Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMitchie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-04 19:28
Hallo,

Ik heb mn FX-8150 nu misschien een maandje draaien (turbo uit, standaart klok verhoogd naar de turbo freq) en ik wil meeeer! Dus.... even een vraagje:
Hoe kom ik erachter of mijn CPU goed is voor OC'en? Ik hoorde iets met PID ofzo (geen idee wat het is...) ??

Groeten,

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Uhmm, lang leve de OC topics? Zoals vaak, doe eerst met goochel wat voor-onderzoek.. Alle info die je nodig hebt staat online.

Er wordt hier op tweakers verwacht dat je in je topicstart laat zien dat je eigen inzet hebt getoond. Dat is hier ver te zoeken. Ik verwacht eigenlijk ook dat dit topic door een Mod wordt gesloten..

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:09

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

With ^^

Basis-idee is dat je je grondig inleest, de FAQs van dit forum zijn een uitstekende plaats, en er zijn nog tonnen sites met goeie uitleg. Zoek ze op, leer ze goed, en ga dan pas spelen, want anders wordt de kans dat je iets molt een stuk groter ;) Verder varieert het ongelofelijk hoe ver je komt, afhankelijk van je CPU, moederbord, voeding, etc. Testen is weten, wij kunnen aan de hand van de standaard-gegevens niet voorspellen hoe ver je komt.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Je bedoelt vast de VID en die is idd belangrijk bij de 8150.
Je stock VID is na te kijken in je BIOS of Coretemp ,hoe lager jou stock VID des te slechter zal hij overclocken.
Je mag me DMén als je dat wilt ,ik heb hetzelfde moederbord als jij..

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Is het niet zo dat een CPU met een lagere VID een betere kwaliteit core gebruikt en zodoende dus beter zal overclocken?

AMD Ryzen 9 7945HX3D | Minisforum BD790i X3D| Gigabyte GeForce RTX 5070Ti | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD | Fractal Design Terra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 09:51

Fordox

00101010

ECP0WERS schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 16:36:
Is het niet zo dat een CPU met een lagere VID een betere kwaliteit core gebruikt en zodoende dus beter zal overclocken?
nope, deze chips zijn dan net iets "minder" dan de gewone chips, dus in extremere omstandigheden gaan ze niet veel harder.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Pagina: 1