Toon posts:

TV Aansluiten op Netwerkkabel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een situatie die ik niet helemaal snap. Iemand heeft een tv aansluiting in de meterkast. Daar heb je niets aan natuurlijk. Nu ligt er een netwerkkabel die doorgetrokken is tot in de huiskamer. De tv eet geen netwerkkabel. De vorige bewoner heeft wellicht een of andere interactieve box gehad van het een of ander.

Maar in dit geval (Tele 2) staat de modem in de meterkast. TV komt via Ziggo. Eenvoudigste is een coax kabel trekken. Maar ik weet niet hoe dat moet en er ligt al een netwerkkabel.

Wat zijn nu de opties? Adapter van coax naar UMTP in meterkast en dan in de huiskamer van UMTP naar coax? OF UMTP in de modem...maar dan moet TV geleverd gaan worden door Tele2?

Graag advies!

Verwijderd

Coax aan bestaande utp knopen, en utp er (langzaam) uit trekken zodat de coax in de plaats komt? (bij voorkeur met 2 mensen doen, 1 duwen/begeleiden ander trekken)

Of wil je beide kabels (utp en coax) bij de tv hebben?
Normaal gesproken past dat wel in 1 buis (ervan uitgaande dat de utp nu ook in een buis zit en niet achter de plinten langs ofzo), alleen een kabel erbij trekken gaat niet altijd even makkelijk, dus dan zou ik een nieuwe utp en coax trekken met behulp van de oude utp.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2012 12:27 ]