Laptop defect bij aankoop maanden kwijt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan88
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-05-2023
Eind augustus heb ik via de webshop van Eurosys een MSI GT60 0NC-038BE laptop gekocht.

Bij aankoop start ik hem en geen probleem. Maar na enkele uren valt mijn internet weg. Er waren nog tal van windows updates dus dacht ik dat het daaraan kon liggen. Na een herstart liep alles weer. Maar na een tijdje weer geen internet. Dat heb ik een paar dagen geprobeerd. Eens draadloos, eens met kabel. Maar altijd hetzelfde probleem. Internet valt na een tijd weg en de enige manier om terug op internet te kunnen is door een herstart.
Het ligt niet aan mijn netwerk. Andere laptops, desktop en mobiele apparaten hebben geen enkel probleem.

Dus heb ik naar Eurosys gebeld. Zij zeiden me dat ik de laptop bij een van hun winkels kon binnen brengen en dat ze hem zouden nakijken en repareren. Donderdag heb ik hem gebracht en de woensdag nadien bellen ze me dat ze hem gecontroleerd hebben maar het zelf niet kunnen oplossen en dat ze hem gaan opsturen naar MSI. Dat zou ongeveer 2 weken duren zeiden ze me.
Na 2 weken had ik nog niks gehoord dus bel ik. Dan krijg ik iemand aan de lijn die zegt dat iemand anders die statussen nakijkt en dat ze me dadelijk terug gingen bellen. De dag erna nog niets. Na nog eens naar hen te bellen nog niks. Dit is zo weken door gegaan dat ze me bleven afwimpelen en ofwel zeiden ze dat ze nog geen status hadden of dat het nog 5 dagen ging duren of dat ze terug gingen bellen maar ze belden me nooit terug.

Gisteren kon ik hem dan ,na meer dan 1,5 maand, eindelijk terug gaan halen. In de winkel zeiden ze dat MSI ongeveer alles behalve de behuizing had vervangen. Thuis gekomen en getest. Geen probleem maar na enkele uren had ik weer geen internet.

Nu zeggen ze dat ik hem opnieuw moet binnenbrengen en dat ze hem dan opnieuw naar MSI moeten opsturen. Dat gaat dus weer weken/maanden duren. Eurosys zegt mij dat na 3x hetzelfde probleem te hebben met dezelfde laptop dat ze mij pas mijn geld terug geven.

Kan ik hier niets tegen doen? Het is toch niet normaal dat ik in augustus een laptop van €2000+ koop die al defect is en dat ik na meer dan anderhalve maand nog altijd geen laptop heb?

Bedankt als iemand mij kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 17:15

Perkouw

Moderator General Chat
Als ik het zo lees dan zou je toch verwachten dat je inmiddels de koop overeenkomst wel kan ontbinden, maar hoe dit juridisch zit weet ik helaas niet.

Wat heb je zelf ondernomen om dit te bewerkstelligen eigenlijk ? Heb je dit een enkele keer gevraagd of ? Dat is nu een beetje onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan88
Bedankt voor je reactie.

Ik heb mijn geld al verschillende keren terug gevraagd. Enkele weken terug. Ze gingen het nakijken en me terug bellen. Ze hebben nooit terug gebeld. Andere keren dat ik gebeld heb kreeg ik dan meestal iemand van achter de kassa aan de telefoon die van niets wist. Meestal zeiden ze dat iemand zou terugbellen maar dat gebeurde nooit.
Begin deze week heb ik het nog eens gevraagd toen zei hij dat de laptop bijna terug was en dat dat niet ging.
Gisteren heb ik hem dan terug afgehaald in de winkel. Gisteren avond zag ik dat de laptop nog steeds zijn internetverbinding verbrak en vandaag heb ik hen dan opgebeld en nog maar eens gevraagd of ze mij mijn geld niet kunnen teruggeven. Maar ze zeggen dat zij het bij MSI teruggevraagd hebben maar dat MSI enkel terugbetaald als je 3x de laptop binnen doet met hetzelfde probleem.
De winkel (Eurosys) zelf wil er ook niks van hun uit doen. Het is nochtans een grotere speler met een webshop en 8 winkels in Belgisch Limburg.

Het gaat hier dus ook om de Belgische wetgeving...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:24
Zou me niets verbazen het gewoon een brakke atheros wifi is die je router merk niet fijn vindt, doet hij het wel bij iemand anders thuis ? :).

Heb het zelfde met mijn iMac op mijn Modem werkt hij prima maar met mijn Router is het gezanik en gezeur.
Opgelost door een ander merk kaartje te gebruiken.

Maar ik ben bang dat je inderdaad na 3x pas wat voor elkaar krijgt.

EDIT : en dat zou dus niet echt een defect zijn maar meer merk compatibiliteit

[ Voor 9% gewijzigd door Mektheb op 19-10-2012 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan88
Welke kaart er in de laptop zit weet ik niet. Kan ik dat ergens zien? Mijn router is een D-Link DIR-665 DIR-655. Daar heb ik nog nooit een probleem mee gehad met geen enkel ander apparaat.

Ik heb hem nog nergens anders geprobeerd. Ik zou dan ergens anders al meerdere uren op internet moeten gaan. Want het is niet iedere keer, het is regelmatig.
Een ander kaartje ... dan zit dat kaartje steeds in de laptop. Dat is toch ook niet de bedoeling. En als het dat dan niet is heb ik dat kaartje voor niets gekocht.

Als het aan de comptabiliteit ligt, waarom vervangt MSI dan bijna alle onderdelen? Zij moeten dat toch ook kunnen testen wat er mis is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
MSI vervangt ze niet dat doet een reparatie centrum die het ook voor 30 andere merken doet.

En verwacht geen rocket sience monteurs die daar over nadenken, het is beschrijving Y = X en X vervangen dat is gewoon protocol.

Namelijk de antenne kabels etc zitten door je scherm heen, vandaar ze veel vervangen.
Maar ik heb al vaker meegemaakt met MSI en Toshiba's etc dat het kaartje niet compatibel is met de Router, met BV WPA2, maar met WEP werkt alles wel prima.

Een ander kaartje kan gewoon in plaats van de gene die erin zit, helaas is dit wel een geneuzel en zou een reparatie vanuit MSI toch beter zijn. ( dus naar een Dynafix o.a etc )
Hier in Nederland heb ik het al vaker meegemaakt en met name met KPN Experia boxen, dat bepaalde chips er problemen mee hebben.
Verlaag je security werkt het wel, en een ander merk kaartje ook.

Maar om terug te komen op het punt waar het om gaat, ben bang je laptop Nogmaals die kant op moet.
En ik denk dat je er dan Donderop kan zeggen dat je hetzelfde kaartje terug krijgt en dat het dan nog niet werkt ( ookal is hij vervangen, want hij gaat vervangen worden door een identiek kaartje ).
Dan pas kan je je geld terug vragen, en dit gaat inderdaad gauw alweer een maand of iets duren, omdat ze de Parts moeten bestellen.

( doe dit allemaal ook voor me werk, vandaar )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan88
Bedankt.

Werk je zelf ook aan MSI laptops?

Is het niet zo dat je je garantie kwijt bent als je zelf onderdelen aan je laptop gaat wisselen?
Vaak zie je ook een zegel/plakker waaraan je kan zien of de laptop open geweest is. Is dit bij MSI het geval?

EDIT: En ik heb het probleem zowel draadloos als met kabel (dit had ik misschien niet duidelijk genoeg aangegeven in mijn eerste post). De "netwerkkaart" zit toch op het moederbord?
Dat een draadloze kaart compatibiliteitsproblemen heeft daar kan ik nog in komen. Maar met kabel komt dit toch niet voor. Of heb ik het mis?

[ Voor 38% gewijzigd door Christiaan88 op 19-10-2012 16:27 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Christiaan88 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:25:
Bedankt.
Vaak zie je ook een zegel/plakker waaraan je kan zien of de laptop open geweest is. Is dit bij MSI het geval?
Draai hem om en kijk of die zegels er zitten?

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Klopt.

Bij MSI zitten er vaak ook stickers op, helaas betekend dit niet dat je hem niet open mag maken, namelijk een harddisk of geheugen moet altijd bereikbaar zijn.

En dan kunnen ze wel 1000 stickers plakken, maar je garantie blijft.
Ook kan het zijn dat bij je model er veel meer moet gebeuren om je WIFI te vervangen.
En dan zullen ze natuurlijk wel zeggen van dit is niet de bedoeling, maar als het 1 plastic klepje is met een stickertje mag je dit natuurlijk zelf bekijken. ( ik zou zeggen bel MSI met de vraag ? )

Maar IMHO zou ik hem terug sturen weer, je hebt er immers recht op.

Edit : Als het zowel Lan als Wlan is, dan klopt er inderdaad iets niet, heb je dit ook als je hem helemaal op Recovery mode heb gehad ?.
Gebeurd namelijk wel is Windows ook met Update's drivers installed die de Laptop zelf niet fijn gaat vinden.
Om even alles 100% zeker te weten ;).

[ Voor 19% gewijzigd door Mektheb op 19-10-2012 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan88
Draai hem om en kijk of die zegels er zitten?
Ja niet zo slim van mij.
Er zit inderdaad een zegel "Warrenty Sticker. Void if tampered". Onder deze zegel zit er denk ik nog een schroef. Ik voel toch een gat als ik over de sticker wrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Christiaan88 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:30:
[...]

Ja niet zo slim van mij.
Er zit inderdaad een zegel "Warrenty Sticker. Void if tampered". Onder deze zegel zit er denk ik nog een schroef. Ik voel toch een gat als ik over de sticker wrijf.
Die zit er dan ook zeker, maar dat betekend niet je hem niet mag verbreken :), bedoel je mag zelfs je geheugen uitbreiden etc en dan moet toch ook echt dat kapje open.

Maar ik zelf zou helaas terug gaan weer en hem laten opsturen weer, en als ze het dan nog niet voor elkaar krijgen je geld terug en een ander uitzoeken,.
Helaas ben je hem dan even kwijt, maar ik zou liever in me recht staan dan dat ik moet gaan hannesen om een "nieuwe laptop" functionerend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan88
Ja ik denk ook dat ik de sticker beter niet verbreek. Anders beginnen ze daar misschien over te zeuren en betalen ze mijn geld ook na 3x niet terug.

Het kan natuurlijk ook dat hij deze keer wel echt gemaakt is... Maar het zal waarschijnlijk weer opnieuw 1,5 maand duren.

Ik heb nog eens naar Eurosys getelefoneerd of zij zelf niets konden regelen. Ik stelde voor dat zij mij mijn geld zouden terug geven en de laptop in een van hun winkels opnieuw verkopen als hij eindelijk gemaakt is. Als antwoord kreeg ik "Dan zitten wij met een verouderd model tegen dat hij eindelijk gemaakt is" mooie service is dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan88
Mektheb schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:29:
Als het zowel Lan als Wlan is, dan klopt er inderdaad iets niet, heb je dit ook als je hem helemaal op Recovery mode heb gehad ?.
Gebeurd namelijk wel is Windows ook met Update's drivers installed die de Laptop zelf niet fijn gaat vinden.
Om even alles 100% zeker te weten ;).
Wel vreemd dat MSI/de herstellers dan niet op de hoogte zijn van dit probleem. Er zouden dan toch veel meer mensen moeten zijn met dat probleem. Dan zouden ze dat toch in hun instructies moeten opnemen dat "bij niet werkend internet de drivers controleren/aanpassen ipv nieuwe hardware steken"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Het is niet zo zeer een gestructureerd probleem, er zijn meer dan 1000e wireless lan chips en meer dan 1000e verschillende routers, en die willen echt niet altijd met elkaar samen spelen.

Maar het kan ook gewoon zijn het mainboard rot is :), en daarom je LAN het ook niet doet ( dat wist ik net niet, ;) )
Ik heb ook wel is een MSI gehad waarbij het Wifi kaartje uit de doos al kapot was, maar dat heb ik ook bij iMac's gehad.

En dat zullen ze vast ook wel proberen, maar hou er rekening mee dat tijd kost geld, en ze liever parts overzetten dan dat ze alles uren moeten troubleshootte, ze vervangen liever je scherm met plastic cover's en al dan dat ze alleen het paneel eruit moeten halen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Mektheb schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:47:
Het is niet zo zeer een gestructureerd probleem, er zijn meer dan 1000e wireless lan chips en meer dan 1000e verschillende routers, en die willen echt niet altijd met elkaar samen spelen.
Dan zijn er ook nog "draft" routers, gebaseerd om onvoltooide standaarden, en zijn er verschillende eisen aan frequentie-gebruik in verschillende landen.
En van de DIR-665 kan ik geen enkele nederlandse referentie vinden, dus ik vermoed dat dit geen officieel nederlands model is. Het zou dus best kunnen zijn dat er niks mis is met de laptop, maar dat er simpelweg een compabiliteits-issue is met de betreffende router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Zer0 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:06:
[...]

Dan zijn er ook nog "draft" routers, gebaseerd om onvoltooide standaarden, en zijn er verschillende eisen aan frequentie-gebruik in verschillende landen.
En van de DIR-665 kan ik geen enkele nederlandse referentie vinden, dus ik vermoed dat dit geen officieel nederlands model is. Het zou dus best kunnen zijn dat er niks mis is met de laptop, maar dat er simpelweg een compabiliteits-issue is met de betreffende router.
Dat is dus wat ik zelf ook denk, en de enige oplossing daarbij is een andere wifi module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan88
Zer0 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:06:
[...]

Dat was een typfout. Het is DIR-655. http://tweakers.net/pricewatch/152655/d-link-dir-655/specificaties/

Het zou dus een comptabiliteitsfout kunnen zijn voor WLAN. Maar met LAN heb ik nog niet gehoord dat iemand comptabiliteitsfout heeft. Kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mektheb schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:32:
Die zit er dan ook zeker, maar dat betekend niet je hem niet mag verbreken :), bedoel je mag zelfs je geheugen uitbreiden etc en dan moet toch ook echt dat kapje open.
Zover ik weet, is juist om die reden een "warranty void if removed" in NL juridisch gezien niets waard. Tegenover een rechter houdt het iig geen stand. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
CptChaos schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:42:
[...]
Zover ik weet, is juist om die reden een "warranty void if removed" in NL juridisch gezien niets waard. Tegenover een rechter houdt het iig geen stand. :)
Precies, maar hoe dit in Belgie is durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan88
Ik heb mijn mobiel (Samsung Galaxy SIII) eens op wifi hotspot gezet. Ik had die functie nog nooit geprobeerd en er eerder ook niet aan gedacht dat het kon.

In het begin ging het zonder problemen. Na ongeveer een uur had ik terug hetzelfde probleem. Geen internet meer ... Het moet wel een erg slechte wireless module zijn als hij niet compatibel is met mijn D-link router en niet met mijn SIII.
En de wired LAN werkt ook al niet...

De enige mogelijkheid die ik nog kan proberen is inderdaad in recovery mode.
Ik had een nieuwe installatie toen ik mijn laptop terug kreeg. Die zou toch in orde moeten zijn? Het enige wat ik nadien geïnstalleerd heb is Chrome, Avast, Java en de nieuwste driver voor mijn GeForce grafische kaart. Deze zouden normaal toch geen problemen kunnen veroorzaken? Of Avast zou al iets tegen moeten blokkeren. Ik gebruik al jaren Avast op verschillende computers zonder problemen.
De voorgeïnstalleerde proefversie van TrendMicro heb ik verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Ik denk dat dat inderdaad niet het kan zijn, wel zou ik avast voor de zekerheid even eraf halen.

Maar aangezien je LAN het ook is, kan ik me niet voorstellen dat het je verbinding thuis is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Christiaan88 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:39:
[...]

Dat was een typfout. Het is DIR-655. http://tweakers.net/pricewatch/152655/d-link-dir-655/specificaties/

Het zou dus een comptabiliteitsfout kunnen zijn voor WLAN. Maar met LAN heb ik nog niet gehoord dat iemand comptabiliteitsfout heeft. Kan dat?
Als het zowel op WLAN en LAN fout gaat is de kans groot dat het geen hardware defect is aan de laptop, aangezien dat twee verschillende onderdelen zijn. Een software storing of oiverbelasting van de router zijn waarschijnlijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan88
Zoals ik al zei heb ik van mijn Galaxy SIII een wifi hotspot gemaakt. Dat is dus het mobiele netwerk. Dat heeft niets meer met mijn router te maken. En dan heeft hij na een tijd ook geen internet meer ...

Van software storing zou ik Avast eens terug kunnen verwijderen maar het lijkt me sterk dat dat het probleem is.
Dan eerder drivers/software die MSI er bij iedere laptop standaard op zet. Maar dan zou dat weer een probleem moeten zijn dat veel meer mensen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
De kwestie van 3 maal opsturen en dan pas eventueel geld terug lijkt gebaseerd te zijn enkel op de algemene voorwaarden. Dat is echter in tegenspraak met wetgeving, het gaat om de redelijkheid van ondernomen actie maar ook om de redelijkheid van de termijnen. Dat de unit wordt opgestuurd is redelijk, dat dit zo lang duurt en bij herhaling opnieuw voor een dergelijk lange periode zonder gebruik zorgt is echter niet redelijk.

Om heel eerlijk te zijn, ik zou eens met je rechtsbijstandsverzekering praten met als oogmerk de overeenkomst op te zeggen. Je kunt heel lang bezig blijven op de huidige manier, en ondertussen tikt de garantie weg. En in dat opzicht moet je er rekening mee houden dat ook binnen garantietermijnen bepalingen gelden overgenomen vanuit europees recht die het dragen van de kwestie naar jou toe kunnen verschuiven. Ik kan me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten.

Warranty Void If Removed gaat trouwens niet op in de hele Unie. Europese wetgeving alsmede richtlijnen van toepassing. Dat neemt niet weg dat je er heel voorzichtig mee om moet gaan, hou hierbij rekening met de taak van bewijslast. Dat heeft trouwens ook een component van handeling buiten de hardware om, software en systeem is ook een component van gebruik. De ervaring leert toch helaas dat wanneer het niet op redelijke wijze en binnen redelijke termijn vastgesteld kan worden wat de oorzaak is van een probleem het toch de voorkeur geniet om een koop te ontbinden. Al was het enkel maar vanwege het verstrijken van de verschillende termijnen van garantie en aansprakelijkheid. Er is altijd een punt waarop dat ongeacht eerdere acties of onderzoeken de verantwoordelijkheid naar de consument verschuift.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan88
Bedankt voor de meer juridische uitleg.

Je beschrijft inderdaad wat ik wil. Mijn geld terug!
Ik heb echter geen rechtsbijstandsverzekering. Met advocaten heb ik (gelukkig) ook nog geen ervaring. Maar men zegt altijd dat het erg duur is.
Stel ik ga naar een advocaat om mij te helpen met mijn probleem. Heeft iemand een idee wat dat dan ongeveer kost?

Dit zijn de verkoopsvoorwaarden ivm defecten:
9.1. Producten mogen niet zonder de schriftelijke toestemming van EuroSys worden teruggezonden of geruild, met uitzondering voor het herroepingsrecht zoals voorzien in artikel 5.1.
9.2. De Koper/handelaar moet alle klachten i.v.m. zichtbare en verborgen gebreken melden binnen 8 kalenderdagen na vaststelling, door middel van een aangetekend schrijven, en dit op straffe van verval. Hierbij heeft EuroSys de keuze de gebreken
te herstellen conform de bestelbon of hiervoor een schadevergoeding te betalen.
9.3. De Koper/consument moet alle klachten, indien de gebreken zichtbaar zijn, binnen 2 maanden na levering of plaatsing melden aan EuroSys door middel van een aangetekend schrijven, en dit op straffe van verval.
9.4. De Koper/consument moet alle klachten, indien de gebreken verborgen waren, binnen 2 maanden vanaf de dag waarop het gebrek werd vastgesteld melden aan EuroSys door middel van een aangetekend schrijven, en dit op straffe van verval.
Indien het gebrek zich voordoet na 6 maanden na levering, dient de Koper/consument te bewijzen dat dit gebrek reeds bestond op het ogenblik van levering.
9.5. De Koper dient EuroSys, op straffe van verval, in staat stellen om een deugdelijk onderzoek in te stellen, hetgeen voor Producten betekent dat het Product wordt binnengebracht door de Koper (behoudens ingeval van beschadiging) in ongeschonden
staat en in de originele verpakking.
9.6. Indien na onderzoek is gebleken dat het Product gebrekkig is, verkiest de Koper/consument een kosteloze herstelling of vervanging. Blijkt dit niet mogelijk te zijn, heeft de Koper/consument het recht een passende prijsvermindering of de ontbinding
van de overeenkomst te vragen.
Bij mij geldt eerst regel 9.2 Ik heb binnen 8 dagen contact met hun opgenomen. Ik heb dit echter via telefoon gedaan. De dag nadien heb ik de laptop bij hen binnen gebracht. Dat was op vrijdag. Toen zeiden ze me dat ze hem gingen herstellen en dat hij woensdag klaar was. Voor mij was toen nog geen probleem. Als zij tegen mij zeggen dat ze hem maken en dat hij een paar dagen later klaar is ga je toch geen aangetekend schrijven sturen om te melden dat er een defect is? Dus dan vervalt regel 9.2 al?

Moet ik dan verder naar regel 9.3? Daarin staat dat je binnen 2 maanden een aangetekend schrijven moet sturen. Dinsdag is het 2 maanden na factuurdatum. Dan zou ik maandag al direct een aangetekend schrijven moeten sturen. Maar wat moet daar dan op staan?

In regel 9.6 staat dan dat als vastgesteld wordt dat er een defect is dat de koper dan keuze krijgt tussen herstelling of vervanging. Maar vervolgens staat dat als het niet mogelijk is dat ik dan een prijsvermindering of schadevergoeding krijg. Vervanging is niet mogelijk zeggen ze. Enkel herstelling. Dus ik heb geen keuze.
Maar hoe moet ik dat nu interpreteren? Heb ik nu recht op een schadevergoeding, want een van mijn 2 keuzes (vervaning) kan niet? Of heb ik geen recht op een schadevergoeding want een van de 2 keuzen (herstelling) kan wel?

Ik vind nergens iets van wat er gebeurt als ik meer dan 2 maanden na het vaststellen van het defect een aangetekend schrijven stuur. Heb ik dan geen recht meer op garantie?

Maar mijn grootste vraag is of dat allemaal wel de moeite is: een aangetekend schrijven, advocaat,...? Dat kost ook geld. Een advocaat en eventuele vraag naar schadevergoeding zullen ook wel een aanzienlijke tijd in beslag nemen.
Onderaan de voorwaarden staat er ook nog "Alle kosten in verband met de invordering langs gerechtelijke weg, inclusief honoraria, zullen ten laste komen van de Koper." Betekend dat dat ik al hun kosten ook nog eens moet betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technofreak1
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Wellicht een long shot, maar als je bij apparaatbeheer naar de eigenschappen van je netwerkkaart gaat, en vervolgens naar energiebeheer, staat daar een vinkje met iets van "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen." Misschien helpt het als je dat uitvinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan88
technofreak1 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 08:31:
Wellicht een long shot, maar als je bij apparaatbeheer naar de eigenschappen van je netwerkkaart gaat, en vervolgens naar energiebeheer, staat daar een vinkje met iets van "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen." Misschien helpt het als je dat uitvinkt?
Ik heb het geprobeerd (LAN). Maar ook nu valt mijn internet nog weg. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technofreak1
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Christiaan88 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:18:
[...]

Ik heb het geprobeerd (LAN). Maar ook nu valt mijn internet nog weg. :(
Jammer. Ik heb verder geen concrete hulp voor je, maar de eerste dingen die mij te binnen schieten zijn:

- Het verder uitsluiten van een softwareprobleem door bijvoorbeeld het gebruik van een linux livecd.
- Wat druk op de ketel zetten bij de webshop door het plaatsen van je klacht/vraag/ervaring op hun twitter of facebook, of in een shopreview. Zeker als je dit netjes en duidelijk doet, maar toch zichtbaar voor het hele internet wil dat nog wel eens effect hebben.

- informeren naar een vervangende machine voor de duur van de reparatie

[ Voor 14% gewijzigd door technofreak1 op 20-10-2012 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
informeren naar een vervangende machine voor de duur van de reparatie

Dat zie ik niet zo snel gebeuren, helemaal omdat de meeste webshop's een marge van 10 tot 20 euro hanteren op een laptop.
Dan hebben ze echt geen leen laptop liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan88
Eurosys heeft hier in Belgisch Limburg 8 winkels. Ze hebben dus meer dan genoeg laptops liggen. Ik heb meerdere keren aangedrongen dat ik de laptop echt nodig heb voor mijn werk. Maar zij zeggen steeds dat ze er niets aan kunnen doen.

Linux kan ik proberen maar als het een softwarematig probleem is zou dat normaal toch niet mogen optreden op een verse installatie door MSI zelf de reparateur (de winkel zegt steeds MSI)?

[ Voor 6% gewijzigd door Christiaan88 op 20-10-2012 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:09
Ubuntu Live CD gebruiken, kijken of het probleem blijft :)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Christiaan88 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 20:08:
Eurosys heeft hier in Belgisch Limburg 8 winkels. Ze hebben dus meer dan genoeg laptops liggen. Ik heb meerdere keren aangedrongen dat ik de laptop echt nodig heb voor mijn werk. Maar zij zeggen steeds dat ze er niets aan kunnen doen.

Linux kan ik proberen maar als het een softwarematig probleem is zou dat normaal toch niet mogen optreden op een verse installatie door MSI zelf de reparateur (de winkel zegt steeds MSI)?
Dat klopt maar je hebt hem als consument gekocht, dan had je een laptop bij Dell met garantie en nextday service etc erbij moeten kopen, dan rennen ze voor je.
Als je een Zakelijke PC koopt in een Consumenten winkel is het argument ik werk ermee, niet valid dan had je zelf nog een reserve moeten hebben / regelen ( dat calculeer je in bij je bedrijf lijkt me ).

Winkel zegt ook MSI, want hij wordt namens MSI bij een Reparateur in behandeling genomen.
Maar nogmaals als hij kaal is en helemaal gefixt met clean install, en nog steeds gezeur ?, weer er mee terug.
Uit eindelijk krijg je je zin en een nieuwe of je geld terug, maar als je er niets aan doet en hem dus niet langs gaat brengen doen ze er weinig aan.
En ja je bent hem dan kwijt maar dat is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan88
Ik heb hem ook opnieuw binnengebracht vorige week maandag. Nu is het natuurlijk weer afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:12

Ardana

Moderator General Chat

Mens

In jouw geval zou ik er wel een aangetekend schrijven achter aan sturen, met een korte opsomming van de gang van zaken.
Geachte heer, mevrouw,

Op xx heb ik xx bij u gekocht.

Op xxx heb ik telefonisch gemeld dat deze xxx defect vertoonde. Hierop heb ik de laptop op xxx bij u ingeleverd. Er is mij toegezegd dat de reparatie op xxx klaar zou zijn.

Helaas bleek deze pas xxx later, nl. op xxx klaar te zijn. Dit vind ik uitermate vervelend.

Tevens bleek dat het defect niet verholpen was. Hierop heb ik opnieuw contact met u opgenomen en geïnformeerd naar de mogelijkheden de koop te ontbinden. Dit bleek niet mogelijk en daarom heb ik op xxx de laptop opnieuw ingeleverd.

Bij deze laat ik u weten dat ik van u verlang dat u de reparatie binnen redelijke termijn afrond. Daar dit reeds de 2e reparatie is, ben ik van mening dat 2 weken een redelijke termijn is.

Indien ik de laptop dus niet op xxx gerepareerd kan ophalen, stel ik u bij voorbaat in gebreke.

Voor de volledigheid wijs ik u nogmaals op mijn aanbod om de koop te ontbinden.

Hoogachtend,

xxx
Zoiets dus.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan88
Bedankt allemaal voor de hulp.

Ik heb de laptop sinds dinsdag terug en voorlopig gaat alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:12

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Mooi zo, fijn te horen dat ze nu wel een redelijke reparatietermijn gehanteerd hebben.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Nog best rap :) !
Pagina: 1