Toon posts:

Videokaart inbouwen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Omdat mijn oude GT 220 te warm werd en ondermaats presteerde, heb ik vandaag een nieuwe videokaart gekocht, een sapphire HD 7770. nu is mijn vraag, kan ik deze kaart zomaar inbouwen qua voeding?

dit is mijn computer nu:
Processor: Intel Core 2 Quad Q8300
4 GB RAM
Moederbord:
Fabrikant MEDIONPC
Model MS-7366 (CPU 1)
Versie 2.2
Chipset verkoper NVIDIA
Chipset model ID07C7
Chipset herziening A2
Southbridge verkoper NVIDIA
Southbridge model nForce 630i
Southbridge herziening A2
Systeemtemperatuur 33 °C
BIOS
Merk American Megatrends Inc.
Versie A7366MLN.20Z
Datum 07/23/2009
Spanning
+3.3V 3.440 V
CPU CORE 1.120 V
VIN2 1.792 V
VIN3 1.082 V
+5V 4.961 V
+12V 12.144 V
VIN6 1.808 V
VSB3V 3.456 V
CMOS BATTERY 3.136 V
PCI data
Slot Onbekend
Slottype Onbekend
Slot gebruik Beschikbaar
Bus breedte 32 bit
Slot benaming AGP
Slot nummer 0
Slot PCI
Slottype PCI
Slot gebruik Beschikbaar
Bus breedte 32 bit
Slot benaming PCI1
Slot nummer 1
Videokaart: MD 20119 op NVIDIA GeForce GT 220
Harde Schijf: WDC WD6400AACS-00G8B1
1 Optische schijf

Het is een standaart PC van Medion, kan ik de videokaart er gewoon in stoppen en past hij op het moederbord? is de voeding waarschijnlijk groot genoeg?

Alvast bedankt,

Mees

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Alleen er even voor zorgen dat je de oude drivers echt goed verwijderd. Verder moet het gewoon prima gaan passen en werken.

Edit: Ik zie trouwens nergens staan om welke voeding het gaat. Waarschijnlijk zit er een standaard 300 tot 500 voeding in. De 7770 heeft niet zoveel nodig dus het zal wel gaan werken.

[ Voor 43% gewijzigd door PilatuS op 19-10-2012 23:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 23:14:
Alleen er even voor zorgen dat je de oude drivers echt goed verwijderd. Verder moet het gewoon prima gaan passen en werken.
Bedankt voor je snelle reactie.
ik ga nu mijn drivers verwijderen en de kaart inbouwen.

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-02 17:18

yzx

Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 23:17:
[...]

Bedankt voor je snelle reactie.
ik ga nu mijn drivers verwijderen en de kaart inbouwen.
Driversweeper eventjes gebruiken ;) heb je direct alle brol van de oude drivers mee omt zo te noemen

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Verwijderd

Topicstarter
yzx schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 23:17:
[...]

Driversweeper eventjes gebruiken ;) heb je direct alle brol van de oude drivers mee omt zo te noemen
mag ik een download link, het schijnt dat hij niet meer bestaat namelijk.

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-02 17:18

yzx

http://treexy.com/products/driver-fusion

Is gewoon hernoemt/uitgebreid etc

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem proberen in te bouwen, maar mijn kast is te klein/hij komt tegen het moederbord aan. Kan ik dit verhelpen met een (goedkope) kast? En zo ja, welke?

• Clyde the Frog
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-07-2025
Gewoon even rond Googlen en dan zul je zien dat je overal en nergens prima cases voor mooie prijzen kunt krijgen..
Check bijv. alternate.nl

Succes! ;)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als de kaart tegen het moederbord aankomt zoals je zegt veranderd een andere kast daar natuurlijk niets aan.

• Clyde the Frog
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-07-2025
PilatuS schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 00:12:
Als de kaart tegen het moederbord aankomt zoals je zegt veranderd een andere kast daar natuurlijk niets aan.
Goed opgemerkt 8) Had er gewoon overheen gelezen..

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:08
Zo aan de specs te zien heb je een AGP poort op je moederbord zitten en probeer je daar een videokaart in te stoppen die geschikt is voor PCI-e en dat gaat niet werken (ook niet met een andere kast). Is de poort waar je de videokaart in wil stoppen toevallig bruin van kleur?

Verwijderd

Gaat niet werken. Nieuw moederbord kopen.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:24

Nemesizz

Untouchable

Jorick schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 09:43:
Zo aan de specs te zien heb je een AGP poort op je moederbord zitten en probeer je daar een videokaart in te stoppen die geschikt is voor PCI-e en dat gaat niet werken (ook niet met een andere kast). Is de poort waar je de videokaart in wil stoppen toevallig bruin van kleur?
Als je even naar de specs kijkt, of het moederbord model in google gooit, zul je zien dat er gewoon een PCI-e slot op het bord zit.

Core2 Quad 8300 op een mobo met alleen AGP kan zover ik weet niet (de chipsets zijn veelal te oud om dan een 45nm Core2 te ondersteunen), en zover ik weet zijn er geen AGP Geforce 220 kaarten.

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 10:11:
Gaat niet werken. Nieuw moederbord kopen.
Beetje kortzinnig dit. Hoe komt hij tegen het moederbord aan? Kan je er eens een plaatje van posten?

Net als vertellen dat de voeding het wel kan, de HD7770 is vrij zuinig... Een HD7770 heeft een TDP van 80W, en OEM's gebruiken (terecht) geen veel te zware voedingen. Een ´standaard´ voeding van 300-500W is dan ook onwaarschijnlijk, meer waarschijnlijk is dat er een 200 - 250W voeding is gebruikt.

Je kunt het beste een foto van de videokaart bij het moederbord maken, en een van de specificaties op de voeding. Dan weten we of het gaat werken of niet. En of je een nieuwe kast nodig hebt. Foto's kan je uploaden op imgur.com en dan de UBB code van de ´big thumbnail' hier in plakken.

PS: De HD7770 heeft volgens mij een 6pins connector van de voeding nodig, die er hoogstwaarschijnlijk niet op zit.

Mijn verzoek dus om eerst te lezen of na te denken voor te antwoorden. Gaat wel werken, alleen drivertje deleten! terwijl jullie niet eens weten welke voeding erin zit. En of die een 6-pins PCIe connector heeft.

Als het dus om deze processor gaat, die een 95W tdp heeft, met een 80W videokaart erbij, zit je dus al op 175W. Om te weten of dit gaat werken (de rest doet load waarschijnlijk ook wel zo'n 50W, is al weer een wat oudere generatie) zal je toch moeten weten van je voeding op de 12V kan leveren. En of de voeding een 6-pins PCIe aansluiting heeft. Direct roepen dat het wel gaat lukken was hier dus echt niet handig hoor.

[ Voor 24% gewijzigd door marcop23 op 20-10-2012 11:25 ]

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:08
Nemesizz schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 11:08:
[...]

Als je even naar de specs kijkt, of het moederbord model in google gooit, zul je zien dat er gewoon een PCI-e slot op het bord zit.

Core2 Quad 8300 op een mobo met alleen AGP kan zover ik weet niet (de chipsets zijn veelal te oud om dan een 45nm Core2 te ondersteunen), en zover ik weet zijn er geen AGP Geforce 220 kaarten.
Het moederbord wat in de Medion PC zit is een OEM bord en niet per definitie hetzelfde als MSI via retail verkocht. Ik ben afgegaan op wat TS zelf quote over het moederbord maar weet niet waar hij deze informatie vandaan heeft.

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-02 14:35
Mobo (met PCI-E) http://www.maplin.co.uk/Media/PDFs/N09GK.PDF
PSU (350W, waarschijnlijk) http://www.tomshardware.c...s-card-info-inside-thread
GPU (HD7770) gebruikt een 6-pin PCI-E connector die hoogstwaarschijnlijk niet op de PSU zit.

Ofwel: buiten fysieke problemen om, zal je waarschijnlijk je voeding moeten upgraden om de videokaart te laten draaien naar behoren.

[ Voor 20% gewijzigd door Allubz op 20-10-2012 18:57 ]

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

Pagina: 1