Als terugkerend architect in spé, wil ik me graag weer bekwamen in de nieuwe 3D CAD/Camprogramma's.
Wat ga ik met mijn laptop doen?
Opbouwen van architectuur portfolio dmv 3D weergaven bouwen en renderen mbv programmas. Veel videotraining en tegelijkertijd meeklikken in het programma. Daarnaast ook veel 2D grafisch werk in Illustrator/Photoshop en InDesign. De belangrijkste programmas die ik sowieso goed wil kunnen draaien zijn:
Wat mag mijn laptop kosten?
Ik ben bereid wel een flinke investering te doen voor deze stap, mijn streefbedrag is zo'n €1750,-, maar met goede argumenten kan dat verhoogd worden.
Meeslepen laptop?
Ja, maar met name in de weekenden ri. vriendin. Gewicht is in zoverre niet heel belangrijk, maar als het onder de 3 kilo zou kunnen, zou dat wel de voorkeur hebben. Formaat bij voorkeur 15" ipv 17".
Ik heb mijzelf al redelijk verdiept in de specs die ik nodig zou hebben voor de geschikte laptop. Ik heb de NBBG van afgelopen maand gelezen en heb ontdenkt dat de merkenselectie vooralsnog beperkt lijkt tot Lenovo/HP/Dell.
AutoDesk geeft zelf een lijst met recommended graphics hardware voor AutoCad&Revit, een GPU zal bij voorkeur dus uit deze selectie komen. Ze geven ook een lijst met preferred system hardware wat de keuze nog wat verder beperkt.
Na enig zoeken, kwam ik op het volgende rijtje uit:Mijn vragen:
(bron: http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html)
Misschien kan iemand me dat toch even (kort) uitleggen?
Alvast hartelijk voor jullie reacties.
Edit: link-fixes
Wat ga ik met mijn laptop doen?
Opbouwen van architectuur portfolio dmv 3D weergaven bouwen en renderen mbv programmas. Veel videotraining en tegelijkertijd meeklikken in het programma. Daarnaast ook veel 2D grafisch werk in Illustrator/Photoshop en InDesign. De belangrijkste programmas die ik sowieso goed wil kunnen draaien zijn:
- AutoDesk Autocad 2013
- AutoDesk Revit 2013
- Photoshop CS6 Extended
Wat mag mijn laptop kosten?
Ik ben bereid wel een flinke investering te doen voor deze stap, mijn streefbedrag is zo'n €1750,-, maar met goede argumenten kan dat verhoogd worden.
Meeslepen laptop?
Ja, maar met name in de weekenden ri. vriendin. Gewicht is in zoverre niet heel belangrijk, maar als het onder de 3 kilo zou kunnen, zou dat wel de voorkeur hebben. Formaat bij voorkeur 15" ipv 17".
Ik heb mijzelf al redelijk verdiept in de specs die ik nodig zou hebben voor de geschikte laptop. Ik heb de NBBG van afgelopen maand gelezen en heb ontdenkt dat de merkenselectie vooralsnog beperkt lijkt tot Lenovo/HP/Dell.
AutoDesk geeft zelf een lijst met recommended graphics hardware voor AutoCad&Revit, een GPU zal bij voorkeur dus uit deze selectie komen. Ze geven ook een lijst met preferred system hardware wat de keuze nog wat verder beperkt.
Na enig zoeken, kwam ik op het volgende rijtje uit:Mijn vragen:
- Wat vinden jullie van bovenstaande selectie en welke zouden jullie willen adviseren? (bij voorkeur op basis van ervaringen)
- Is een i7 echt noodzakelijk of volstaat bv de i5 in de HP en Dell ook?
- Is het waard om nog een segment hoger te kijken (tot €2000,-) of zou het hiermee ook moeten lukken?
- Hebben jullie nog andere suggesties obv mijn gewenste specs?
(bron: http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html)
Misschien kan iemand me dat toch even (kort) uitleggen?
Alvast hartelijk voor jullie reacties.
Edit: link-fixes
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 235817 op 19-10-2012 16:06 ]