Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

PC €350

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben van plan een computer te kopen voor ongeveer 350 euro, ik wil deze zelf in elkaar zetten.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Gewoon wat je normaal op een computer doet en lichte games spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 350 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee, ik heb alles nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een computer en monitor (monitor mag ongeveer 110 euro kosten, die prijs zit niet bij de 350 euro inbegrepen.)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Nee.

Ik heb zelf ook al een lijstje gemaakt:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A10-5800K Boxed€ 113,40€ 113,40
1Asrock FM2A75M-DGS€ 54,35€ 54,35
1AOpen H425C€ 44,61€ 44,61
1Kingston HyperX KHX24C11T2K2/8X€ 45,90€ 45,90
1LG GH24NS90 Zwart€ 14,82€ 14,82
1Kingston SSDNow V+200 120GB€ 74,95€ 74,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 348,03

Zal dit systeem goed werken? Of zouden bepaalde componenten anders moeten?
Alvast bedankt ;)

Mvg,
Auke

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Vervang de SSD door een Samsung 830 en je kan bestellen.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de gpu overclock, is dit systeem dan ook ook goed genoeg? Of heb ik dan een andere processor-koeler of andere voeding nodig?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:09
Waarom kies je specifiek voor dit geheugen en niet voor bijvoorbeeld Corsair? Daar kan je nog een paar euro'tjes in besparen. Wat betreft de case zal ik maar zeggen dat ieder zn smaak heeft natuurlijk, maar dit is overduidelijk niet mijn smaak :X De voeding die erin zit, is niet zo heel best. Je zou tzt eens een andere voeding en case kunnen overwegen, maar als je budget-gebonden bent kan je er in ieder geval wel mee van start. Wat betreft de SSD is de Samsung 830 inderdaad de logische keuze. De meerprijs kan je weer op het geheugen besparen, om zodoende op hetzelfde eindbedrag te blijven komen

iRacing Profiel

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:09
kroegtijger schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:06:
Waarom kies je specifiek voor dit geheugen en niet voor bijvoorbeeld Corsair? Daar kan je nog een paar euro'tjes in besparen.
Hierover stond eerder deze week een soortgelijk topic op het forum (ik kan het zo snel niet vinden) met daarin een link. Daar stonden wat benchmarks van deze CPU met verschillende geheugen snelheden. Daaruit bleek dat er aanzienlijk wat winst behaald kon worden door sneller geheugen, ook behoorlijk merkbaar in gaming FPS.
Daarnaast is dit geheugen zo goedkoop voor die snelheid (ik betwijfel nog altijd of het geen fout is), dat het die paar euro meer wel waard is.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:09
Ik zie dat het bord inderdaad ook DDR3-2400 support heeft. Het zou inderdaad de meerprijs wel eens waard kunnen zijn dan (zo'n groot verschil in prijs is het nu ook weer niet), maar ik ben bang dat het bord dan weer de volgende bottleneck gaat opleveren. Als TS het qua budget kan missen zou ik inderdaad dan dit geheugen kiezen, maar als dat ten kosten gaat van de Samsung SSD zou ik toch voor goedkoper geheugen kiezen (overigens lijkt "doorsparen" me de betere optie dan natuurlijk)

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Waarom kies je specifiek voor dit geheugen en niet voor bijvoorbeeld Corsair? Daar kan je nog een paar euro'tjes in besparen. Wat betreft de case zal ik maar zeggen dat ieder zn smaak heeft natuurlijk, maar dit is overduidelijk niet mijn smaak :X De voeding die erin zit, is niet zo heel best.
Wat is er niet goed aan de voeding?
Je zou tzt eens een andere voeding en case kunnen overwegen, maar als je budget-gebonden bent kan je er in ieder geval wel mee van start.
Welke case en voeding zou ik beter kunnen gebruiken?

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-11 14:19
Ik heb zelf onlangs een systeem in elkaar gezet voor mijn moeder. Heb hiervoor deze kast pricewatch: Fractal Design Core 1000 gebruikt en als voeding deze pricewatch: be quiet! System Power S6 300W
Samen dus zo'n 65 euro.

Verwijderd

Als je er simpele dingen mee doet en af en toe een licht spelletje zou ik deze case lekker houden. scheelt je toch weer 2 tientjes.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:58:
Als ik de gpu overclock, is dit systeem dan ook ook goed genoeg? Of heb ik dan een andere processor-koeler of andere voeding nodig?
Pagina: 1