"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."
Ik denk het niet aangezien het meeste geluid door de ventilatieopeningen van je kast komt. Wat wel helpt is om je koelers op 5V ipv 12V te zetten. Dan draaien ze wel langzamer, maar de luchtverplaatsing is (bij mij) nog steeds afdoende.
Geluidsoverlast:
Drives omwikkelen met elastiek en dan monteren
Fans op 5 volt ipv 12 volt
ide kabels overlangs doorsnijden en bundelen
geluiddempend materiaal in kast aanbrengen
Kast op rubber poten (zachtrubber)
Waterkoeling installeren
Roosters voor je fans wegslopen
Er was een heel lijstje. Als iemand anders nog ideeen heeft, hoor ik het graag. Zal het lijstje dan ook op mijn site zetten. Iemand ook foto's van dergelijke ondernemingen?
Drives omwikkelen met elastiek en dan monteren
Fans op 5 volt ipv 12 volt
ide kabels overlangs doorsnijden en bundelen
geluiddempend materiaal in kast aanbrengen
Kast op rubber poten (zachtrubber)
Waterkoeling installeren
Roosters voor je fans wegslopen
Er was een heel lijstje. Als iemand anders nog ideeen heeft, hoor ik het graag. Zal het lijstje dan ook op mijn site zetten. Iemand ook foto's van dergelijke ondernemingen?
het helpt vast wel wat hoor.Ik heb het zelf niet gedaan..(geen tijd, geen zin...kan wel tegen een beetje lawaai, maar misschien ga ik het ook nog eens doen...)
Volgens mij moet je het gewoon proberen. Hoeft helemaal niet duur te zijn, gewoon wat vilt ofzo aan de binnenkant plakken.
5 volt helpt inderdaad ook veel, maar 8 cm fans werken niet super op 8 volt. Ik heb er zelf ook een 12 cm van @5 volt in hangen, en die is ongeveer geruisloos..
dit is wel een beetje waar, maar je kast is ook wel een beetje een klankkast, en dit wordt dus voorkomen als je het gaat isoleren.het is zo dat dat spul het geluid absorbeerd...het is dus 'weg' zeg maar.
Ik denk het niet aangezien het meeste geluid door de ventilatieopeningen van je kast komt.
Volgens mij moet je het gewoon proberen. Hoeft helemaal niet duur te zijn, gewoon wat vilt ofzo aan de binnenkant plakken.
5 volt helpt inderdaad ook veel, maar 8 cm fans werken niet super op 8 volt. Ik heb er zelf ook een 12 cm van @5 volt in hangen, en die is ongeveer geruisloos..
Verwijderd
Ducting werkt ook schijnt. Ik ben van plan om hier mee te gaan expirimenteren maar zit hier op een systeempje waar ik niet aan mag komen maar zal ff wat tekenen en dat posten.
Verder zijn de tips van herman erg goed. Verder:
kast stuk van de muur afzetten zodat de fans goed kunnen"ademen" dat help want anders krijg je het geluid wat tegen de muur kaatst recht in je face terug. Zorg ook dat je je kastje zo netjes mogelijk hebt. dus kabel rounden zoals herman zei en kables tegen zijkant tapen en zo dat de luchtstroom zo min mogelijk wordt belemerd(dat geeft weer geluid). Ook het dicht tapen van openingen geeft een betere luchtstroom en minder geluid.
Succes!
ThaVinnY(ik post dit onder een andere nick want opeens staan me password en nick er niet meer dit is dus thavinny)
Verder zijn de tips van herman erg goed. Verder:
kast stuk van de muur afzetten zodat de fans goed kunnen"ademen" dat help want anders krijg je het geluid wat tegen de muur kaatst recht in je face terug. Zorg ook dat je je kastje zo netjes mogelijk hebt. dus kabel rounden zoals herman zei en kables tegen zijkant tapen en zo dat de luchtstroom zo min mogelijk wordt belemerd(dat geeft weer geluid). Ook het dicht tapen van openingen geeft een betere luchtstroom en minder geluid.
Succes!
ThaVinnY(ik post dit onder een andere nick want opeens staan me password en nick er niet meer dit is dus thavinny)
Als je kast dicht bij de muur staat, en hij moet daar bliven staan, de muur beplakken met schuim (van dat geluidabsorberende, Gamma heeft het o.a.)
En natuurlijk je complete setup herzien, kijken of er niets uitgelaten kan worden.
Andere fans wil ook helpen (ball bearing)
Ik ben nu aan het overwegen om bijna de complete bodem uit de kast te halen, scheelt een intakefan bijvoorbeeld.
En natuurlijk je complete setup herzien, kijken of er niets uitgelaten kan worden.
Andere fans wil ook helpen (ball bearing)
Ik ben nu aan het overwegen om bijna de complete bodem uit de kast te halen, scheelt een intakefan bijvoorbeeld.
Pagina: 1