Nadat ik een iPod van iOS 6 had voorzien, wilde ik de laptop van mijn moeder weer opstarten. Het betreft een Toshiba P100-444 (zo'n oranje). Tijdens de upgrade herstartte de laptop eenn keer uit zichzelf, opmerkelijk maar ik dacht aan een windows update. Ook is de laptop een aantal keren in dlaapstand gegaan.
Tot mijn verbazing deed de laptop nog maar heel weinig. De power en hdd led gaat aan, net als de decoratieve leds onder de speakers, de 3 ledjes voor Num-, scroll- en capslock gaan aan en uit, de fan draait. Het beeld wordt iets lichter. Dan gaat de fan weer uit, de 3 ledjes knipperen even en het hdd ledje blijft branden. Deze gaat na een 10-20 seconden weer uit en knipperd dan af-en toe. Ik hoor geen HDD geluiden hierbij. Na een minuutje gaat er een fannetje draaien. HDD led blijft flikkeren.
De volgende stappen heb ik ondernomen:
- accu eruit, alleen op netspanning en dan booten;
- geheugen eruit en booten, geheugen van slot gewisseld;
- nieuw setje geheugen erin;
- hdd eruit gehaald;
- alle bovenstaande acties gecombineerd;
- laptop open geschroefd om kabels te checken;
- externe monitor aangesloten en booten;
Alle acties hebben geen resultaat opgeleverd. Mijn vermoeden is een defect moederbord en/of VGA kaart (GeForce Go 7600). Het lijkt net of de laptop nog in de slaapstand staat en er niet uit kan komen. Maar na bovenstaande akties lijkt me dat vreemd.
Wie heeft er nog een idee hoe dit te fixen?
Tot mijn verbazing deed de laptop nog maar heel weinig. De power en hdd led gaat aan, net als de decoratieve leds onder de speakers, de 3 ledjes voor Num-, scroll- en capslock gaan aan en uit, de fan draait. Het beeld wordt iets lichter. Dan gaat de fan weer uit, de 3 ledjes knipperen even en het hdd ledje blijft branden. Deze gaat na een 10-20 seconden weer uit en knipperd dan af-en toe. Ik hoor geen HDD geluiden hierbij. Na een minuutje gaat er een fannetje draaien. HDD led blijft flikkeren.
De volgende stappen heb ik ondernomen:
- accu eruit, alleen op netspanning en dan booten;
- geheugen eruit en booten, geheugen van slot gewisseld;
- nieuw setje geheugen erin;
- hdd eruit gehaald;
- alle bovenstaande acties gecombineerd;
- laptop open geschroefd om kabels te checken;
- externe monitor aangesloten en booten;
Alle acties hebben geen resultaat opgeleverd. Mijn vermoeden is een defect moederbord en/of VGA kaart (GeForce Go 7600). Het lijkt net of de laptop nog in de slaapstand staat en er niet uit kan komen. Maar na bovenstaande akties lijkt me dat vreemd.
Wie heeft er nog een idee hoe dit te fixen?