Voeding werkt niet, Spanning valt terug

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logitech1
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-04 01:59
Hallo mede-tweakers.

Ik heb gisteravond een voeding opgehaalt uit Borne van een jongen van het tweaker net. Hij beweerd, Ding werkt goed niks mee aan de hand. Ding opgehaalt en afgesproken op een plek dichter bij voor ons.

Ding opgehaalt, even bekeken niks vreemds dus betaald mee genomen en in huis ingebouwt.

Eerst even met de kwast langs de fans omdat die erg smerig waren van het stof.

Ding er in aan gezet, 2 sec aan poef uit.. naja dan alleen moederbord en CPU power. ook 2 sec uit.

Nu heb ik hem met een volt meter na gemeten de waarden van de spanning zakken na 2 seconden gelijk weer naar 0?!? Voeding geprobeert in 3 systemen alle 3 geen resultaat.

Meneer beweert bij hoog en laag dat het ding werkt en is niet van plan geld terug te geven.. Ding moet goed zijn, echter heb ik er niks vreemds mee gedaan en werkt de voeding dus niet. Ziet iemand hier misschien nog een optie waardoor die wel tot leven kan komen? of is het echt einde voeding?

Bij voorbaad bedankt!
Jarno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Tja standaard verhaal is kijk of alle elco's er nog goed uitzien, en als er eentje ontploft is die vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logitech1
Elco's zien er nog goed uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-07 12:02
Klinkt als overbelasting. Wat is het max vermogen van je oude en nieuwe voeding?

Soms is elektronica erg oneerlijk. Ik heb zelf ook wel eens meegemaakt dat een PC waar niks aan mankeerde, nadat deze een tijdje uit (stekker er uit en koud) gestaan had, stekker erin, en knal: Alles kapot wat in de PC zat. Als de stekker er in was blijven zitten was het probleem nooit opgetreden maarja, dat soort dingen kan je nooit van te voren zeggen. Ik maak het nu nog steeds mee met power supply's van andere apparaten en ben dus erg voorzichtig met uitschakelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xppn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-07 21:00
Even ps_on naar com verbinden zonder belasting.. Snel getest of het belasting te zwaar is of de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logitech1
In elk geval geen over belasting! 485 watt met phenom 9550 en 4gb ram en een hd5670 video kaartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

xppn schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 11:48:
Even ps_on naar com verbinden zonder belasting.. Snel getest of het belasting te zwaar is of de voeding.
Inderdaad, even groen met zwart verbinden en kijken wat ie doet.
EVT een ventilator of oude HDD erbij hangen om iets aan belasting er aan te hebben hangen. Als hij het dan nog niet doet kun je er wel van uit gaan dat ie stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logitech1
Had dat reeds geprobeerd werkt dus ook niet. Jammer weer, opgelicht door een tweaker die weigert een oplossing te bieden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaygoffin
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:54
Logitech1 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 22:00:
Had dat reeds geprobeerd werkt dus ook niet. Jammer weer, opgelicht door een tweaker die weigert een oplossing te bieden!!
Ik weet dat je er niks aan hebt, maar je kunt wel een waardering geven op zijn profiel, daar kun je dus uitgebreid het probleem vertellen en een rating geven. Het kan helpen voor mensen die in de toekomst iets van hem willen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-07 12:02
Draaien de fan(s) van de voeding wel in die 2 seconden? Is het niet zo dat er wat stof tussen zit waardoor de voeding 'denkt' dat de fan niet draait en uit beveiliging uit gaat? Is misschien wat ver gezocht, maar alle andere opties heb je ook al gehad. Zou wel balen zijn idd, een waardering lijkt me zoals kaygoffin als zegt, op zijn plaats. Persoonlijk zou ik samen proberen om tot een opplossing te komen voor elkaar uit te maken voor oplichter, maargoed, ik heb de voeding niet geleverd ;)

Succes in ieder geval.
Pagina: 1