[BUG][WENSLIJST] Producten toevoeg error

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 14:40
Dit keer een lastig uit te leggen bug, zag ik gisterenmiddag al maar ik dacht dat het wellicht nog met de uitrol had te maken. Vandaag de heletijd nog gehad, dus ik vermoed toch een buggie... :9

1. Bestemming
Rechts boven bij producten -> willen of hebben -> de lijst

2. URL
nvt

3. De omschrijving & steps to reproduce
Zie plaatjes, anders te moeilijk om snel kort uit te leggen. Plaatjes geven nog wat meer inzicht in wat ik bedoel.

4. Je browserversie
Mozilla FF v16.0.1 (NL)

5. Door jou gebruikte plug-ins
sinds gisteren CCS

6. Besturingssysteem
W7 x64

Goed dan nu een wat betere uitleg met plaatjes, allen klikbaar!

Stap 1:
Ik had voor het gemak even twee testmapjes aangemaakt op mn profiel, "test" en "test2" en heb voor het voorbeeld maar gebruik gemaakt van een 5D body. Vanaf de productpagina van de 5D heb ik voor stap 1 even het product toegevoegd aan de map "test". Resultaat is onderstaand plaatje.

Voorbeeld 1

Stap 2:
Normaal komt het nog wel eens vaker voor dat je meerdere wenslijsten maakt met verschillende combinaties apparatuur, om zo de prijs te vergelijken. Dus dan wil je dezelfde body in dit geval ook in een andere lijst hebben staan, zonder dat die in de huidige lijst wordt verwijderd of nog een keer wordt bijgevoegd. En daar zit het probleem.

2a:
Bij v6 zag je in het uitklapmenu dat de body al in een andere wenslijst zat en was hij geelgekleurd, vandaag zie je dan nog enkel een vinkje voor de map "test". Prima, je vinkt de tweede map (test2) aan en doet verder niks met het vinkje voor de map "test". Het resultaat hieronder... in map test staat ie nu 2 keer, ook niet gek te noemen als hij aangevinkt moet blijven, want doe je dat niet dan verdwijnt hij uit de eerste map! (zie ook 2b)

Voorbeeld 2a

2b:
Voor het voorbeeld ben ik hier even opnieuw begonnen. Alleen in de map test stond van stap 1 de body in de map. Nu wil ik dus niet meer hebben dat bij beide aangevinkt in map "test" de body 2x komt te staan. Oké uitvinken die hap en alleen de body toevoegen aan "test2". Wat blijkt? De body is verdwenen in test en verplaatst naar test2... wtf? dat moest niet!

Voorbeeld 2b

En buiten het bovenstaande verhaal om is het ook erg irritant zover te moeten scrollen om een simpel ding te moeten toevoegen. Als de knop toevoegen gewoon bovenaan zit, waar je waarschijnlijk ook je vinkje zet bij de laatst gemaakte map, dat maakt het alweer wat minder ongemakkelijk.

Zie voorbeeld:

Gigantisch scrollen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:39

rob_erwt

What does this button do?

De hebben & willen popup is op dit moment inderdaad nog niet helemaal zoals we het graag zouden willen. Goede nieuws: intern zijn de problemen die je hier noemt al opgelost. Deze komen mee in de eerst volgende reguliere release die komende dinsdag online komt. Nog even geduld dus. :)

Overigens zal dit niet het probleem in het laatste plaatje oplossen, maar de eerlijkheid beidt mij te zeggen dat we geen rekening hebben gehouden met mensen die zo'n enorme lijst aan wenslijsten/inventarissen hebben. Mag ik vragen wat je idee achter zoveel lijstjes is? :)

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
rob_erwt schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 09:12:
De hebben & willen popup is op dit moment inderdaad nog niet helemaal zoals we het graag zouden willen. Goede nieuws: intern zijn de problemen die je hier noemt al opgelost. Deze komen mee in de eerst volgende reguliere release die komende dinsdag online komt. Nog even geduld dus. :)
Oké gelukkig dan maar. Thnx!
Overigens zal dit niet het probleem in het laatste plaatje oplossen, maar de eerlijkheid beidt mij te zeggen dat we geen rekening hebben gehouden met mensen die zo'n enorme lijst aan wenslijsten/inventarissen hebben. Mag ik vragen wat je idee achter zoveel lijstjes is? :)
Wel eens gekeken naar de hulptopics voor mensen die advies vragen voor hun systeem? Daarvoor is het onder andere, dan heb je soms al 2 of 3 lijstjes die je laat zien in 1 topic. Plus de mensen die ik had een lijstje laat zien voor in mn prive-omgeving en dan nog die voor mezelf. Dan kom je eind he...

En zoals ik zei, ik maak vaak een aantal configs om even snel het verschil in prijs te kunnen vergelijken. Als ik dan steeds letterlijk de producten moet gaan zitten wisselen, schiet het helemaal niet meer op.

Maar wat is het voor moeite voor jullie om die knop van "toevoegen" helemaal bovenaan te zetten? Het gaat niet om mijn eigen lijst, maar gewoon in het algemeen. De nieuwe lijstjes staan altijd bovenaan, dus waarom helemaal naar onderen scrollen... dat is toch onlogisch, moet jij ook in kunnen komen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:39

rob_erwt

What does this button do?

Daar zit zeker wat in. Zoals ik al zei: we hadden niet aan een dergelijke usecase gedacht. :)

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Oh oké... voor mijn gevoel werd het even afgedaan alsof het niet reeël was wat ik schetste, mijn fout in interpretatie, ik hoop dat jullie daar dan op termijn nog over nadenken. Op zich heeft dat met die knop nu op dit moment natuurlijk niet zo'n prio... dat snap ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Wordt hier nog naar gekeken, dus het verplaatsen van die knop?

Zou een hoop scrollwerk schelen en ik zag dat het bij de laatste paar iteraties niet is doorgevoerd.
Pagina: 1