Beste tweakers,
Ik heb een MSI MEGA 865 barebone PC

Er zit een Celeron procesor in maar ik heb nog een Pentium processor liggen.
Gaat dit passen?

-------
INTEL MC01
PENTIUM 4
2.53GHZ/512/533/1.525V
SL6EG COSTA RICA
3241C316-0321
----------------
Dan is het systeem natuurlijk nog niet supersnel maar verschil tussen celleron en pentium moet ik toch wel merken?
Op het systeem draait W7.
Wil het systeem na deze butget upgrade voor video uitlezen van mijn H8 banden gebruiken. Het gaat om de Sony DCR-TRV740E.
Voor het overzetten is firewire nodig, nu loopt het systeem vast en verlies ik vele frames.
Heb nog wel een Ion Atom XXOdd XMI406 systeem maar die heeft geen Fireware en dat werkt via USB met Vidio2PC, deze conversie werkt niet optimaal.
Vandaar dat ik de MSI weer tevoorschijn heb gehaald.
Ook ben ik wel benieuwd naar upgrade mogelijkheid van deze kast naar een i5 systeem.
Past hier een ander moederbord in en zit er bij i5 nog wel Firewire?
Wat zijn globaal de kosten hiervan?
Alvast mijn dank voor het meedenken en de tips
.
Ik heb een MSI MEGA 865 barebone PC

Er zit een Celeron procesor in maar ik heb nog een Pentium processor liggen.
Gaat dit passen?

-------
INTEL MC01
PENTIUM 4
2.53GHZ/512/533/1.525V
SL6EG COSTA RICA
3241C316-0321
----------------
Dan is het systeem natuurlijk nog niet supersnel maar verschil tussen celleron en pentium moet ik toch wel merken?
Op het systeem draait W7.
Wil het systeem na deze butget upgrade voor video uitlezen van mijn H8 banden gebruiken. Het gaat om de Sony DCR-TRV740E.
Voor het overzetten is firewire nodig, nu loopt het systeem vast en verlies ik vele frames.
Heb nog wel een Ion Atom XXOdd XMI406 systeem maar die heeft geen Fireware en dat werkt via USB met Vidio2PC, deze conversie werkt niet optimaal.
Vandaar dat ik de MSI weer tevoorschijn heb gehaald.
Ook ben ik wel benieuwd naar upgrade mogelijkheid van deze kast naar een i5 systeem.
Past hier een ander moederbord in en zit er bij i5 nog wel Firewire?
Wat zijn globaal de kosten hiervan?
Alvast mijn dank voor het meedenken en de tips
[ Voor 13% gewijzigd door clemento op 20-10-2012 12:23 . Reden: Texst op processor ]