Toon posts:

Hulp met keuze hardware.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik had een vraag aan jullie. ik sta op het punt om nieuwe onderdelen voor mijn pc te halen. Graag wil ik een moederbord en een procesor die beide zo snel mogelijk zijn en uiteraard bij elkaar passen. ik heb hiervoor een budget van 250 euro ongeveer. iets meer iets minder maakt niet uit. Op dit moment heb ik deze video kaart de GeForce GT 520. Verder heb ik nog een dvd speler en harde schijf van mijn oude pc. ik zat te denken een processor van AMD A10-5800K en de phenom 2 x4 965 black edition. is dit de beste prijs kwaliteit combinatie voor een leuke game pc.. Of zeggen jullie van gewoon kut je moet gewoon alles even nieuw kopen voor een paar honderd euro.. jullie zijn de expers.. dank jullie voor je tijd en je kennis van pc

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-05 14:50
Ik zou zeggen kijk hier eens.

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
"ik deze video kaart de GeForce GT 520"
Die kaart is echt een totale joke en elke kaart van tegenwoordig is een factor 10 sterker.
Hd7750/hd7770/hd7850 of gtx 650 ti/660.
De a10 heeft een igp en is op zichzelf niet een gameprocessor maar zal het prima doen met bovenstaand kaarten omdat die ook niet de snelste zijn.

• dipje2
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 23:12
Het zou schelen als we weten wat je huidige setup is!

Ik wil weten wat je huidige mainboard / CPU / RAM is, want zoals maarten12100 al zei: Als je 250,- te besteden hebt, wil ik eigenlijk sowieso een goede 150,- daarvan uitgeven aan een HD7850 1GB / GTX650ti. Misschien is voor jouw doeleinden een kaartje van net boven de 100,- ook wel goed. Maar je moet geld uitgeven aan een videokaart wil je 'een beetje kunnen gamen'.
Dus ik wil je huidige hardware weten: Dan weten we of je RAM mee kan en genoeg is, dan weten we of je CPU nog goed genoeg is, of dat echt alles moet.

Wat versta je onder 'een beetje goed gamen'. Welke game speel je / wil je spelen. Wat is de resolutie waar je dat op doet / wil en wat voor eisen stel je aan de grafische instellingen?

Als ik op de gok een tip kan geven: De A10-5800K heeft een hele sterke graphics chip, maar eentje die gewoon niet snel genoeg is voor wat ik 'budget game machine' noem. Als je toch 100,- of meer aan een losse videokaart gaat uitgeven, is een sterke triple of quadcore van AMD dan niet net zo goed maar wel goedkoper?

Als ik nu blind dus iets zou moeten samenstellen, kom ik op een AMD X3 triple core (cheap met nog redelijke game performance), een goedkoop bijbehorend mainboardje (weinig uitbreiding, maar wel simpele aansluiting mogelijkheden, en micro-ATX omdat ik niet weet wat voor kast je hebt), simpel 2x4gb Kingston geheugen (compatible, goedkoopste in de lijst), en dan een HD7770 op 1ghz omdat je dan aan je budget zit:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X3 455 Boxed€ 55,95€ 55,95
1Asrock 960GM-GS3 FX€ 37,45€ 37,45
1XFX HD7770 Double Dissipation Edition€ 106,89€ 106,89
1Kingston HyperX KHX1333C9D3B1K2/8G€ 28,85€ 28,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 229,14
Andere lezers: Schiet gerust op het lijstje, ik claim helemaal niet alwetend te zijn! :)

Maar nogmaals: Wil je advies (en helemaal upgrade advies!) moeten we je wensen en huidige systeem weten!

edit: ik had een foutje. Met de traag / niet werkende pricewatch heb ik blijkbaar te vaak op 'toevoegen' geklikt, waardoor er 3 setjes RAM i.p.v. 1 in het lijstje stond. Dit scheelt een ruime 40,- euro waardoor je nu onder je budget zit. De 'bestelkosten berekenen' tool zegt dat je alles bij 4AllShop kunt halen voor een totaal van 243,70 inclusief verzending.

[ Voor 5% gewijzigd door dipje2 op 20-10-2012 14:25 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Ik verplaats deze keer wel even... move PMG -> DAA

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt! Ik ben een stuk wijzer nu !

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe videokaart gekocht! De hd7850 club3d royal queen edition. Nu moet ik nog een nieuw moederbord en processor erbij kopen! Waar ik goed mee kan gamen en een processor en moederbord waar ik nog een aantal jaartjes mee vooruit kan! Ik heb hiervoor een budget van ongeveer 175 euro is dit mogelijk ? En kunnen jullie mee eventueel adviseren ?

Bedankt!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33

Verwijderd

Topicstarter
pricewatch: Asrock B75 Pro3-M
pricewatch: Intel Core i5 3330 Boxed

Deze lijken me wel prima! Maar kan ik niet beter ipv de i5 een AMD FX-8150 of amd fx 8120 halen ? Want als ik kijk als ''amateur gamer'' dan lijkt het net of deze laatste twee processors ''beter'' zijn voor gaming...

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:06
Soms is de i5 wat sneller, maar in veruit de meeste gevallen zal de videokaart de bottleneck zijn.
De AMD processoren zijn wel overklokbaar, de i5 niet (tenzij je voor de duurder i5 3570k gaat), stroomverbruik gaat dan wel fors omhoog (wat voor voeding heb je?)

Ik zou persoonlijk voor de phenom van hierboven gaan, dan hou je zelfs wat geld over.
Pagina: 1