Hoe recover ik data op een cheetah met headcrash

Pagina: 1
Acties:

• drikus
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-03 07:18
Platters eruit halen en in nieuwe schijf plaatsen of zijn er meer oplossingen ??

Verwijderd

zeker de leukste thuis |:(

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:02
Openmaken, met vergrootglas kijken wat erop staat, dichtmaken (waarbij je niet nog es door de schijf ramt met je schroevendraaier).

Kom op jonges, ff normaal graag...

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Als je echt 'n headcrash hebt gehad zijn je kansen klein, want dan zijn je platters vaak ook aardig kapot.
Als je schijfje niet meer op wil spinnen zou het kunnen dat 'ie weer werkt als je er een andere print onderhangt (wel van dezelfde schijf graag 8-)).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-04 11:35
Ik wil niet vervelend zijn..Maar als dit gaat over de Tweakers servers..lijkt me wel...dan vraag ik me af wat voor raid mode ze draaien. Nieuw schijfje er in en auco-recoveren lijkt me...Of is het een RAID 0 ofzo?

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 01:07 schreef Dualdude het volgende:
Ik wil niet vervelend zijn..Maar als dit gaat over de Tweakers servers..lijkt me wel...dan vraag ik me af wat voor raid mode ze draaien. Nieuw schijfje er in en auco-recoveren lijkt me...Of is het een RAID 0 ofzo?
schijfje vervangen had genoeg moeten zijn... maarja... wanneer je RAID array niet goed geconfig'd is... tsja... >:)

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-05 06:57
Schijf in een plastic zak in de koelkast leggen, daarna in een machine hangen en een datarecovery programma draaien. Met een hamer erop slaan en dan datarecovery doen wil ook soms nog wel eens helpen (als de kop vast zit). Wel snel doen allemaal, want daarna is ie echt 100% dood :7

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:39

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Hmmm zouden er veel mensen boos/teleur gestelt hierdoor zijn ??????

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Gevoelig onderwerp drikus, niet grappig i.e.g. :(

Maar er zijn dus bedrijven die je HD uit elkaar slopen en platter voor platter de data recoveren... Moet je niet vragen wat dat kost, want voor dat geld kun je een mooi raid5 systeempje kopen :P

K*t, doe ik ook al met je mee.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Bulldog
  • Niet online
Nee, niet leuk....

• Floor-is
  • Laatst online: 29-04 21:36

Floor-is

5.2

Op vrijdag 01 juni 2001 10:32 schreef Grrrrrene het volgende:
Gevoelig onderwerp drikus, niet grappig i.e.g. :(

Maar er zijn dus bedrijven die je HD uit elkaar slopen en platter voor platter de data recoveren... Moet je niet vragen wat dat kost, want voor dat geld kun je een mooi raid5 systeempje kopen :P

K*t, doe ik ook al met je mee.
In Zweden zit een bedrijf dat je data zelfs nog kan recoveren als je koppen in de platter zijn gedoken, echter die dik 26piek/MB is mij wat te gortig. (Ze rekenen per grootte van de schijf, niet qua hoeveelheid data ofzo, niks no cure no pay!)

Voor t.net kom je dan op een dikke 950.000 piek voor 2 Cheetahs, die vervolgens ook nog vervangen moeten worden... Komt er dus nog eens 2600 piek bij... Nah dat redden wij niet, misshcien dat jouw bedrijf het wel kan betalen, maar het onze niet.

Bericht hierboven

• drikus
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-03 07:18
Ja ik moet zeggen, na een nachtje slapen dat dit topic wel erg flauw was en is om te posten. |:(

Desalniettemin een vleugje cynisme moest ik gisteren wel ff kwijt alleen de methode is ietwat misplaatst, mijn welgemeende excuses hiervoor.

Ik heb overigens dat gevoel van ongeloof nog steeds hoe zoiets kan gebeuren dat een RAID array zo belabberd is ingesteld en dat niet een backup wordt gecontroleerd voor een megaverandering plaatsvindt. Maar ja we motten weer vooruit en ik zie gelukkig dat er iets aan gedaan wordt. *D

http://www.tweakers.net/plan/99

Overigens ben ik erugh benieuwd naar dat nieuwe server plan ? Misschien een nested RAID array 5+1 of 1+5. Wie weet ?

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

Servowire

prutser:~#

ik kan de humor hier wel van inzien :)

gevoeling? hoezo?

met papier mache kun je alles maken!!

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Op vrijdag 01 juni 2001 21:27 schreef Servowire het volgende:

gevoeling? hoezo?
Misschien omdat alles van de laatste 2 maanden weg is :?

idd niet leuk topic

Verwijderd

't is lullig, en dat is't woord, was het nu data die van levensbelang was voor het voortbestaan van een bedrijf als een ziekenhuis dan was het errug lullig.
Dus laten we er geen drama van maken, stond een hoop in die database maar ik weet zeker dat wij.....hem zo weer gevult hebben (en de cheeta laten crashen probably)
Mensen don't worry be happy, heb begrepen uit enkele posts dat de admins hard bezig zijn al de gegevens die bij mensen in cache stond terug te zetten.....dusssssss :)

damn typo...maar wie valt het op.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:02
Naast hde vele en grote nadelen van de crash zit er ook 1 heel erg groot voordeel op:
GoT is weer snel :)
Pagina: 1