Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computer valt uit bij beweging

Pagina: 1
Acties:

• Turk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-11 21:54
Avond Tweakers,

Laatst heb ik een computer samengesteld voor een maat van mij.
Een basic-upgrade zeg maar.
Nu is het zo, dat als je de computer beweegt, of aanraak of als de pc verkeerd staat, hij uitvalt of niet aan gaat.

Componenten:
Asus E35M1-M
Crucial CMV4GX3M1A1333C9
MS-Tech MS-N450-SYS 430W voeding
Seagate Barracuda ST500DM002
Z'n vorige kast, een Aopen mini

Ik heb alles zoals gewoonlijk geplaatst, maar dat heb ik nog niet meegemaakt.
Ik heb het idee dat hij dan ergens contact maakt en kortsluit, maar ik zou niet weten waar omdat geen enkele stekker verder de kast raakt die hij niet hoort te raken.

Wat zie ik over het hoofd?

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Zit de voedingsstekker er wel helemaal goed in?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Turk
Ja die zit er goed in, hij is ook al bij mijn maat thuis aan geweest, en hij zei: Hij is niet uitgevallen als je er niet aanzit, maar iemand tikte hem aan en hij viel uit..

Ook bij mij thuis doet ie dat (met de lichtste aanraking, of als je een USB poort erin wil schuiven, maar er net langs drukt)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Geaard stopcontact ?

• Turk
Stopcontact is ook geaard, op de stekkerdoos hebben meerdere computers gehangen, zonder enig probleem. de oude configuratie draaide in dezelfde kast zonder problemen.

• PilatuS
  • Niet online
Test eens of er stroom op de kast staat. Zou mij niets verbazen.

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-11 13:36
Batterijtje van het mobo los?

CPU goed aangesloten middels klemmetjes op het MOBO? (dat was bij mij ooit het probleem)

Alle kabeltjes waarmee extra hardware (hdd, gpu) aangesloten zit op het mobo stevig vastgedrukt?

• Turk
Znorkus schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:16:
Batterijtje van het mobo los?

CPU goed aangesloten middels klemmetjes op het MOBO? (dat was bij mij ooit het probleem)

Alle kabeltjes waarmee extra hardware (hdd, gpu) aangesloten zit op het mobo stevig vastgedrukt?
Batterijtje zit nog mooi op z'n plek, CPU is onboard en die zit stevig vast
Ook alle kabeltjes zitten netjes vast.
PilatuS schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:15:
Test een of er stroom op de kast staat. Zou mij niets verbazen.
Net met de multimeter langs de last geweest, maar niks op de kast of de backplate

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Soggney

Zeekomkommer

Ik heb ooit mogen vaststellen dat iemand vergeten was de koperkleurige vijzen die het moederbord oplichten van de case, niet had gebruikt en rechtstreeks dit had ingeschroefd.
Met kortsluiting tot gevolg na lichte tikken wanneer het mobo de case raakte.

Ik hoop dat dat het niet is :D,

te laat :'(

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Ik heb een keer een standoff te veel laten zitten, gaf ook soortgelijke effecten. PC rechtop zetten + aanstoten = freeze ;)

• Turk
Soggney schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:27:
Ik heb ooit mogen vaststellen dat iemand vergeten was de koperkleurige vijzen die het moederbord oplichten van de case, niet had gebruikt en rechtstreeks dit had ingeschroefd.
Met kortsluiting tot gevolg na lichte tikken wanneer het mobo de case raakte.

Ik hoop dat dat het niet is :D,

te laat :'(
:|

ow, waren die daarvoor...

nee grapje, de spacers bedoel jij toch? Ook die zitten eronder
Carpento schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:29:
Ik heb een keer een standoff te veel laten zitten, gaf ook soortgelijke effecten. PC rechtop zetten + aanstoten = freeze ;)
Dat zal het kunnen zijn inderdaad, ik zal het moederbord er eens even uithalen en kijken.
Ik zal het eens bekijken

• Turk
Carpento schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:29:
6 stuks op het moederbordplate en 6 stuks op het moederbord, die komen dus ook overeen.

Nu is het aparte, hij wil ook wel eens vastslaan dat het beeld zwart wordt, je kan dan ook niks meer, alleen 10sec aanknop indrukken zodat hij uit gaat

• PilatuS
  • Niet online
Lijkt dan toch wel op een defecte voeding of een moederbord wat niet helemaal lekker is.
Pagina: 1