Toon posts:

Overclocken toch niet zonder risico?

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dat vroeg ik me af toen ik sinds gisteravond allemaal spontane resets/bsod's/freezes enzo kreeg... Mijn cely 400 vond die 600 met 2.3v en cach latency 1 blijkbaar toch niet zo leuk op de lange duur ondanks die alpha :(
Rest in piece.. Kan dit alleen maar posten omdat ik me pa's proc heb gejat >:)
Nu wil ik dus een nieuwe proc kopen aangezien ik deze niet voor garantie in kan ruilen omdat het superduidelijk is dat ie overgeclockt is geweest... Kheb hem namelijk gelapt. Nu wil ik dus een nieuwe processor kopen, ik ga hem WEL overklocken. Maximale budget: 750,-
Welke cumine is het best, of toch maar een cely2 halen??

Mijn setup:
Inwin Q500A
Doie cely400 :(
Abit BE6-II
128mb 100Mhz 7ns geheugen (kan dit tot 133??)
PFH6035MFC alpha

de rest lijkt me niet zo te boeien...

Alvast bedankt voor jullie hulp

Verwijderd

Tja, het leven van een Tweaker zit vol met risico's!.
" We live a hard and dangerous life"
Ik zou voor de Coppermine gaan; 600e ofzo. Deze laat volgens de vele posting veel OC'en toe.

Greetinz

Newt

Verwijderd

Topicstarter
Hoe hard kan ik die laten gaan zonder EXTREME overclocking?
Kheb geen zin er weer 1 te slopen, dus 50 beneden maximum ofzow gaat ie gaan...
Kzie trouwens dat er een diepe kras in me proc zit hier... Was 100% vlak toen de alpha eropging..

Oh ja en met een cumine, heb ik dan een spacer ofzo nodig vanwege het kleine processoroppervlak??

Verwijderd

PIII550E @ ..... nog zonder extreme koeling, maar als ie, ........dan stormt ie (mischien de 825MHz(nu) voorbij!!!
Houdt deze topic in de gate. ;)

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024

MJC

mmm, een scheur dus in je celly? Die coppermines zijn ook nogal gevoelig voor grote temperatuurverschillen....ze zullen bij bosjes sterven in de nabije toekomst.

Verwijderd

Topicstarter
Na de proc eruit te hebben gehaald en alles, en daarna om toch nog ff te checken, heb ik hem er weer ingezet... Vreemd genoeg geen problemen, ook niet op 570 mhz.. Ik vermoed dat de slocket niet goed contact met de slot1 meer maakte, doordat ie er een beetje uitgetrokken was door het gewicht en getril van de alpha :(
niet lachen graag :o

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

ROFL !!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Aaarghhh

• Andy
  • Laatst online: 15-07 18:17

Andy

rm -r

tsjaa

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

Verwijderd

Topicstarter
Scheelt gelukkig wel weer een hoop geld.. :)

• php
  • Niet online

php

En wij hebben weer wat entertainment. :P

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
LOL !

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 08:47
een cumine heeft een hele hoge busspeed nodig als je hem flink wil oc'en en dan kan een celly een goeie keus zijn

Verwijderd

Topicstarter
Te vroeg gejuichd
Gaat weer constant op z'n bek, slocket aanduwen helpt niet... Toch maar een cumine >:)

om ff heel erg verwarrend te zijn
vervelend ben ik he ;)

• php
  • Niet online

php

Ben je nou overclocker, of entertainer :P :P :P

Verwijderd

Topicstarter
Beide :)

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
LOL :)
Die van mij kan niet meer op normale kloksnelheid draaien! :D

• Floep
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Tsja, dan toch kaduuk, das wel kut, advies koop AMD!!!!

• p@dd0
  • Laatst online: 26-07 19:03

p@dd0

psychonaut

Tuurlijk is er risico. Het zou anders half niet zo cool zijn om het maximale uit je systeem te halen. Ik heb zelf al een beetje geheugen (64MB pc66) om zeep geholpen het wilde geen 83MHz aan, maar ja had het maar een ;) "gewone" ;) comuter gebruiker moeten treffen hoor. Nu moet nog ff 128MB pc133 ECC halen. Want op maar 64MB draaien raad ik iedereen die dat van plan is zeer af. Echt zeer kut als je 128MB gewend bent.

Amantes amentes
--
Be inspired!

Verwijderd

Sorry, maar heb toch wel effe moeten [ROFL] :)

Ehm, tja, misschien iets teveel gelapt? Bij de weg 2.3 ipv. 2.0 scheelt ook wel effe wat...

Verwijderd

Topicstarter
Weet ik :)
Maar ik moest en zou de 600 halen
je kent het wel ;)

• RdB_IA
  • Niet online

RdB_IA

42

heb ik ff een requestje...kan je die processor ook helemaal 'aflappen' om te zien hoe hij er van binnen uit ziet? Dus, paar mm eraf, fotootje schieten, en weer een klein stukje. Misschien kom je dan ook een scheurtje tegen misschien...ben gewoon benieuwd hoe zoiets er aan de binnenkant uit ziet

als je hier geen zin in hebt en je gaat het toch weg gooien, kan je hem dan misschien naar mij opsturen? Doe ik het wel :)

Verwijderd

Topicstarter
Kheb geen schuurpapier meer (jaja zover had ik gelapt :)) en geen dig camera ofzo... Maar is wel cool idee >:)
Pagina: 1