Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Citrix] Seamless published applicatie verliest focus

Pagina: 1
Acties:

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:20

mutsje

Certified Prutser

Topicstarter
Situatie Xenapp 6.0 omgeving met veel gepubliseerde applicaties. 2 applicaties bokken met name dat ze de focus verliezen. Er zijn 2 published apps die moeilijk doen met de focus apps zoals bijvoorbeeld Word en Excel hebben geen moeilijkheden. Het betreft een patienten registratie systeem en hier is een productiestuk published en een acceptatie. Als men beide apps opent en in de acceptatie bepaalde handelingen uitvoert komt er een popup waarschuwing hierna springt opeens de focus naar de eerst op de achtergrond staande productieomgeving. Helaas de vlieger open je toch 1 van de apps niet op want men zit constant te testen.

receiver client 12.1.44.1

Xenapp 6.0 met R01 installed

Seamlessflag value: 0x8000

Ook al geprobeerd om acceptatie als 90% van het scherm te publishen en de productie nog steeds 100%.
Wat ook belangrijk is de acceptatie en productie draaien op verschillende workergroups binnen de citrixfarm.

Mocht er meer informatie gewenst zijn hoor ik het graag.

[ Voor 12% gewijzigd door mutsje op 19-10-2012 21:05 ]

• --Mulder--
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-11 14:45
Dat issue heb ik ook al eens gehad.

Wellicht heb je wat aan de onderstaande informatie:

http://support.citrix.com/article/CTX129781
http://support.citrix.com/article/CTX112499

[ Voor 14% gewijzigd door --Mulder-- op 20-10-2012 11:28 ]

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:23
Een collega is met een vergelijkbaar probleem bezig momenteel. Oplossing was er ook al, hij moest hem alleen nog implementeren. Ik zal is kijken of het ook echt overeenkomt met jou probleem.

Heb je overigens nog getest met andere receiver versies? Ik heb vorige week nog enorm lopen stoeien met de 12.x versie. Buggy ding laat zich niet geautomatiseerd deïnstalleren. Het moet persé vanuit een userinterface gebeuren...

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Topicstarter
Wij hebben momenteel client versie 12.3 in productie genomen als advertised application wordt nog niet afgedwongen dus. Korte test leverde negatief resultaat op en de focus werd dus weer verloren ook met receiver client 3.x vanuit de citrix download site bleef focus niet goed. Er dient dus een aanpassing aan server zijde gedaan te worden. Nu nog uitzoeken welke seamlessflag de winnende is voor dit rare probleem.

• --Mulder--
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-11 14:45
Mutsje,

Wellicht dat het onderstaande Citrix artikel m.b.t. seamlessflag settings je verder kan helpen?

http://support.citrix.com/article/CTX101644

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Topicstarter
@Mulder die heb ik al mijn shortlist staan :) dank in ieder geval voor het meedenken. Ik moet eerst in de testomgeving met de seamlessflags gaan expirimenteren en eens kijken welke combinatie de winnende is.
Pagina: 1