Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaltEggink
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-02-2022
Hallo,

Ik heb een iMac, met daarop via VMware Windows 7 virtueel draaien. Nu heb ik GTA IV gekocht en geinstalleerd op Windows 7. Nu als ik het spel opstart krijg ik de volgende foutmelding:

GTA IV FATAL ERROR: DD3D30

3D3 Error - Please re-boot your system.

Maar rebooten werkt niet, vrij weinig werkt. Windows 7 is 2 dagen geleden schoon geinstalleerd dus misschien mis ik ik bepaalde dingen die nodig zijn maar ik kom er niet uit. Heeft iemand een oplossing waardoor ik toch het spel kan spelen. Hier de specs van mijn computer:

Intel Core i3 CPU 550 3,2Ghz
4 GB ram
64 Bit
1 Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 12:15
3D op een virtual machine is tricky. Als je echt wilt gamen dan kan je beter bootcamp proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:11
Hai WaltEggink, welkom op tweakers tijdens deze zwoele oktobernacht :)

Wat heb je zelf al gedaan om dit op te lossen? Als ik je foutmelding (GTA IV FATAL ERROR: DD3D30) door Google haal zie ik een hoop mensen met dezelfde error en een aantal oplossingen. Heb je dit al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaltEggink
Silvin schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 03:37:
Hai WaltEggink, welkom op tweakers tijdens deze zwoele oktobernacht :)

Wat heb je zelf al gedaan om dit op te lossen? Als ik je foutmelding (GTA IV FATAL ERROR: DD3D30) door Google haal zie ik een hoop mensen met dezelfde error en een aantal oplossingen. Heb je dit al geprobeerd?
Hallo, Dankje voor de snelle reactie! :)
Ik heb zelf de resolutie aangepast, verschillende drivers gedownload, benodigde programma's gedownload, alle windows updates gedaan. En dat soort oplossingen, ik kom er gewoon niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaltEggink
Maar is het überhaupt mogelijk om GTA IV op virtuele Windows te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:11
Of het mogelijk is om specifiek GTA IV in een VM te draaien weet ik niet. Maar ik kan je wel verwijzen naar de reactie van cls; gamen op een VM kan lastig zijn. GTA IV is daarnaast zeer, zeer slecht geprogrammeerd voor de pc dus je mag al blij zijn als de game zonder problemen buiten een VM draait.

Neem de tip van cls aan; gebruik bootcamp en knal lekker Windows naast OSX. Veel beter voor games!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaltEggink
Hmmmm, oke dan. Dan maar proberen Bootcamp uit te vinden. Bedankt!
Pagina: 1