Asus GTX660 TI-DC2O-2GD5 probleemloos overclocken naar TOP?

Pagina: 1
Acties:

• HannesB
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-02 07:32
Ik beschik over de videokaart als vernoemd in de titel. Deze draait standaard op:
967 base
1046 boost
1502 memory
987 GPU voltage

Momenteel heb ik via GPU Tweak het 'game' profiel ingesteld met
987 base
1065 boost
1512 memory
1000 GPU voltage

Zelf ken ik zo goed als niks over overclocken. Ik heb al opgezocht op het internet en snap wel hoe je het moet doen. Maar aangezien ik er geen ervaring mee heb, wil ik niet los overclocken. Ik vroeg me nu wel af of je zonder problemen kunt overclocken naar de top versie (base 1059 en boost 1137)?

Bij mijn weten is de hardware hetzelfde, of vergis ik mij en kan ik niet zomaar de instellingen overnemen van de top versie?

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ja dat kun je zonder problemen doen.
Ik heb dezelfde videokaart en die loopt 100% stabiel op base/boost/kepler/ram 1207/1286/1346/1852MHz.

• HannesB
Hmm, als ik de gegevens overneem van de top versie, dus enkel boost clock naar 1137 en ik draai heaven DX11 krijg ik na verloop van tijd melding dat mijn Nvidia hersteld is. Blijkbaar gaat die dan toch niet helemaal stabiel met dezelfde instellingen.

Ik denk dat ik het bij de standaard instellingen hou, zou niet willen dat mijn kaart beschadigt en in de vuilbak kan.

[ Voor 19% gewijzigd door HannesB op 19-10-2012 17:35 ]

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08-2025

djunicron

*click-swoosh-thud*

Kaarten zijn nooit helemaal gelijk, je kunt eigenlijk nooit zomaar overclock instellingen overnemen van anderen... Stap voor stap is het veiligste. Vooral niet blijven proberen als de GPU zichzelf recoverd zoals je omschrijft want inderdaad, dan kan ie na een tijdje de vuilnisbak in.

Overclock altijd de Core en het geheugen los van elkaar. Het is het veiligst te beginnen met de memory. Het voltage daarvan staat vast. Kijk welk type geheugen erop zit en wat de max specificaties zijn en wat anderen met dat geheugen halen. Langzaam stukje voor stukje overclocken, temperatuur in de gaten houden en het moment dat het niet meer gaat, een paar stappen terug zetten en laten zitten.

Dan hetzelfde met de GPU, waarbij je daar nog het voltage omhoog kunt gooien. Teveel voltage en hij vliegt in de fik. (nahjah, gaat kapot van de temperatuur / stress) Weer langzaam aan overclocken. Ik geloof dat je beter kunt beginnen met enkel de boost omhoog gooien of juist de core / boost gelijk houden aan elkaar. (hier kan vast iemand wel inzicht in geven, ik heb geen 660Ti voorhanden).

• calsonic
  • Niet online
Wat ik altijd doe is met 50MHz per keer de gpu verhogen en dan testen of deze stabiel loopt.
Zie je artifacts dan gewoon de klok met 25MHz verlagen.
Als ik de 100% stabiele max van de gpu heb bereikt doe ik hetzelfde met het geheugen.
Op deze manier vind je vanzelf de 100% stabiele maximale kloksnelheid voor die kaart.
Want inderdaad elke chip is anders de ene loopt niet veel harder als zijn standaar kloks en de andere loopt gewoon 400MHz sneller.

• Nixy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-11-2025
Verzet je de Power Target in Asus GPU Tweak, of laat je die op 100 staan? Mijn 680 wil ook niet ver overclocken als ik de Power Target niet richting de 110 schop.

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

• HannesB
Ok bedankt voor de uitleg! Maar het feit dat mijn kaart zich twee keer heeft moeten herstellen, hoe schadelijk zou dit geweest kunnen zijn? Ik veronderstel dat moderne kaarten zich voor allerlei soorten van beschadiging kunnen beschermen?

• HannesB
Nixy schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:39:
Verzet je de Power Target in Asus GPU Tweak, of laat je die op 100 staan? Mijn 680 wil ook niet ver overclocken als ik de Power Target niet richting de 110 schop.
Dat hou ik op 100%. Het game profiel zet dit op 110%, maar heb dit naar 100% gezet. Toch beter op 110% houden zoals Asus, geloof ik toch, ingesteld heeft?

• Nixy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-11-2025
Dat de drivers crashen en zich herstellen is voor zover ik weet niet schadelijk. Het is software die er mee ophoudt, en de BIOS die zich daarna naar de defaults terugzet. De Power Target is bij de TOP versie ook verhoogd (in de BIOS) en het lijkt dus alsof deze op 100% staat. Dat is ook wel zo, maar t.o.v. de non-TOP versie is deze hoger.

Daarnaast is het zo dat je niet eens in de buurt van de 100% power draw hoeft te komen voordat de drivers crashen. Ik kom zelfs tijdens Furmark niet boven de 85% uit. Het verhogen van de Power Target doet verder ook geen gekke dingen met de kaart. Het geeft deze alleen de mogelijkheid om meer dan 100% van de TDP te gebruiken.

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

• calsonic
  • Niet online
Bij het overklokken de powertarget gewoon op de max van 123% zetten kan geen kwaad.
Na het draaien van de benchmarks zul je zien dat hij zelfs tot 134% is gegaan
Tijdens het gamen laat ik de gpu max tot 1250MHz gaan en dan gaat de powertarget ook zelden over de 100%.

[ Voor 26% gewijzigd door calsonic op 19-10-2012 19:37 ]

Pagina: 1