Poll: Uw score voor de nieuwe Tweakers layout

Pagina: 1
Acties:
  • 1.144 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Aangezien de andere poll een beetje te weinig keus heeft lijkt me het beter om een punten score te geven.
Tussen 10 en 1 (spreekt voor zich)

Poll: Uw score voor Tweakers 7
10
9
8
7
6
5
4
3
2
1
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=383294&layout=6&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:21
7 :), ben voor verandering, alleen sommige dingen vind ik net weer te omslachtig.

Vandaar de 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Ik weet het zelf nog niet, in eerste instantie was ik totaal niet tevreden en vond het helemaal niets, maar nu je toch de tracker links kan plaatsen en dergelijk vind ik het nog wel weer meevallen. Frontpage vind ik nog steeds te leeg maar uiteindelijk went het wel. Ik dacht bij mijzelf "never change a winning team" Tweakers 6 vond ik echt prima werken.

Ik vind Pricewatch te omslachtig geworden en de nieuwe tijdsaanduiding van nieuwsberichten houd ik niet van, lijkt meer op facebook zo.

[ Voor 16% gewijzigd door Bulls op 19-10-2012 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 09:58
Ik heb voor een 4 gestemd. Het bevalt me gewoon niet, het voelt gewoon te omslachtig, en mijn grootste kritiekpunt is het onderschuiven van de community, en dat is gewoon echt zonde.

@hierboven, Inderdaad. Tweakers 6 was echt perfect in functionaliteit, misschien niet in vorm, maar Function above form ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Biersteker op 19-10-2012 21:38 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 08:58
Ik sluit me volledig aan bij Biersteker, heb dan ook een 4 gegeven. Vind ook dat de functionaliteit ten koste is gegaan van de vorm.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xCell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-07 21:42
Jup, ook een 4 van mij. 't Gaat hem op 1680x1050 gewoon niet worden:

Afbeeldingslocatie: http://s17.postimage.org/xz029uou3/srcnsht.jpg

if it ain't broke, break it and learn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09 06:07

dommerick

is domm

Een 5 voor mij. Ik vind de missende functionaliteit die ik regelmatig gebruikte erg vervelend. Ik hoop dat ze dit er later wel weer in gaan doen. Ik het zeer jammer dat ik niet meer de vijf nieuwe nieuwsberichten bovenaan het forum te zien krijg. Tevens het gebrek aan posthistorie bij een gebruiker. Ik ben fervent forum gebruiker hier, maar de huidige layout vereist nog meer klikken dan voorheen.

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:46
Ik vind het zelfs nog moeilijk om één cijfer te geven voor de site als geheel. Ik redeneer als volgt:

Features
Naast het lezen van nieuws en reviews is voor mij de Pricewatch de meestgebruikte sectie op Tweakers. Ook ik was een verstokt gebruiker van de wel/geen switches, welke nu zijn verdwenen. Ik had eigenlijk stiekem de hoop gekoesterd dat Tweakers 7 méér van die switches zou krijgen (bijvoorbeeld voor 'Merk', als het je niet echt boeit wie iets heeft gemaakt, behalve die ene fabrikant die rommel levert). Waarom deze switches eruit zijn gehaald is mij niet duidelijk. Elders in Tweakers vind ik meer van dat soort kleine handigheidjes die zijn weggelaten. Erg jammer.

Overigens zijn er ook een hoop dingen verbeterd. Zo is het nu in de filters al te zien hoeveel artikelen er voldoen aan een bepaald filter. De scheiding in producten en uitvoeringen is superhandig en echt een absolute plus. Ook het kunnen vergelijken van meer dan 4 artikelen heb ik nu al goed kunnen gebruiken.

De tracker wordt door velen gemist, maar is eigenlijk gewoon verstopt achter een knopje. Een manier om hem op minder brede schermen toch weer te fixeren zou gewaardeerd worden; veel mensen gebruikten de tracker immers voortdurend om snel naar nieuwe content te springen.

Samenvattend zijn de nieuwe features fijn, maar de weglating van veel geliefde features werpt een donkere schaduw over de nieuwe mogelijkheden.
Score Features: 6

Samenhang
De algehele integratie van de website (een klus die volgens mij achter de schermen nog 1000x zo groot is als we van buiten kunnen zien) is echt super. Veel reacties gaan (terecht) met name in op de nieuwe lay-out en 'bediening' van de website, maar ik vind dat er ook gezegd mag worden dat de devvers een knap staaltje integratie hebben geleverd. Voor het werk dat hierin is gaan zitten een speciale deelscore voor de samenhang van de informatie en de excelleten doorklikmogelijkheden.
Score Samenhang: 9

Navigatie
De opbouw van de website vind ik verbeterd ten opzichte van de vorige versie. Het is veel makkelijker geworden om van één onderwerp allerlei verschillende soorten informatie te verkrijgen. Sommige mensen zijn van mening dat voor bepaalde zaken (met name om vanaf de frontpage richting de meer specifieke content te gaan) teveel muisklikken nodig zijn. In sommige gevallen denk ik echter dat je alsnog vrij snel bij de informatie kunt komen die je zoekt door de zoekfunctie te gebruiken. Het lijkt me desalniettemin wel verstandig dat de devvers nog eens goed kijken naar of er niet extra links naar bepaalde zaken kunnen komen.
Score Navigatie: 8

Design
Dan het design, hetgeen waar zo'n beetje iedereen over struikelt. Ik vind dat het nieuwe design bepaald niet past bij een website als Tweakers. Tweakers wordt bezocht door mensen met grote schermen (hoewel, ik zit achter een 720p laptop, maar toch) die snel veel informatie willen opslurpen. Het is dan ook niet in goede aarde gevallen dat veel van die snelle extra stukjes informatie en links die bij artikelen stonden zijn vervangen door een oogverblindend witte leegte waar menigeen zijn brightness voor terugschroeft. Ook de door velen aangehaalde informatiedichtheid is pijnlijk merkbaar verminderd.

Een vreemde keuze vind ik de manier waarop nieuwsitems worden gepresenteerd. Op de frontpage staan nu alleen nog headlines, waar er vroeger ook inleidingen stonden. Dit punt op zich is al een verlies aan informatie en het ziet er ook veel minder aantrekkelijk uit - iets wat toch wel een klein beetje topprioriteit is voor een frontpage. Klik je vervolgens bovenaan op de knop Nieuws, dan krijg je een enorme stortvloed van verhalen waar je doorheen moet scrollen. Hier had ik juist weer liever alleen de headlines gezien, zodat er makkelijk doorheen gebladerd kan worden. Het lijkt mij ook niet moeilijk om een schakelaar op de Nieuwspagina te implementeren die schakelt tussen headlines - inleiding - fulltext zodat ieder zijn eigen stijl kan kiezen. (Ik heb begrepen dat de fulltext weergave zoals hij er nu is een feature request was van een aantal mensen, maar ben er zelf niet echt over te spreken.)

Puur en alleen al kwa kleurgebruik is Tweakers eigenlijk Tweakers niet meer. Zeg nu zelf, als je even wat rondklikt... heb je het idee dat je op Tweakers surft? In deze reactie wordt met een paar simpele CSS-wijzigingen zéér treffend het Tweakersgevoel weer teruggebracht in de website. Verbluffend wat kleuren kunnen doen: één blik op dat screenshot en je denkt: hé, dát is Tweakers zoals ik het graag zie en herken. Pas in tweede instantie zie je dat het de Tweakers 7 frontpage is en dat die er eigenlijk toch best goed geordend uitziet. "Mooi, die eyecatchers aan de bovenkant. Hé, dat artikel over de GTX 660's ga ik zeker lezen!" Dat bewijst: de opbouw zit prima in elkaar. Maar toch ziet het er zonder aanpassingen dus bepaald niet bevredigend uit. Daar is de designafdeling de fout in gegaan.

Samengevat - design is iets ingewikkelds. Er zijn wel 100 verschillende manieren om een frontpage in te richten, elk met z'n voors en tegens. Maar het belangrijkste is: blijf bij je huisstijl. En dat heeft Tweakers niet gedaan.
Score Design: 5

Zo komt de gemiddelde score op een 7. Die 7 lijkt mij wel verdiend. Immers is het zo slecht allemaal niet. Met wat kleine aanpassingen (maar wel met drastisch effect) in de styles en het terugplaaten van de verdwenen features (onderschat dat niet! het scheelt zo veel irritaties!) is Tweakers 7 klaar voor de toekomst.

Jerry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Heb het nu een 4 gegeven maar met wat veranderingen kan het denk ik met gemak een 7 a 8 worden.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:19

Koenvh

Hier tekenen: ______

Veel functionaliteit weg helaas, veel fouten... Toch is alles er mooier op geworden, een 5.. (Tweakers 6 vond ik een 6/7, maar als er wat verbeteringen worden doorgevoerd kan Tweakers 7 dat ook worden...)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Er is al een topic van tig pagina's waar door de crew actief meegelezen en gereageerd wordt op (schappelijk geformuleerde) kritiek- en verbeterpunten.

Deze score is op dit moment niet relevant voor devs, het andere topic wordt al goed bijgehouden voor feedback waar wat mee gedaan kan worden, het Lieve devvers forum is er voor heel specifieke bugreports en featurerequests. Nu wordt de feedback alleen maar verspreid over meer plekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:26
Met ^^^

Ik betwijfel om eerlijk te zijn ook nut en noodzaak van deze poll en dit topic. We zijn na de eerste schokgolf nu redelijk constructief bezig. Ik wil er nog geen slotje aan hangen maar laten we nou niet fragmenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Het is ook niet de bedoeling om hier allerlei informatie te plaatsen, het was puur bedoeld voor de poll en een betere geloofwaardiger beeld te geven van de score in plaats van goed of slecht.

Mag van mij part wel weg gehaald worden, als de poll in de andere topic start geplaatst wordt.
Ik heb hem daar bewust niet in gepost als reactie omdat het dan toch binnen no-time ondergesneeuwd is en vergeten.

Ook na de eerste teleurstelling is iedereen nu een beetje bedaard en kan er een meer serieuzere mening geven worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Bulls op 20-10-2012 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik heb gestemd voor een 4, maar zit eigenlijk tussen de 3 en 4 in, dus heb Tweakers toch het voordeel van de twijfel gegeven.

In deze vorm is de layout een zeer, zeer zware achteruitgang. Vermoeiend voor de ogen (zeker in een toch al minder belichte ruimte), nodigt niet uit tot het lang verblijven op de site. Daarnaast staat er absurd weinig informatie op het scherm, zelfs met een toch relatief grote resolutie (1920x1200) scroll je absurd veel. En veel staat ook gewoonweg op totaal onlogische plekken.

Ook het feit dat bij een resolutie van 1920x1200 (maar ook bij 1680x1050) maar een relatief klein deel van het scherm wordt gebruikt is niet echt meer van deze tijd. Fijn dat de site is ontworpen voor gebruik op 640x480 of 800x600 oid, maar hoevaak denk je dat die resoluties tegenwoordig gebruikt worden?

Daarnaast doet deze layout nogal 2008-achtig aan imho, de vorige oogde aanzienlijk moderner.

Daarnaast is de performance (snelheid) en responsiviteit van de site bedroevend, evenals het hoge aantal Error 503's dat je krijgt, zelfs op een rustige tijd als die van deze post. De vorige site was (iig in Firefox) toch een stuk sneller.

Ook het ontbreken van basale functionaliteit, zoals het zoeken in topics, of het bookmarken van aparte posts, helpt imho mee bij het verkrijgen van een laag cijfer.

[ Voor 17% gewijzigd door wildhagen op 20-10-2012 06:50 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebonite
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05-2021
Eigenlijk zou ik cijfer 4,5 geven maar werd toch 5.
Wat ik mis is de meuktracker die rechts op de scherm staat, want dan kan ik zien welk nieuwe software of drivers uitgebracht is.
Daarnaast oogt de witte achtergrondlayout niet echt uitnodigend om Tweakers en GoT te gaan bezoeken, veel te fel en vermoeiend voor ogen of ik moet brichtness omlaag gooien maar dat is not done voor mij vanwege dat mijn monitor al gecalibreerd is voor fotografie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bux666
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-07 17:16
Ik mis de meuktracker ook! Een apart stukje op de hoofdpagina is ideal, nu heb ik de meuktracker link gebookmarked en moet ik 'm steeds handmatig opvragen. Echt geen verbetering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Staat gemiddeld nu op een 4,8 over het aantal votes (164)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

In 2008 bij introductie van nieuwe layout :+
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=308002&layout=2&sort=prc

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Moeten die pollscriptjes ook niet eens geupdated worden naar de 7 layout? Dit kan écht niet meer jongens :+

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de pricewatch is er niet gebruiksvriendelijker op geworden zeg. Dat doorklikken van die categorieen is erg omslachtig. Ik zoek bijvoorbeeld een harde schijf, die staat niet in het lijstje "populair" dus moet ik op: Computers > Opslag > Harde schijven klikken. 3 kliks ipv 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:26
Ok, laten we de discussie centraal houden in Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang. Deze gaat op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.