DeNachtwacht op 20-10-2012 15:51 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 22:28
Het lijkt alsof er 2 ISRA punten aanwezig zijn, een grote (10voudige) en een kleine (die 2e die je post met 1 of 2 aansluitingen).

PM eens je postcode+huisnr?

Welke kabel naar jouw appartement gaat is een kwestie van meten. Als je beschikking (kunt) hebben over een kabelpieper is dat het makkelijkst. Alternatief is om de kabel aan jouw kant kort te sluiten (rood/blauw aan elkaar) en dan vanaf het isra de aanwezige kabels doormeten. Die met sluiting is dan die van jouw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:19
Voordat je de adsl en telefonie van je huisgenoten kapot maakt. Vraag om een installatiemonteur. Die zijn veelal gratis.

[ Voor 11% gewijzigd door jeroen3 op 21-10-2012 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
jeroen3 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 01:05:
Voordat je de adsl en telefonie van je huisgenoten kapot maakt. Vraag om een installatiemonteur. Die zijn veelal gratis.
Helaas, bij T Mobile moet ik daar 90 euro voor aftikken. Op zich ook logisch, ik heb een jaarabbonnement van 24e per maand, 1e 6 maanden 12e. Dus ja dat daar geen monteur bij zit kan ik ook wel begrijpen.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-07 08:48
DeNachtwacht schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 13:31:
[...]

Helaas, bij T Mobile moet ik daar 90 euro voor aftikken. Op zich ook logisch, ik heb een jaarabbonnement van 24e per maand, 1e 6 maanden 12e. Dus ja dat daar geen monteur bij zit kan ik ook wel begrijpen.
Je kan het ook in je appartement aansluiten op je aansluitpunt en melden dat het niet werkt. Dan zullen ze bij T-Mobile het gaan onderzoeken en komt er tijdens dat onderzoek iemand langs en zal het probleem vinden en oplossen.

Of je pakt je modem, stript een aansluit kabel en probeert op beide IS/RA's elke lijn stap voor stap of je signaal krijgt. Wel oppassen dat de bestaande aangesloten lijnen andere appartementen kunnen zijn met actieve diensten maar hoeft niet perse. Wie weet zit alles wel vast vanwege oude verbindingen waarvan de diensten al lang zijn opgezegd.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Ik heb de oorzaak van al het gezeur gevonden. Het bij het modem meegeleverde telefoonkabeltje was kapot! Nieuw in de doos nota bene... ben je lekker een weekend zoet mee. Maargoed, het werkt nu in ieder geval...

[ Voor 8% gewijzigd door DeNachtwacht op 22-10-2012 15:37 ]

youtube.com/@hisrep

Pagina: 1