Help! Mijn computer is aan het laggen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477531

Topicstarter
Om te beginnen, mijn computer bestaat uit.

Mobo: Intel DP35DP
CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 Kentsfield G0 (pin mod 3.0Ghz)
RAM: 4gb DDR2 2x800mhz 2x537mhz
GPU: EVGA GeForce GTX 560TI DS SC

Nu ging mijn coolermaster PSU kapot, en moest snel een vervanger hebben.. heb een 700wat Huntkey gekocht...... huntkey I know...
Nu is alles naar de klote, CPU draait op ongelofelijke hoge toeren, tot wel 80C! GPU zit rond 70C....
BF3 Lagged de fuck out, etc etc... De hoge gradens deed de de computer ook op de laatste weken met de Coolermaster.

Ik heb me computer helemaal gecleaned doekje door CPU cooler gehaald, Stof eruitgeblazen etc etc de jaarlijkse schoonmaak beurt.

Ik verdenk mijn PSU ervan dat die net op het maximum zit van mijn powersupply want normaal zelfs op 2.4ghz zou ie nog niet eens laggen. Ik had vroeger een 620watt Coolermaster, die liep goed totdat ie gewoon aan zijn einde zat.

Ik ga nu binnenkort upgraden tot I5-3570K met new Mobo. maar behoud de GPU.

HELP! wat is er toch met dit ding te warm draait ie! Zelfs met open kast loop ie zo hoog, kan mijn fans niet overclocken... zelfs zonder pin mod (2.4ghz) draait ie op 70 - 80C.
Kan het de PSU zijn zoals ik denk? of is het gewoon omdat mijn CPU al 5jaar oud is?

Please help me :?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 477531 op 19-10-2012 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-07 11:04

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Eerst en vooral, chill out :9

De voeding heeft normaal geen invloed op de temperaturen van je pc. De vermogens van beide voedingen, zowel de nieuwe als de oude zijn meer dan voldoende om je pc van stroom te voorzien.

Ben je zeker dat je cpu-koeler niet is losgekomen? Die hoge temps zijn die er ook als je gewoon idle bent op je desktop?

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:30

Bolletje

Moderator Harde Waren
Dit heeft dan wat meer met cooling te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477531

Topicstarter
Ik gister mijn cooler weer schoon gespoten, nieuwe pasta erop. en er weer opgezet. Hij zit stevig vast nu zit ie idle rond de 40-50c, maar met een beetje stress schiet het weer gelijk naar 80, daalt het weer naar 70 en na een half uur blijft ie rond 80C hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Komt het niet gewoon door die pin mod dat de temperatuur zo hoog is? Hoe waren de temperaturen dan met je vorige voeding? Als de temperaturen toen gelijk waren, zit je lag dus ergens anders, bijvoorbeeld (oude versies van) stuurprogramma's of bugs in software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
Je moet eens prime 95 of linx aanzetten en met cpu-z kijken of je cpu niet gewoon downclocked van de hitte..
mocht hij downclocken kan dat aan 2 dingen liggen of cpu of je vrms op je moederbord worden teheet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-07 09:11

NoFearCreations

3DPrint the world!

Misschien helpt een verse windhoos, want klinkt mij een beetje als een brakke driver.

---RAWE CEEK!!!---

Pagina: 1